Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#591869
Ik zeg ook niet dat ik je mening niet respecteer ;)
Het was ook niet als een aanval bedoelt.

Heel veel DA's volgen nog het principe van jaarlijks enten.

De wetenschap blijft niet stil staan, wat men vroeger dacht dat goed was is tegenwoordig achterhaalt.
Daarom haalde ik ook de DA uit dat kattenblad aan als voorbeeld.
Entingen worden steeds kritischer bekeken. En er gaan steeds meer stemmen op dat er te vaak wordt ge-ent.
Met allerlei kwalen als gevolg.
Kijk bijvoorbeeld naar het Rabius vaccin. Een bepaald merk geeft nu 3 jaar werkingsduur op.

Er zijn testen te verkrijgen waar je de titers kunt bepalen in het bloed, oftewel heeft mijn hond nog genoeg afweerstoffen tegen een bepaalde ziekte.

Hier op het forum werden oproepen gedaan om het bloed van honden die al jaren niet geent waren op te sturen zodat er onderzoek op gedaan kan worden.

Wat ik probeer aan te geven is dat er heel wat beweging is op ent gebied.
Voor menig DA is het jaarlijks enten toch een leuke verdienste en die gaat dit echt niet onmiddellijk aan de grote klok hangen.

Ik ben ervan overtuigd dat als we een aantal jaren verder zijn een jaarlijks entschema tot het verleden behoort.

Ik vond de zin
ik ben geen dierenarts dus vind het knap als iemand zulke conclusies kan trekken terwijl ze geen dierenarts zijn.....

Anders kan iedereen wel een praktijk beginnen.....

trouwens wel erg kort door de bocht. Daarom reageerde ik ook dat om je heen moet blijven kijken en geen oogkleppen op moest doen.
Maar goed, ik weet als geen ander hoe moeilijk het soms is om iets goed op papier te zetten. ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#591919
[quote="missy"]
ik kijk heus wel om me heen....maar dat soort dingen vind ik ( MIJN MENING ) er gewoon bij horen...En respecteer ieder zijn mening.....En gelook ook dat ieder het beste met zijn dieren voor heeft......
Maar respecteer dan ook mijn mening....Dat heeft nix met oogkleppen op te maken....Iedereen kijkt om zich heen...Anders zit ik niet op een forum om te kijken wat er verder allemaal nog is.....
[/quote]


Je zegt dat we jouw mening moeten respecteren maar ondertussen veroordeel jij wel mensen met een andere mening wat betreft enten

dat is ieder zijn eigen keuze, maar ik ga van mijn dierenarts uit...ik ben geen dierenarts dus vind het knap als iemand zulke conclusies kan trekken terwijl ze geen dierenarts zijn.....

Anders kan iedereen wel een praktijk beginnen.....


Kijk je brengt het wel leuk ieder zijn eigen keuze maar daarachter gooi je gelijk dat je het dus eigenlijk knap belachelijk vind dat iemand een andere mening kan hebben dan de meeste da's ::)

Niet voor het één of ander maar ik denk dat een aardig gedeelte van de leden van BP van sommige zaken meer verstand hebben dan de meeste da's neem bv voeding en ook over enten, wist jij dat de meeste dierenartsen ergens onderweg vergeten zijn de bijsluiters van entingen te lezen en dieren enten die helemaal niet geent mogen worden met soms hele nare gevolgen. Heel veel honden en katten worden jaarlijks geent terwijl ze iets mankeren er staat specifiek in de bijsluiters van entingen dat alleen 100% gezonde dieren geent mogen worden.
Ik ben de mening aangedan dat ik 100% verantwoodelijk ben voor mijn dier en dat geld ook voor zijn gezondheid en dat maakt dus ook dat ik wat medische zaken aan gaat me verdiep in wat goed is voor mijn dier, dat wil niet zeggen dat ik dan alles kan of weet wat een da weet want ik kan bv geen diagnose stellen als mijn dier iets mankeert ik kan wel denken dat hij/zij een bepaald iets mankeerd maar dan ga ik naar de da om te laten kijken of dat het is en wat eraan gedaan kan worden. Maar het betekent ook niet dat ik een leek ben op dat gebied.
Het betekent zelfs dat ik vaak op het gebied van bepaalde ziektens in mijn ras beter op de hoogte ben dan mijn da en ik mijn da van advies kan dienen.
Dus nee ik kan geen eigen praktijk beginnen maar weetje ik heb ook geen hersens gekregen om te denken dat een ander maar alles moet bedenken zodat ik die dan kan volgen, ik heb hersens gekregen om zelf na te denken en mee te denken.
Wat enten betreft zijn de meningen ook in de dierenartsenwereld verdeeld en zijn er ook dierenartsen die stellen dat het enten zoals het nu gedaan wordt niet ten goede van het dier is .Wat voor de meeste dierenartsen geld is dat ze er eigenlijk nog nooit over na hebben gedacht maar klakkeloos volgen hoe het door de fabrikanten wordt aangegeven, net zoals ze ook klakkeloos de fabrikanten napraten over voeding (op enkele dierenartsen na dan)

Dus als je het hebt over een mening respecteren dan had ik graag dat je die van mij dan ook respecteerd.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 15 jul 2006, 06:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door missy
#591938
ik respecteer ieder zijn mening.....En mijn woorden worden dus verkeerd gelezen...maar laat maar zitten....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#591941
[quote="missy"]
ik respecteer ieder zijn mening.....En mijn woorden worden dus verkeerd gelezen...maar laat maar zitten....
[/quote]

Ik lees je woorden zoals je ze neergezet hebt

ik ben geen dierenarts dus vind het knap als iemand zulke conclusies kan trekken terwijl ze geen dierenarts zijn.....

Anders kan iedereen wel een praktijk beginnen.


Ik kan verkeerd zijn hoor maar volgens mij bedoel je hier niet dat je mij echt knap vind omdat ik anders denk dan wat de meeste dierenartsen verkondigen.

Kijk als je die mening bent aangedaan dan mag dat van mij maar je gaat nu een mening geven en dan zeggen dat je het zo niet bedoeld , dan ben ik benieuwd wat je dan wel bedoeld.
Als je zegt, oke jullie vinden dat maar ik weet daar niet genoeg van en volg liever het advies van mijn da dan is daar toch niets mis mee. Maar zeg niet dat ik knap ben omdat ik conclusies trek terwijl ik geen da ben. En als je dat wel zo vind mag dat ook maar ga dan niet roepen dat ieder zijn eigen mening mag hebben terwijl je eigenlijk bedoeld dat iedereen jouw mening mag hebben.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 15 jul 2006, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sultan
#593664
Katten enten?? Nee. Als kitten, maar verder nooit meer. Maak wel de kanttekening dat ze hier alle 6 alleen maar in hun eigen ren komen, dus niet "los" buiten.
Ik heb al zo'n 20 jaar katten, en de gemidelde leeftijd van overlijden is hier 18 jaar. Overlijden doen ze hier aan ouderdomskwaaltjes, en 1 aan een erfelijke ziekte.
Helaas zijn de oudsten hier wel echte brokkenkatten :-[
vers weigeren ze pertinent te eten, het blijven katten he?? De jongeren gaan wel op vers, die lusten er wel pap van, stelen zelfs van de honden als die staan te eten ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door