Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sheela
#567528
Onlangs kwam ik een dame tegen die 2 katten had. Eentje van 18 en eentje van 20.
Haar Da beweerde dat katten omdat ze hoofdzakelijk vlees eten vroeg of laat problemen krijgen thv de nieren.
Om de katten hiervoor te hoeden of te helpen doet ze telkens 5 druppels moedertinctuur Lezpedeza tussen hun eten en dat 2 of 3x per dag.
En haar katten floreren.
Lezpedeza werd in eerste instantie aan mensen voorgeschreven.
Mijn DA kende het ook en heeft een middel dat ze geeft aan katten en honden met nierproblemen en blaasproblemen (daar zat ook nog oa cranberry en artisjok in). Ze gaf het wel niet preventief.
Door -sanne
#568432
hij probeerde zeker brokken te verkopen???
Dieren krijgen juist nier problemen door al die brokken ik kan me niet voorstellen dat ze het net zo vaak aan de nieren krijgen als ze vers vlees eten als van brokken.
Ik hebzelf een kat van 23 en die heefthet godzijdank ook niet aan haar nieren. Ik heb geprobeert carnibesttegeven maardat wil niet zo dus nu eet ze toch maar blik en brokken.
De middelen ken ik niet hoe lang geeftze dit al??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#568747
Nierproblemen bij de kat zijn pas ernstig de kop op gaan steken na het intreden van de brok. Een kat is van origine een woestijndier die derhalve bijna geen dorstprikkels kent bij het eten van brokken moet er veel gedronken worden en alhoewel de kat bij het eten van brokjes iets meer gaat drinken is dit vele malen te weinig voor de nieren.
Oftewel die DA klept uit zijn nek, heeft werkelijk geen benul van voeding/katten.
Vers rauw vlees bevat veel metabolisch vocht zodat de kat zoals het door de natuur bedoeld is de kat daar het grootste percentage van zijn vocht vandaan haalt.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door