Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hamada
#565798
laatst zag ik ergens een advertentie over een ontwormingsmiddel voor katten dat via druppels in de nek ging (spot on).Ik geloof van Bogena. De evt. bijwerken waren dezelfde als bij vlooiendruppels (speekselen e.d. bij oplikken).
Hebben mensen hier ervaring mee? Is het juist minder of juist meer belastend voor een kat? In ieder geval niet de stress van een pil of pasta toedienen.
Door Lizzy
#572001
Ik vermoed dat het net zulke tinnuf is (of erger) als gewone ontworming. Kan niet anders, lijkt me. Beide doodt dus gezonde, volwassen wormen...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#572006
Ik vind het een omslachtige manier van bij de worm komen om dit via de huid te doen en inderdaad dezelfde zooi of erger dan de pasta of pil, ikzelf doe toch liever de pasta of pil.
Door Lizzy
#572010
sylvia schreef: Ik vind het een omslachtige manier van bij de worm komen om dit via de huid te doen en inderdaad dezelfde zooi of erger dan de pasta of pil, ikzelf doe toch liever de pasta of pil.
Eens. Dan is het maar gelijk op de plek waar het moet zijn....!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#572109
Lizzy schreef: Eens. Dan is het maar gelijk op de plek waar het moet zijn....!
Ja precies, het is een beetje een druppel op zijn neus gooien voor een plekje aan het puntje van zijn staart
Door conleeuw
#573629
ik ben ook nog van de oude school, liever een pil of pasta erin stoppen, meteen op de juiste plaats de vergif aanbrengen, volgens mij minder stress op de kattenlijf ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door