Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lizzy
#564786
Aha! Hoe ben je daar nou achter gekomen? Heb je een kweek van de urine laten maken? Wat vind Duveltje lekker, de AB of de voeding die hij nu krijgt? (wat krijgt hij nu?).
Door ekoj
#564789
ik heb een echo laten maken, daar waren
(je houdt het niet voor mogelijk) luchtbellen op te zien)
die worden veroorzaakt door die corynebacterie, en die
doen hem ook zo'n zeer bij het plassen.
die bellen moeten tenslotte wel door dat kleine dingetje
heen!
verder eet hij van die kleine blikjes gourmet, de rest
van mijn katten eet kvv (bibi)
hij vindt zijn eten heerlijk, maar ook zijn antibiotia

gr,
joke
Door Lizzy
#564794
Luchtbellen?! :o

Jeetje joh, nooit van gehoord! Goed van je zeg, dat je een echo hebt laten maken! Hadden ze dit ook met een urine kweek kunnen ontdekken, denk je?

Als je een beetje Bibi door z'n Gourmet heen doet, moet hij het dan gelijk niet meer?
Door ekoj
#565361
er is na de echo een kweek gemaakt, dat is naar een lab in duitland gestuurd, en daar kwam afgelopen vrijdag de uitslag van.
luchtbellen zie je alleen op een echo.
het nare is, dat er schijnbaar heel veel bloedplassende katten in nederland zijn, die "er over heen moeten groeien" omdat er geen oorzaak van gevonden kan worden.
dit had duveltje dus ook bijna gebeurd, maar ik kan het nog accepteren dat iets niet behandeld kan worden, maar ik vind het totaal onacceptabel dat iets niet gevonden kan worden!
vandaar dat we zijn blijven doorspitten!

en wat zijn eten betreft, inderdaad zodra er iets in zijn
eten zit wat er niet hoort, gooit hij zijn handoekje in de ring.
het is gewoon een lastig etterbakje, maar wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lieve!

gr,
joke
Door Lizzy
#565371
ekoj schreef: er is na de echo een kweek gemaakt, dat is naar een lab in duitland gestuurd, en daar kwam afgelopen vrijdag de uitslag van.
En wat kwam daaruit?
luchtbellen zie je alleen op een echo.
het nare is, dat er schijnbaar heel veel bloedplassende katten in nederland zijn, die "er over heen moeten groeien" omdat er geen oorzaak van gevonden kan worden. dit had duveltje dus ook bijna gebeurd, maar ik kan het nog accepteren dat iets niet behandeld kan worden, maar ik vind het totaal onacceptabel dat iets niet gevonden kan worden!
vandaar dat we zijn blijven doorspitten!

en wat zijn eten betreft, inderdaad zodra er iets in zijn
eten zit wat er niet hoort, gooit hij zijn handoekje in de ring.
het is gewoon een lastig etterbakje, maar wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lieve!

gr,
joke
Eroverheen moeten groeien? Wat moet ik me daar bij voorstellen dan?

Hihihi, een echt Duveltje dus ;D. Katten, wat zijn het toch zeikerd he, met voer..... ::)
Door ekoj
#565392
de dierenarts bedoelde dat het een kwestie van 'een lange adem' zou worden, dus dat het wel eens een tijdje kon duren voordat het 'spontaan' over zou gaan!
nou ja zeg, je had die vrijdagavond mijn keuken moeten zien, het leek wel een slachthuis.
en een pijn dat hij had!
maar ok, we zijn een goede stap verder nu, dus voorlopig aan de ab, en dan weer een echo en urinekweek.

ciao,
joke
Door Loeka
#565673
Joke en Duveltje,

Eindelijk op de goede weg lijkt het! :D Hoe lang moet Duvel kuren?

Knuf voor die arme Duvel :-*
Door ekoj
#566199
hoi,
in eerste instantie kreeg ik te horen dat we 2x een kuur direkt achter elkaar gingen doen, maar dat is ondertussen bijgesteld.
dit omdat die bacterie na +/- 2 weken zeker nog niet weg is en ik duvel niet voor niets wil plagen met een
echo en een urinepunctie.
dus er is afgesproken dat we 4 weken gaan kuren, en dan teruggaan naar de dierenarts.
leuk is wel, dat de dierenarts mij gisteravond op het hart drukte om een klacht in te dienen over hetgeen wat nagelaten is!
zelf een klachtenformulier meegehad, met de mededeling dat ik de eerste klant ben die ze zo'n formulier vrijwillig overhandigen!
heb duvel zijn patientendossier opgevraagd, die uitdraai komt volgende week, en ik ga zometeen al
mijn (betaalde) facturen opvragen.
dan kan ik zien wanneer de zaken zijn misgegaan en wat het me gekost heeft.
en dan gaan we het gevecht aan!

gr,
joke
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door