Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#502962
Dayna's gebit is vandaag getrokken :(. Ze had gewoon zo'n aanleg voor tandsteen, ondanks de goede voeding, dat er niets anders op zat. Haar gebit was al 2x eerder gereinigd, en al wou madam nou kippennekjes eten, maar nee dat was haar iets te veel van het goede ;). Ze had last van teruggetrokken tandvlees en een behoorlijk ontstoken bekje. Vanmorgen moest ik haar brengen en ik kan haar zo om 5 uur weer halen. Had om 3 uur nog even gebeld en kreeg de schrik van mijn leven. Dayna stopte tijdens de operatie met ademhalen en ook was haar bloedruk en temp. veel te laag. Er was dan ook gelijk besloten om te stoppen met de operatie en haar uit de gasnarcose te halen, ze is nu lekker aan het opwarmen :-*. Voor de operatie was nog wat bloed afgenomen en haar nieren werken vo9lgens de DA niet optimaal. De Crea. mag volgens hun apparaat max. 212 zijn en bij Dayna was het 175 (dus nog onder het max.). Nu begonnen ze gelijk over nierbrokken, nou over mijn lijk >:(. Haar Ureum was trouwens precies goed. Nu had ik ergens gelezen dat katten en honden op vers vlees hogere nierwaarden hebben, maar weet iemand hoeveel hoger? Moet ik mij zorgen gaan maken, gezien ze nog onder het max. zit? Overigens drinkt en plast Dayna niets te veel (vroeger altijd minder dan Nero en zelfs veel minder dan mijn nierpatient Dante).
Laatst gewijzigd door Rosita op wo 01 mar 2006, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door