Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ine
#491798
Het is een abces bij de melkklier, komt eigenlijk nooit voor bij katers. Gelukkig geen tumor, waar hij bang voor was.
Ik moet nu elke avond een spuit geven met AB, geen Baytrill meer.
De wond loopt langzaam leeg en de temp. is gezakt naar 38.8.
Door Truus
#493598
Een hele opluchting dat het geen tumor is joh !De wond moet eigenlijk nog open blijven he ;). Ik moest bij Timo met verdunde betadine in de wond spuiten.
Hoe gaat het nu?
Door Ine
#494568
De bult leegt zich niet meer vanzelf, maar volgens de da (vandaag) gaat het wel beter! Heb voor nogmaals 5 dagen spuiten meegekregen.
Hij blijft op z'n kleedje op de eettafel liggen, is wat rustiger dan normaal.
Door Borke
#494737
Zit er echt een 'gat' in die bult?

Ik heb een poes gehad met melkklierontsteking die open gebarsten was en dat spoot ik met (afgekoeld) gekookt gezouten water 2x per dag schoon en alle viezigheid kwam er zo prima uit.
Tot mijn stomme verbazing liet de dame in kwestie het nog rustig toe ook.
Door karin2
#495310
zou het niet beter zijn als de bult openbleef ? ivm het wegvloeien van vuil en pus ?
is het wel vuil of pus dat er nog zit of is de wond nog wat geirriteerd en beurs door het zweren zodat ze nog wat opgezet is ? als je begrijpt wat ik bedoel :-\
Laatst gewijzigd door karin2 op zo 19 feb 2006, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#495420
Ine schreef: Afbeelding

Zelf heb ik ook liever, dat het leegloopt, maar we blijven nu toch maar die spuiten even geven.
Anders wil de da hem opereren. :-\
Hmmmm :-\ziet er van hieruit toch nog niet helemaal *proper* *zuiver* uit hé ?
is het enigzins mogelijk om de wonde open te houden , zodanig dat het vuil er nog uit kan ? anders word het zowiezo opereren denk ik :-X
zachte heelmeesters maken stinkende wonden ;)
zei diegene die juist met haar 2 poezen geworsteld heeft om ze enkele druppels oorcleaner in hun oren gemikt te krijgen ::) :P
Door Borke
#495631
Ik ben geen dierenarts, maar als het mijn kat was dan maakte ik het voorzichtig grondig schoon met betadine o.i.d. hopend dat de wond weer open zou gaan. Dan voorzichtig doorspoelen en een beetje uit drukken.
Zo loop je het risico dat de ontsteking naar binnen slaat en dat is niet goed.

Ga anders morgen even voor controle naar de dierenarts als je het eng vind om er zelf aan te sleutelen.
Door karin2
#495644
AstridStraver schreef: Ik ben geen dierenarts, maar als het mijn kat was dan maakte ik het voorzichtig grondig schoon met betadine o.i.d. hopend dat de wond weer open zou gaan. Dan voorzichtig doorspoelen en een beetje uit drukken.
Zo loop je het risico dat de ontsteking naar binnen slaat en dat is niet goed.

Ga anders morgen even voor controle naar de dierenarts als je het eng vind om er zelf aan te sleutelen.
dat bedoelde ik dus ook de wonde ietwat *ruw* ontsmetten (schoonmaken met een washandje ofzo)
zodat het weer opengaat .
ik geloof dat Ine er al terug mee naar de dierenarts ging morgen of in de loop van de week ;)
ik zou ook schrik krijgen voor bloedvergiftiging :-\ :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door