Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#474263
We komen net thuis van een lange wandeling, zit noa met een iets geknepen oogje op bed...
Ze laat niet goed toe om te kijken en het licht is ook niet optimaal maar haar oogrand is rood en ik denk dat ze of een beschadiging heeft of er zit iets in haar oog...
Morgenavond moeten we met Meid naar de da, ik wil Noa dan mee nemen. Of zou dat "te laat" zijn?!
Door Robian
#474266
Je treft het ook niet he de laatste tijd :-\

Ik zou op mijn eigen gevoel afgaan of morgen avond "te laat" zal zijn of niet.
Door zurca
#474286
Ze zat net bij me in de keuken en toen viel het licht op haar ogen, die "refelcteerde" toen, er zit dus een beschadiging op haar oogbol, een krasje...Tobias zal haar wel een lel gegeven hebben :-\
Ik gok dus dat dat een tijdje zalven gaat worden...
Door Femke
#474373
zurca schreef: Ze zat net bij me in de keuken en toen viel het licht op haar ogen, die "refelcteerde" toen, er zit dus een beschadiging op haar oogbol, een krasje...Tobias zal haar wel een lel gegeven hebben :-\
Ik gok dus dat dat een tijdje zalven gaat worden...
he getsie meid....ik hoop dat het meevalt!

Overigens komt het ook wel voor dat je een reflectie ziet die op een beschadiging lijkt maar dan is het een slijmdraad. Als er 'iets' in een oog zit dan produceert het veel van die slijmdraden.
Ik hoop dat het dat is geweest wat je zag ;)
Door zurca
#474375
sylvia schreef: Je zit in de verkeerde hoek Liesbeth :-\
Ik kijken.."Huh" dit is toch katten medisch?!"
Maarre ik snap je nu...'t zit idd. niet mee met de dieren...
Ik wacht iig. tot morgen, dan bel ik gelijk 's morgens de da en mocht het nodig zijn dan kan ik dan gelijk langskomen...
Het lijkt er op dat oogbol beschadigd is, er zit echt een krasje op. Verder ziet het er rustig uit, geen troebel oog of viezigheid dat uit het oog komt.
Vroeger thuis hadden we een kat die ook eens zoiets had, die hebben we lange tijd moeten zalven. Het duurde toen erg lang voor de beschadiging weg was.
Is die abkuur eindelijk bijna klaar, zitten we weer met een zalfje opgescheept....
Pfffffff ::)
Door zurca
#474379
Afbeelding

Op de foto links zie je het beschadigde oog.
Rechts zie je ook een krasje maar dat is een haartje op het oog...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#474380
zurca schreef: Afbeelding

Op de foto links zie je het beschadigde oog.
Rechts zie je ook een krasje maar dat is een haartje op het oog...
O dat is inderdaad een aardige jetser :o Dat wordt inderdaad een tijdje zalven, maar ogen genezen vaak geweldig .
Door zurca
#474381
sylvia schreef: O dat is inderdaad een aardige jetser :o Dat wordt inderdaad een tijdje zalven, maar ogen genezen vaak geweldig .
Groot he?! :-X
Ik zit alleen zo in dubio of ik nu nog naar een dienstdoende praktijk moet gaan.....
Door Truus
#474417
zurca schreef: Groot he?! :-X
Ik zit alleen zo in dubio of ik nu nog naar een dienstdoende praktijk moet gaan.....
Als je niet gerust bent, kun je even bellen Liesbeth. Helaas weet ik hier niets van :-\.
Sterkte met Noa :-*
Laatst gewijzigd door Truus op zo 22 jan 2006, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#474468
zurca schreef: Groot he?! :-X
Ik zit alleen zo in dubio of ik nu nog naar een dienstdoende praktijk moet gaan.....
Heb je een zalfje in huis?

Ik zou anders even vragen of je een zalfje kunt komen halen, de kat meenemen lijkt me niet echt nodig.
Door zurca
#474605
Ik heb idd. even gebeld...
Volgens de dienstdoende arts was het geen ramp om tot morgen te wachten. Morgenochtend gelijk even mn eigen da bellen en om raad vragen, gelijk komen of tot de avond wachten of miss. zo al een zalfje halen..
(ik heb zelf niks in huis...)
Ik baal echt als een stekker, vanmorgen had ik geteld dat we nog maar 10 dagen abpillen hoeven te geven..zucht...die worden nu vervangen door zalven ::) Heb ik ein-de-lijk handigheid in pillen geven..kan ik dat weer gaan leren ;)
Door zurca
#474606
Hitam schreef: Ik denk niet dat er rampen zullen gebeuren tot morgen.
:-*
Dankje, doet me goed om ook van jou te horen dat we nog wel heel even kunnen wachten ;)
Door Truus
#474613
zurca schreef: :-*
Dankje, doet me goed om ook van jou te horen dat we nog wel heel even kunnen wachten ;)
Een hele geruststelling he Liesbeth ;). Jakkes...het is nu wel genoeg he. Succes morgen!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door