Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door James
#473188
Admin schreef: Communicatie over de vleesmolen gaarne via PB.
Dat is al geregeld per email, maar dat was om aan te geven dat ik dus geen botten kan malen... Want dat is volgens mij de meest logische en beste calcium bron.

Maar ik zie dus dat schoolkrijt wellicht de oplossing is voor het weekend.

De DA heeft op zich wel gezegd dat ik moest zorgen voor voldoende calcium. Ik was alleen zelf natuurlijk haantje de voorste door te zeggen dat dat geen probleem moet zijn... Ik dacht kvv en dan een beetje kaal bot erdoor, geen probleem. Me niet realiserend dat ik dus geen botten kan malen. En tsja, vrijdagmiddag gaan ze toch echt naar huis... En ik hou er helemaal niet van om in het weekend naar een toegewezen DA te moeten, dus hopen dat het niet nodig is...

Ik kreeg ook nog de tip dat als ze gek doen met het mondje dat dat ook al op een calcium tekort duidt. Ik zal het vast herkennen als ik het zie. Maar hopen maar dat ik het niet zie en dat hij weer lekker calcium op gaat nemen.
Door James
#473198
Fido schreef: in de spoedkliniek van dieren (heb ik gewerkt) ligt ook schoolbordkrijt (wit) klaar ivm dieren die een hypocalcemie (calcium tekort) hebben.
Acute gevallen krijgen een calciuminfuus (of injectie). Hier heb je een da voor nodig.

Zelf kan je 1 cm schoolbordkrijt geven door het eten.

Groetjes Edith
Ohh nog een vraagje, is dat 1 cm per dag, of per voeding? Ik neem niet aan als het acuut wordt, want dan zit ik al bij een DA
Door James
#473430
Vandaag dik 2 uur gezocht naar schoolkrijt. Nergens te vinden, alleen gekleurde krijtjes >:( Uiteindelijk om kwart voor 5 toch nog geslaagd... ;D
Door James
#473921
Dan zou ik dus misschien nog beter gewoon de Calcium Magnesium tabletten kunnen geven die ik voor mezelf gebruik?
En vit D zit in lever als ik het goed heb toch? Dat lust hij gelukkig wel...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#473994
James schreef: Dan zou ik dus misschien nog beter gewoon de Calcium Magnesium tabletten kunnen geven die ik voor mezelf gebruik?
En vit D zit in lever als ik het goed heb toch? Dat lust hij gelukkig wel...
Ja die zou je kunnen geven, bedenk er alleen wel bij dat onnatuurlijke calcium bij overmaat niet het lichaam verlaat.
Door James
#475387
Vandaag getest en hij was weer wat omhoog gegaan ;D Nou moeten we normaal voer geven en dan gaan we donderdag nog een keer testen of het lukt zonder toevoegingen. Ik ben benieuwd, maar al heeeeel erg opgelucht...

Bedankt voor jullie adviesen allemaal!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#475476
James schreef: Vandaag getest en hij was weer wat omhoog gegaan ;D Nou moeten we normaal voer geven en dan gaan we donderdag nog een keer testen of het lukt zonder toevoegingen. Ik ben benieuwd, maar al heeeeel erg opgelucht...

Bedankt voor jullie adviesen allemaal!
Hee wat goed zeg, gelukkig :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door