Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sam28
#449848
hoi iedereen....

Lea (is mijn poes) is dus ziek. Ze kwakkeld met gezondheid...
Vorige week is er een fikse blaasontsteking geconstateerd.. Eentje met een veelste hoge consentratie en bloed enzo.
Ze moest veel drinken dus ik haar vis geven met heeel veeel water.

Begint ze gisteren over te geven. En veel en vaak met bloed erbij. Dus maar weer naar de DA gegaan.. Blijkt dat ze ws overgevoelig is voor de antibiotica kuur.. Ze heeft nu andere pilletjes.
De DA zei nog een heel duidelijk dat ze meer moest gaan drinken en dat ze naar blikvoer moet! Maar dat gaat niet dan hongert ze zichzelf uit! doet ze zo 5 dagen zonder eten..

En vis was uit den boze vanwege Natrium endergelijke. **zucht**
kattemelk geef ik al als extra vocht maar is dus niet genoeg. De harde brokjes natmaken werkt ook niet dat eet ze ook niet op. kan ze niet op knabbelen ofzo?

heeft iemand ideen om van die blaasontsteking af te komen? of haar meer vocht te laten krijgen?


ik maak me wel zorgen om lea want ze moet echt vanaf als dat nl niet zo is zei DA dat ze ook blaasgruis zou kunnen krijgen en dan moet ze geopereerd worden...

groetjes Sandra
Door Rosita
#449972
Jeetje, arme Lea :'(. Als ik het goed begrijp heeft ze wel de vis gegeten en lust ze dus geen blikvoer. Zo te horen is het een dus een echte brokjes kat. Het grote nadeel van brokken is dat katten vaak te weinig drinken met alle gevolgen van dien. Vis is overigens heel gezond, maar moet je niet week in week uitgeven. Wat ik zou proberen als ik jouw was, is blikvoer te kopen waar uitsluitend vlees in zit (met hooguit 4 % graan). Neem Almo Nature b.v. Het verschil met standaard blikvoer (met gelei en een geur waar je U tegen zegt) is dat het dus eigenlijk vlees/vis in blik is met een heel klein beetje rijst. De stukjes vlees/vis zijn heel fijn gesneden (en dus nog herkenbaar) en worden aangevuld met vitaminen/mineralen om het geheel compleet te maken. Een groot deel van het kookvocht zit er ook nog in. Grote kans dat wanneer Lea vis wel lekker vindt, ze een van de Almo Nature vis versies ook eet. Een van mijn katten houd ook niet van blikvoer, maar doet een moord voor Almo Nature.

Barfplaats wordt gesponsord door