Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#452377
Klopt, ik werk in een apotheek en bij onze gewone groothandel kunnen we geen diergeneesmiddelen bestellen.(dus ook niet de dierenlijn van VSM)
Als je een apotheek hebt die wel besteld bij een groothandel voor alternatieve geneeswijzen kan het wel.

Gelukkig dat Pepper weer wat opknapt!
En dat van die nierwaardes bij uitdroging dat klopt, hoor, weet ik uit ervaring met Sanne.
Door Robian
#452391
Femke schreef: nou van de 'dieren' tak van VSM dus niet, aldus alle apotheken die ik er over gebeld heb........... :-\
Ik dacht dat het een "gewoon" middel van VSM was.
Dan zal ik hem waarschijnlijk hier ook niet kunnen verkrijgen.
Jij hebt hem bij Angelique kunnen bestellen he? Ik ga hier even rondkijken en als ik hem niet kan vinden dan doe ik dat ook.

Ik heb vandaag bij Pepper zijn buik de klitten weggeknipt. Ik weet niet wat de Da op zijn buik heeft gesmeerd maar het klit als de pest.
Hij heeft een mooie ritssluiting. Ik vond hem nog behoorlijk groot, het is minimaal 7 cm, en dat op zo'n klein buikje.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#452568
Jeetje wat een ellende, maar het was dus toch een verstopping, gelukkig hebben ze dan toch gekeken.
Ik hoop dat hij er weer snel boven op is :-*
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#452621
Super dat het weer de goeie kant op gaat.

Dattie maar fris en fruitig het nieuwe jaar mag beginnen :D
Door Robian
#453188
sylvia schreef: Jeetje wat een ellende, maar het was dus toch een verstopping, gelukkig hebben ze dan toch gekeken.
Ik hoop dat hij er weer snel boven op is :-*
Ja het was toch een verstopping. Ik heb de DA wel tig keer gevraagd "weet je het zeker dat het geen verstopping is?" Pepper vertoonde thuis wel alle specifieke kenmerken maar in de kliniek dus niet.

Toen hij dus zaterdag avond weer begon te braken, projectiel braken noemden ze het, moest er gewoon wat gebeuren.
Ik durfde met dat dier echt de nacht niet in en dat heb ik ook gezegd. Toen hebben ze de knoop doorgehakt, gelukkig op tijd.

Tjonge zulke natte dagen voor kerst wil ik niet weer mee maken. Wat heb ik een lading wanhopige traantjes laten vallen om dat dier. Ik dacht echt dat ik hem op de leeftijd van 10 maand kwijt zou raken. :-\

Ik heb met Pepper afgesproken dat hij dat de eerste 20 jaar niet weer gaat doen ;D
Door Robian
#455992
zurca schreef: Jeetje Sylvia....Lees nu net jullie avontuur...
Hoe gaat het er nu mee?!
Pepper eet elke dag iets meer. Hij heeft gisteravond een eendagskuiken naar binnen gewerkt. 8)
Doordat Pepper aan de wond likt is hij op twee plekken iets open gaan staan. Ik heb dus jouw trucje met de mouw overgenomen en nu kan meneer er niet meer bij ;D
Twee dagen geleden heeft hij voor het eerst sinds lang weer een drolletje in de kattebak gedeponeerd.
Ik wilde die gaan inlijsten maar mijn vriend vond dat geen goed idee ::)

Al met al gaat het elke dag iets beter. Hoe is het nu met Noa?
Door zurca
#457149
Robian schreef: Pepper eet elke dag iets meer. Hij heeft gisteravond een eendagskuiken naar binnen gewerkt. 8)
Doordat Pepper aan de wond likt is hij op twee plekken iets open gaan staan. Ik heb dus jouw trucje met de mouw overgenomen en nu kan meneer er niet meer bij ;D
Twee dagen geleden heeft hij voor het eerst sinds lang weer een drolletje in de kattebak gedeponeerd.
Ik wilde die gaan inlijsten maar mijn vriend vond dat geen goed idee ::)

Al met al gaat het elke dag iets beter. Hoe is het nu met Noa?
Wat een goed nieuws zeg! Fijn dat hij zijn eetlust weer terug krijgt en weer naar de kattenbak is geweest...Waar een mens al niet gelukkig van kan worden, een kattendrol ;D ;) Zo'n mouw werkt idd. erg goed is ook mijn ervaring. Het sluit mooi aan, is soepel maar ze kunnen niet bij de wond. Heb je een foto van 'm, met z'n jas aan?!

Met Noa gaat het eigenlijk heel goed. Je merkt niet meer aan haar dat ze zo ziek is geweest. Ze wil nu sinds kort ook weer carnibest eten. We zijn net met een nieuwe doos ab begonnen en als deze leeg is...tja dan word het toch weer spannend. Want zijn alle bacterien weg?! Verder is haar ontlasting vreselijk. Ze is echt erg aan de diarree maar lijkt daar geen last van te hebben. Het is gelukkig ook niet zo dat ze vaak naar de bak hoeft, gewoon 1 maal daags maar dan ist wel waterdun.. Maar ze eet en drinkt verder goed. Ook beginnen haar haren weer te groeien. Al zal ze aan een kant er wat warig uit komen te zien denk ik, daar blijven plekjes kaal. Ze hebben namelijk grote pleisters gebruikt en ik denk dat die op sommige plekjes het vel beschadigt hebben. Maar ach..dat maakt verder niks uit...Ze is er nog en doet het goed, dat telt ;)

Een dikke knuffel hoor voor Pepper :-*
Door Robian
#457176
zurca schreef: Wat een goed nieuws zeg! Fijn dat hij zijn eetlust weer terug krijgt en weer naar de kattenbak is geweest...Waar een mens al niet gelukkig van kan worden, een kattendrol ;D ;) Zo'n mouw werkt idd. erg goed is ook mijn ervaring. Het sluit mooi aan, is soepel maar ze kunnen niet bij de wond. Heb je een foto van 'm, met z'n jas aan?!
Tuurlijk heb ik een foto ;D Ik zal hem vanavond op barfplaats zetten. (zit nu op mijn werk)
Ik was ook erg blij dat jij dat had geschreven. Anders was ik nooit op het idee gekomen om hem een mouw aan te doen.
Met Noa gaat het eigenlijk heel goed. Je merkt niet meer aan haar dat ze zo ziek is geweest. Ze wil nu sinds kort ook weer carnibest eten. We zijn net met een nieuwe doos ab begonnen en als deze leeg is...tja dan word het toch weer spannend. Want zijn alle bacterien weg?! Verder is haar ontlasting vreselijk. Ze is echt erg aan de diarree maar lijkt daar geen last van te hebben. Het is gelukkig ook niet zo dat ze vaak naar de bak hoeft, gewoon 1 maal daags maar dan ist wel waterdun.. Maar ze eet en drinkt verder goed. Ook beginnen haar haren weer te groeien. Al zal ze aan een kant er wat warig uit komen te zien denk ik, daar blijven plekjes kaal. Ze hebben namelijk grote pleisters gebruikt en ik denk dat die op sommige plekjes het vel beschadigt hebben. Maar ach..dat maakt verder niks uit...Ze is er nog en doet het goed, dat telt ;)

Een dikke knuffel hoor voor Pepper :-*
Hoeveel dagen moet je nog met de AB?
Dan kan ik gaan duimen voor Noa ;)
En net zoals je schrijft, het maakt niet uit dat haar jas een ander model heeft gekregen zolang ze er nog maar is :-*
Door zurca
#457181
We zijn net aan een nieuwe doos ab begonnen....100 tabletten, 3 op een dag ( :-X) Dus nog een dag of 30 te gaan....
Aan het einde van deze kuur moeten we nog een keer terug komen bij de kliniek. Dan gaan ze misschien een foto maken in de hoop dat daarop dan geen cystes te zien zijn..
(deze bacterien kapselen zich in en daardoor heeft de ab moeite om door dat vlies bij de bacterie zelf te komen, vandaar zo'n ontzettend lange abkuur..)

Ben benieuwd naar de foto ;D
Noa heeft er best lang mee rondgelopen en had er totaal geen "last" van, sprong gewoon overal op en in..Wat vind Pepper van z'n nieuwe jasje?!
Ik moest vorige week nog zo lachen om Noa, ik had die mouw ergens neer gelegt en nu ze 'm niet meer nodig heeft wou ik 'm opruimen...Ze zag me met dat ding aankomen en schoot er als een pijl vandoor ;D ;D
Door Robian
#457578
Pepper is niet zo heel enthousiast over zijn jasje :P
Hij heeft echt een "blijf van mijn lijf" motto.

Hier de beloofde foto's. Ze zijn wel een beetje donker.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robian op wo 04 jan 2006, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door