Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#420688
O.k....ze heeft het voorelkaar..Ik Ben Boos >:(
Boos op Noa!
Noa heeft de vervelende gewoonte ontwikkeld om te piessen op kleedjes/mandjes. Kleedjes en mandjes die er zijn om op te slapen! Nu kon ik daar nog wel mee leven, ik heb bijna alles weggehaald en daar waar ze nu zo af en toe in piest word gewassen...
Nu slaapt tous op een dekbed en helaas vind Noa het af en toe nodig om ook daar op te piessen. Ok, ook daar kan ik mee leven, en het gaat de was in.
Maar nu had ik dus afgelopen maandag het dekbed gewassen en de dag erna was het al weer ondergezeken >:(
Vandaag ben ik zeer ijverig geweest, verplicht, want er zijn vlooien gesignaleert...Dus helaas heb ik naar de chemische middel moeten grijpen en nadat ik vandaag alle kleden van de banken heb gewassen, en alles ingespoten met omgevingsspray, kon ik net weer alles schoon en fris op de banken doen.
Naast mij op de bureaustoel ook een fris kleed erover...Wel dat frisse heeft welgeteld 2 minuten geduurt. Ik leg het op de stoel, neem de telefoon aan, draai me om en zie Noa nog net uit de stoel springen een mooie plas achterlatend >:( >:(

Ze is dit gaan doen toen ze krols is geworden, dat was net voor onze vakantie en ze is daarna pas geholpen. Hoogstwaarschijnlijk te laat dus want het plassen is gebleven.

Mijn vraag nu; Wat vinden katten stinken?! Zodat ik dat dan op Tous zijn bed enzo kan doen en de wasmachine wat rust kan geven ::)
Pffff het zit wel mee deze week....not....
Door Ine
#420709
Dit probleem heb ik hier dus ook en heb daarover kontakt gehad met een fokster.
Bij ons is de gecastreerde poes op de pil gegaan.
5 dagen 1x per dag, dan 10 dagen om de dag 1, daarna om de 2 dagen en daarna gaan we heel langzaam minderen, tot ze weer het gedrag gaat vertonen. Dan blijven we op de dosis daarvoor hangen. Dat zou bij wijze van spreken 1 pil in de 14 dagen kunnen zijn.
We zitten nu aan de overgang naar 1 in de 3 dagen en het gaat nog steeds prima!
Wij hadden dit probleem al vanaf dat mijn zoon in augustus hier weer kwam wonen.
Het is geen gezonde oplossing, maar liever dit, dan dat ik de hele dag loop te foeteren op haar, want daar worden we beiden niet leuker op! ;)
Misschien ook een idee voor jou?
Da's lachen je helemaal uit, maar ik vind het het proberen waard.
De fokster, die ik gesproken heb, fokt al ruim 20 jaar Abbesijnen en Somali.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420782
Ik ken het, hier slapen ze daarom s'nachts in de schuur, mogen er geen katten naar boven en mag Phoebe helemaal niet meer binnen zonder dat ik erbij ben. Ik word er gek van.
Door conleeuw
#420813
Ze vinden volgens mij Lavendel niet lekker ruiken, maar deze dekbedden is voor hun om op te slapen, dan willen ze mischien daar niet op slapen? Dus ik weet het anders niet. Ik heb gewoon alles in chloor gewassen, om de geur er uit te krijgen, ziet er niet uit, alles gebleekt, en toen heb ik lavendel gebruikt op de plaatsen waar er gesproeid werd, of het nu werkte omdat ik lavendel gebruikte, of omdat ik uiteindelijk alle kattepis lucht uit huis had verdreven door liters chloor te gebruiken weet ik eerlijk gezegd niet, ik weet alleen nadat er maanden overal geplast werd, was het op een gegeven moment over.... ;)
Door Tineke *
#420854
Volgens mij vinden katten chloor heerlijk(mijn kat werdt g**l van de lucht)maar citroensap schijnen ze vreselijk te vinden.

Tineke
Door zurca
#420888
Chloor is idd juist het middel om niet te gebruiken bij onzindelijke katten ;D Ze zijn op de een of andere manier helemaal dol op dat luchtje...
Het gaat mij voornamelijk om het dekbed van Tous, daar piest ze dus op maar slaapt daar niet op...Tous wel en zo sta ik weekelijks een dekbed te wassen. Lavendel...ik ga het proberen!
Ook dacht ik om het tegenovergestelde te proberen dus iets van catnip ofzo op dat dekbed te doen, misschien omdat het dan aantrekkelijk ruikt ze er niet op piest.
Ben vanavond ook bij de dierenwinkel geweest voor iets wat katten vies vinden. Er zijn drie dingen, 2 ervan redelijk geprijsd maar dat werkt ook tegen hond en tja...Tous mag nog wel op z'n deken natuurlijk. Een derde middel werkt alleen tegen katten maar is gelijk 27euro voor een flesje...Eerst maar kijken of er iets goedkopers is ;)

De pil, ik kan me voorstellen dat als het de spuigaten uit loopt je dat probeert maar dat wil (nog) niet gaan proberen ;)

Over die Feliway ga ik effe lezen!

Citroensap is ze niet van onder de indruk, dat heb ik weleens op een muur gespoten waar ze behang vanaf krabt, helaas had dat geen effect...
Tis een taaie die Noa ;D

Bedankt alvast voor het meedenken :-*
Door zurca
#420889
Ghighi...ik zie nu net dat die Feliway een verstuiver voor in het stopkontakt is....Straks moet ik nog stopkontakten bij laten maken om al die verstuivers kwijt te kunnen...Feliway voor de kat.....D.A.P. voor de hond... ::) ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420942
zurca schreef: Ghighi...ik zie nu net dat die Feliway een verstuiver voor in het stopkontakt is....Straks moet ik nog stopkontakten bij laten maken om al die verstuivers kwijt te kunnen...Feliway voor de kat.....D.A.P. voor de hond... ::) ;D
D.I.P voor jou ;D
Door conleeuw
#421042
Wanda schreef: Volgens mij vinden katten chloor heerlijk(mijn kat werdt g**l van de lucht)maar citroensap schijnen ze vreselijk te vinden.

Tineke
nou dan heb ik in die tijd gewoon de huis plassen in de hand gewerkt, ik maakte alles schoon met chloor, het gevoel dat je alles ontsmet vondt ik wel erg belangrijk, en dan ging er een lading lavendel water (lavendel tinktuur in water) eroverheen ;D
Door Femke
#421208
Liesbeth ik heb ook een keer een onzindelijke kat gehad (het was een gecastreerde kater)

Het begon met een blaasonsteking waardoor hij niet meer op de kattenbak wilde. De eerste AB kuur sloeg niet aan, dus hij heeft erg lang last gehad. Daarna had hij een soort van afkeer gekregen van de kattenbak, hij plaste echt overal. Op de bank, op een stapel handdoeken, op m'n nieuwe dekbed. En ondanks dat ik stapel op die kat was kon ik hem op zo'n moment wel wurgen!

De DA heeft me toen een gouden tip gegeven: Tijger moest 3 weken lang in een hondenbench. Met alleen een mandje, voer- en waterbakje en een afwasteil met kattenbakkorrels.
Hij mocht eruit om even op schoot te komen maar daarna er meteen weer in.
Ik vond het verschrikkelijk zielig, echt waar. En ik moest het ook echt 3 weken volhouden. Zodoende zou de kat opnieuw "ingeprent" worden dat de kattenbak was om op te plassen. In die bench kon het nergens anders, behalve in het eigen mandje en dat doen katten niet.

Het zijn 3 vreselijk lange weken geweest, daarna heeft hij nog een week in de badkamer gezeten (harde vloer, daar plassen ze ook niet graag, maar toch een grotere ruimte) om te kijken of het kwartje gevallen was.

Tijger is daarna nooit meer onzindelijk geweest (helaas is hij vlak na mijn verhuizing naar Zwolle weggelopen, ik heb hem nooit meer gezien :'( :'( :'( :'()

Het was een hele opgave want het is echt niet leuk om je kat in zo'n bench te zien, maar het heeft wel geholpen.
Door Nelly
#431428
Chloor is idd erg aantrekkelijk voor katten, dus dat moet je niet gebruiken om schoon te maken. Je zou misschien wel een paar druppels in de kattenbak kunnen doen?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door