Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#405600
Als je poes overal gaat plassen dan is castratie toch wel iets om over te denken, de pil is heel slecht en als het gedrag er eenmaal inzit helpt castreren vaak niet meer, het is dan een gewoonte geworden.

Het kan ook zijn dat ze de kattenbakkorrels niet fijn vinden, of dat ze niet meer op een bak willen waar al een ander op is geweest.
Door Debora
#407638
Anneke V schreef: Onze DA zei dat een kater voordat hij volwassen is moest gecastreerd worden als je wou dat hij niet meer sproeide...Anders zou het kunnen dat er soms toch nog sproeisel uitkwam..
:o Die van mij wordt binnenkort 1 jaar en is nog ongecastreerd. Mijn theorie is: zodra die gaat sproeien gaan zijn ballen eraf. En, even afkloppen, hij sproeit nog steeds niet. De andere kater begon rond zijn 9e maand ofzo te sproeien en is toen ook meteen gecastreerd, nooit meer last mee gehad. Maar wat nu het beste is??? ???
Laatst gewijzigd door Debora op zo 23 okt 2005, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#409342
Zipper en Mistral zijn ook rond de 9 maanden gecastreerd, ze sproeiden toen nog niet. SR is nog wat te jong nu, dus daar wachten we nog even mee. Overigens, wat kattebakvulling betreft; ik gebruik tegenwoordig die houten schilfers of korrels en volgens mij vinden de katten die veel fijner dan die steentjes. Ze knoeien er ook niet zo mee. Absorbeert wel iets minder, maar weegt ook veel minder in de kliko, dus dan zit een extra schoonmaakbeurt van de bak er ook wel weer in.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door