Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jojo
#396258
Heb ik dit jaar voor het eerst mn katten niet laten enten (had voor in augustus een oproep gehad) begint me hier een te niezen en waterige oogjes te krijgen ::)
Betekend dit nou dat ze niesziekte heeft?! Ze heeft dit als kitten trouwens al gehad toen we haar ophaalden en hebben haar toen echinaforce pilletjes gegeven. Die niesziekte heeft er toen voor gezorgt dat ze een verstopt traanbuisje heeft overgehouden.
Kunnen ze niesziekte weer krijgen als ze het al eens gehad hebben?
Als ik haar nu weer echinaforce wil geven, hoeveel moet dat dan zijn? En kan ik de druppeltjes van bloem (echinacea extra forte+cat's claw) geven? Die zou ik dan met een spuitje met water erbij in zo in dr bek kunnen doen, pilletjes zijn altijd zo'n gevecht >:(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#396284
Heel vaak als ze als kitten een goeie niesziekte infectie hebben gehad, zullen ze dit geregeld terug krijgen op volwassen leeftijd het is dan een chronisch iets, gaat de weerstand even naar beneden dan heb je kans op niesziekte, een enting tegen niesziekte helpt hier niet tegen.
Ik zou de echinaforce geven in de kinderdosering.
Door Jojo
#396313
sylvia schreef: Heel vaak als ze als kitten een goeie niesziekte infectie hebben gehad, zullen ze dit geregeld terug krijgen op volwassen leeftijd het is dan een chronisch iets, gaat de weerstand even naar beneden dan heb je kans op niesziekte, een enting tegen niesziekte helpt hier niet tegen.
Ik zou de echinaforce geven in de kinderdosering.
Kan de alcohol in de druppels geen kwaad bij katten?!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#396317
Jojo schreef: Kan de alcohol in de druppels geen kwaad bij katten?!
Net zo kwaad als het kan bij kinderen of honden.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door