Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Flips
#386796
Hallo allemaal,

Wat een goede website zeg. Ik heb veel ff doorgelezen, maar zit nog steeds met een vraag. Ik geef mijn Flipsi ( bijna 4 maanden oud) sinds vorige week carnibest. Hij vindt het ok, en eet goed. Maar hij gaat maar een keer per 24 uur poepen! En dan is het ook nog best hard en donker. Is dit wel normaal met Carnibest ???
Door Rosita
#386867
Ja, dat is omdat het veel beter verteerd dan brokken en dus heel normaal. Een van mijn katten poept zelfs om de dag.

Groetjes Rosita
Door Flips
#386972
Bedankt voor jullie antwoorden! Ben blij dat het normaal is. Maar zijn buikje is vaak wel erg hard, en ook hoor ik soms rare geluidjes van zijn buik komen. Dan lijkt het net alsof hij over gaat geven of zo, maar gelukkig gebeurdt dat nooit. Dit heb ik met brokjes en zo nooit gehad, dus zal zeker door carnibest komen.

Trouwens hoe vaak mag ik mijn katertje sardienetjes uit blik geven? Heeft het net gegeten en is er gek op!
Door Flips
#386988
Had het een paar keer gedaan, zonder succes, maar toen het lukte kreeg ik bij elke van mijn voorgaande berichten foto's te zien. :D
Door Nelly
#387186
Dat weinig poepen en die donkere kleur is normaal hoor, doet Simply Red ook (het rode katertje in m'n onderschrift, ook ca. 4 mnd oud), die eet bibi en wat barf. Dat harde buikje en rommelgeluiden zou ik ff in de gaten houden. Misschien moet je z'n ontlasting even laten nakijken bij de DA op de aanwezigheid van wormen?
Door Flips
#387800
Ik denk niet dat dat met wormen te maken heeft, want dit gebeurdt sinds ik hem carnibest geef. Voor de rest kreeg hij regelmatig zijn wormenkuur toegedind. Al vier keer, om de twee weken. Nu moet het weer na twee maanden heb ik begrepen.
Door Lizzy
#387807
Het is prachtig, dat hij maar 1 keer per 24 uur poept! Echt zoals een carnivoor normaal gesproken poept! En de foto van Flips is erg klein nu ( ;D), maar wat een lekker kereltje zeg!
Door Mevroi Kruim
#387812
Misschien istie nog bezig met omschakelen, z'n ingewanden moeten nog wennen aan vers vlees. Zolang z'n ontlasting goed blijft lijkt het me geen probleem.
En hij is prachtig! Gaaf zo'n rooie zonder wit!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door