Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#423352
Boots schreef: Beste allemaal,

Door het gedokter met Kinky is het er niet meer van gekomen om tijd te nemen voor een ren je rot tussen door stand.
Kinky heeft diepe dalen gehad zo erg dat ik bijna had besloten het beestje in te laten slapen omdat hij voor
het carnibest voer waar ik op over was gestapt zijn neus optrok
Uit eindelijk heb ik kinky , ondanks dat de DA het niet verstandig vond, op Hills M/D brokken over gezet en beetje bij beetje werd de suikerpsiegel lager en kon ik steeds minder insuline gaan geven
Vandaag na ruim een maand Hills M/D brokken is kinky zijn suikerspiegel weer normaal en mochten we stoppen met het toedienen van insuline.
Onze 'Kleine prins"heeft het gered en is de rust terug in zijn leventje en dat was me alles waard
Volgende week nog even een check-up om te kijken of hij het er goed op blijft doen...we houden Kink goed in de gaten

Het is in ieder geval de zeer moeite waard om het M/D voer te proberen als je kat diabetes II heeft.
Het duurt even voordat het voer goed is opgenomen, en de suikerspiegel stabieler wordt, maar laat je daardoor niet ontmoedigen.







Wat zit er dan in die brokken wat zo goed is voor ene diabeet? Want brokken zijn koolhydraten en die zijn juist funest voor een diabeet.

Zou je eens van de zak kunnen overtikken wat erin zit? Daar ben ik namelijk wel heel benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#423423
Er zitten heel weinig en slecht opneembare koolhydraten in. Vezels dus.
Het principe is hetzelfde als de CB diabetes alleen met brokken is het moeilijker uit te voeren. Er zit dus wel wat koolhydraat in en werkt dus iets minder goed als de CB diabetes.
Door Boots
#423446
Hallo Femke,

Het is zoals Hitam zegt CB is beter maar omdat Kinky weigerde dat te eten is dit hills M/D dieet voor hem
goed.
De ingrediënten van M/D zijn: vlees en dierlijke bijproducten, plantaardige eiwitextracten, oliën en vetten, granen (koolhydraatbronnen gemalen mais, gemalen rijst)
cellulose, mineralen, L-lysinehydrochloride.
Door Boots
#423452
vergeet te zeggen dat M/D ook in blik verkrijgbaar is.
Een soort mousse die Kink ook erg lekker vind
Door Femke
#423560
Boots schreef: Hallo Femke,

Het is zoals Hitam zegt CB is beter maar omdat Kinky weigerde dat te eten is dit hills M/D dieet voor hem
goed.
De ingrediënten van M/D zijn: vlees en dierlijke bijproducten, plantaardige eiwitextracten, oliën en vetten, granen (koolhydraatbronnen gemalen mais, gemalen rijst)
cellulose, mineralen, L-lysinehydrochloride.

ja ik weet wat het is als je kat weigert om rauw te eten :-X

Geef je alleen de brok of ook blik erbij? Blik zit wel meer vocht in dus in dat opzicht beter voor de kat dan brok.
Door Boots
#423617
hmm was al bang dat ik weer een geval apart had, wat het rauwe eten betreft, niet dus :)

Kink is gek op brokjes, met daarnaast voldoende vers water, ik geef hem om de dag een blikje M/D hij bespringt me niet als ik het blikje open trek maar eet het beetje bij beetje op.
Ik zie het dan ook min of meer als gezellig extraatje dan als maaltijd
Door Rosita
#424947
Boots schreef:Kink is gek op brokjes, met daarnaast voldoende vers water, ik geef hem om de dag een blikje M/D hij bespringt me niet als ik het blikje open trek maar eet het beetje bij beetje op.
Ik zie het dan ook min of meer als gezellig extraatje dan als maaltijd
Het grootste nadeel van brokken (voor een kat) is dat er zo extreem weinig vocht in zit. Ook al staat er voldoende drinkwater dan nog krijgt een kat die brokken eet tot 50% minder vocht per dag binnen dan een kat die blikvoer eet. Een kat heeft namelijk door zijn verleden als woestijndier een onder-ontwikkeld gevoel voor dorst. Een kat is dus gewend om merendeel van zijn vocht uit zijn prooi te halen en drinkt maar een klein deel zelf bij. Het dorst gevoel is daarom minder sterk dan dat van mensen en honden. Wij gaan drinken nadat we droog voedsel gegeten hebben. Een kat doet dat ook, maar te weinig. Wellicht dat katten ooit een sterker gevoel voor dorst ontwikkelen, maar gezien de evolutie nogal traag verloopt, zullen wij dat niet meer meemaken. Een kat die brokken eet moet iedere dag ongeveer 300 ml vocht drinken. Doet jouw kat dit? Zo niet dan zou ik toch echt die blikjes m/d als meer dan een extra-tje zien.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door