Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Envie
#3349637
We hebben al een flinke poos een kat van uit de buurt (onbewoonde boerderij) die 's avonds een hapje komt eten. Hij is nog altijd vrij schuw, kan hem nog steeds niet aanraken. Hij komt uit een groepje [ viewtopic.php?f=17&t=134040&p=3330277#p3330277 ]

Maar nu mijn vraag...hoe zou ik hem tegen vlooien kunnen behandelen, ik zie dat hij vaak krabt. Het zal niet meevallen omdat hij nog altijd bij het groepje hoort. En hem even druppels in zijn nek geven is geen optie. Het schuurtje waar hij eet behandel ik met omgevingsspray zodat ik zelf niet besprongen wordt.

Iemand een tip?
Door src_esther
#3349646
Comfortis pil, heb ik een paar keer aan onze onbenaderbare boerderijpoes gegeven. Dat kostte wat moeite. Uiteindelijk geloof ik dat ik het verpulverd heb tussen 2 lepels door natvoer (applaws) geroerd met een scheutje rauwe koemelk.
Van de buurvrouw weet ik dat zij pilletjes gooit naar 'hun' boerderijkatten die niet binnen komen eten. Ze oefent geloof ik eerst met wat brokjes en dan schijnen ze de pilletjes ook te pakken.
Door Envie
#3351600
Hij is en poosje niet geweest, nu net vanavond weer sinds weken. Als hij weer regelmatig komt kan ik een pilletje in zijn kvv doen.
Met warm weer zijn de honden hier veel langer buiten, kunnen ze nog even lekker hollen en dan komt hij niet. Kan het ook niet 'snachts klaar zetten, er lopen hier meer katten rond. Vroeger gebruikte ik iets van Exil op olie basis wat door t voer kon, was ook niet zo duur als die pillen :-\ Denk wel dat comfortis de enige optie is...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door