Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3343985
Fleur heeft last van oormijt. Zijn er natuurlijke middelen die kunnen helpen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3344009
Spikkelneus schreef:Kokosolie in het oor - de mijten stikken erin en het verzacht de beschadigde gehoorgang.
En dan eerst een beetje warm maken neem ik aan? Ik ga het vanavond eens proberen. Het gekke is dat ze het aan 1 oor heeft en de jongens nergens last van hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3344012
Kokosolie wordt al op 25 graden vloeibaar en dan is het ook echt olie hoor. Dus echt opwarmen zou ik niet doen. Hoogstens wat in je handen houden dat het bewerkelijk wordt, maar het moet er niet meteen terug uitlopen he. Haar lichaamstemp zal het al lopend genoeg maken.

Misschien kan je er beter ook wat curcuma doorheen doen? Dat maakt het dikker en werkt ook wondhelend en ontstekingsremmend. Oormijt geeft nl erg vieze wonden.
Maar dat is puur nagedacht van mijn kant hoor, nergens gelezen of ervaring hoor.
Door hannabelgje
#3344014
Ze heeft er ook echt last van. Ze schudt en krabt aan haar oor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door inni
#3344022
en is het echt een mijt? Boy had op een keer een enorm vieze oor vol donkere bijna zwarte korrels( ik kijk ze wekelijks na) .... onmiddellijk naar de da..... 't vuil goed nagekeken en geen mijt maar een gewone oorontsteking. Nadien heeft hij nog 1 maal een oorontsteking gehad.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3344034
En als het een oorontsteking is, is er kans op gaatje in het trommelvlies. Je kan het dan zien als een loopoor bij mensen. Dan moet je er zeker geen huismiddeltjes in gooien.
Door hannabelgje
#3344041
Ik ga vanavond wel ff langs de da. Just to be safe.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door inni
#3344049
hannabelgje schreef:Ik ga vanavond wel ff langs de da. Just to be safe.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

hihi, mijn da weet dat ik meestal voor mezelf kom....... 't geeft rust :cool: ik duim voor een simpele oorontsteking (als het dan toch wat moet zijn ;) )
Door hannabelgje
#3344105
Goed dat ik gegaan ben. Geen oorontsteking maar een allergische reactie. Waarschijnlihk veroorzaakt door de eiken processierups.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door inni
#3344107
Ach de pruts had gewoon jeuk daar...….. gelukkig is het dat maar ………….maaaaar wat doe je aan zo'n jeuk???
Door hannabelgje
#3344109
Ze heeft twee prikken gehad en pillen yegen die jeuk. En ze mogen voorlopig niet meer naar buiten. Zij in elk geval niet. De jongens laat ik in de avond wel een uurtje buiten als ik thuis ben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3344123
inni schreef:Ik duim voor een rustige nacht
Zal wel goedkomen hoor. Ze zal vlug geen jeuk meer hebben met die prikjes en dan kan het gaan genezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door