Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3336732
Oei, dat weet ik niet. Ik zal het eens aan ons kvv-modje vragen. En anders mag je gerust die vraag in de hondenkvv-hoek ook stellen en dan kan je zelf kijken welke van die merken smaken zonder pens of kattenkvv hebben. Kittenversies zijn doorgaans ook enkel fijner gemalen maar qua samenstelling hetzelfde.

Misschien komt er hier ook nog reactie uiteraard. ;)
#3336735
Had je niet zelf al een compleet test-pakket van bijna alle merken ;)
Op zich, toen ik vorig jaar begon met KVV geven, vond ik het eigenlijk allemaal redelijk "fijn" gemalen. In de haaksbarf kon ik niet eens echt bot zien (weet niet meer welke soort). Nét blikvoer (maar dan natuurlijk niet dat gelei spul). Ik had er een verwachting bij dat het allemaal wat grover zou zijn. Maar dat viel dus mee.

Wel heb ik gemerkt dat het binnen één merk ook een beetje afhankelijk is van de diersoort. De wild-soorten van KB, zoals Fazant en Haas geloof ik, zijn iets grover gemalen dan bijvoorbeeld kip en kalkoen. Daar kun je de botstukjes (wel mm'er werk) zien zitten. Bij de wildsoorten ligt er ook nog wel eens een hagel-kogeltje of 2 na het eten in het schoteltje :D
#3336739
Ik zie bijna nooit botstukjes zitten in mijn zelfgemalen vleesbot, maar soms is het toch nog te grof voor Luis.
Ik voel het even tussen mijn vingers als ik onzeker ben.

Als je kvv gaat overgieten met kokend water, zou ik toch echt zorgen dat het heel fijn is. Zodat de stukjes bot die erin zitten en door verhitting harder worden, niet zo groot zijn.
En voor het risico als ze toch gevoelig zou zijn aan bot zoals mijn kat. Dan sluit je dat toch even uit. En als het op fijne kvv goed gaat en op grove niet, dan weet je dat het daaraan ligt. Maar daarvoor moet je wel eerst fijne geven tot je zeker bent dat het niet aan het rauwe vlees ligt.
#3337164
Nee geen link te leggen met specifieke diersoort. Ik denk eerlijk gezegd dat da last had van acute tunnelvisie en dat er helemaal geen link ks met het rauw voeren.
Ronja zit nu even op redelijke brokjes en blikjes maar snackt af en toe wat met Frodo mee: paardenspiervlees, rund, zonder problemen.

Van de week haal ik wat blikken cat lovers gold en ga ik langzaam aan vermengen met kvv. Daarna wil ik het liefst over op barf. Ze vindt het namelijk veeel lekkerder om rauw te eten en te knagen, loei enthousiast wordt ze ervan als ik met karkas voor Frodo langs loop en zeer teleurgesteld als dat niet voor haar is.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door