Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3335190
Ik weet niet hoe het beste te omschrijven wat ik voel bij de achterpoten van onze poes Ronja maar ik ga een poging doen:

Aan de achterkant van beide achterpoten voel ik over de hele lengte een rommelige verdikking in de huid. Bijna alsof het een soort littekenweefsel is. Kan me dit niet jerinneren van de katten die ik eerder heb gehad. Het gaat niet om pezen, zit echt in de huid. Uiteraard ga ik er ook nog mee naar de dierenarts maar was toch benieuwd of mensen hier het herkennen.

Poes zelf heeft nergens last van. Vacht is verder mooi, huid niet geirriteerd. Eet goed en speelt rent en vliegt door de kiet.

Nog een stukje achtergrond van ronja: Roemeens zwerfkatje van iets minder dan een jaar. Twee maanden geleden 1 voorpootje geamputeerd ivm ernstige breuken. Mooi genezen en kan er prima mee uit de voeten. Sinds 2 weken bij ons en echte kroelkont. Op kvv gezet met direct succes.

Herkent iemand de genoemde verdikking in de huid?
#3335354
Inmiddels denk ik steeds meer aan toch een oude verwonding. Ze lijkt nl ook het laatste stukje staart te missen. Kan me van mijn van de vorige katten herrinneren dat de staart in een echt puntje eindigde. Bij Ronja is dat niet zo. Misschien een wildklem of iets anders akeligs.
Ik zal de vrouw van de opvang eens contacten en navragen of er letsel bij achterpoten bekend is.
#3335355
Staarten wisselen wel wat. Sommigen eindigen bijna in een penseel, Luis zijn staart is een oude scheerkwast. :biggrin2: Dus ook vrijwel geen punt maar een mooie ronde tip. En hij wrijft hem ook geregeld onder mijn neus door. ;D
Als het echt een vlak einde is, is dat wel gek, maar dat zou je eenvoudig moeten kunnnen zie.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door