Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door pike
#3336577
- pien - schreef:Lam is toch rood vlees? Of verschillen daar de meningen over?

Is die Mariadistel maar in 1 sterkte/hoeveelheid per capsule te koop?
En hoeveel % zou ik dan voeren? Of is dat een beetje uitzoeken?
"According to the USDA, all meats obtained from mammals (regardless of cut or age) are red meats because they contain more myoglobin than white meat chicken or fish. Another difference is that white meat is a leaner source of protein (lower fat) but contains lesser heme Iron, Zinc and Vitamins A, D, E and K (fat-soluble vitamins)."
(http://www.foodsng.com/differences-betw ... -examples/ niet de site die ik toen te pakken had maar die kan ik zo gauw niet vinden).
Door - pien -
#3336580
pike schreef:"According to the USDA, all meats obtained from mammals (regardless of cut or age) are red meats because they contain more myoglobin than white meat chicken or fish. Another difference is that white meat is a leaner source of protein (lower fat) but contains lesser heme Iron, Zinc and Vitamins A, D, E and K (fat-soluble vitamins)."
(http://www.foodsng.com/differences-betw ... -examples/ niet de site die ik toen te pakken had maar die kan ik zo gauw niet vinden).
Dankjewel!
Door - pien -
#3336843
Nou, de Poefmans doet het goed op de bloeddrukverlager. Hij is nog niet helemáál zichzelf maar hij jengelt al weer als vanouds om eten, ons klikootje :biggrin2:
Het plan blijft gewoon staan, dus dinsdag/woensdag weet ik meer :)
Door - pien -
#3337229
dinky89 schreef:Fijn dat het op het oog weer wat beter gaat :-)
Dankjewel! Ja, er is natuurlijk wel wat aan de hand maar het kon slechter.
Hij heeft wel van nijd dat 'ie wéer mee moest naar de da in de badkamer gepiest ::) terwijl er 2 m verderop een bak staat.
Ik hoop toch echt dat gister de laatste keer was dat 'ie mee moest.
Door - pien -
#3337317
Ik heb zitten hannessen maar krijg de uitslag niet hier neergezet.
Het gaat goed met Poef, z'n (hoge) waarden zijn goed gedaald.
Ureum 17.2 tegenover 10.1 vorige keer: nog steeds misselijk (maar hij vreet als een dijker) (normaalwaarde tussen 5.7-13.5)
ALT 499 tegenover 6438 vorige keer: een heel stuk lager (normaalwaarde tussen 27-117)
Hemolyse: negatief (er gaan geen bloedcellen meer kapot)
Lipemie-index : + tegenover vorige keer +++ (nog steeds een beetje verhoogd)

Ze raadt aan om eendagskuikens te blijven voeren, hij moet nierdieet maar mag eigenlijk geen vet voor ongeveer een half jaar omdat z'n lever nog moet bijkomen van de leververvetting.
Dat bijt mekaar eigenlijk :-\
#3337329
Hemolyse is dus iets dat na of tijdens het bloedafnemen gebeurt he. Het is niet dat zn bloedcellen in zijn lichaam kapotgingen of zo. Het maakt gewoon dat de waargenomen waarden betrouwbaarder zijn als het nu niet gelyseerd is.

Die hoge leverwaarden vorige keer, schrijven ze die toe aan leververvetting door slecht eten? Dus als 2e reactie dus op het niet eten, niet als oorzaak van de problemen?
Wat een opluchting dat die alleszinds al een stuk gedaald zijn.

Wat zegt zijn crea deze keer?

Je kan nog wat zaken aan zijn menu toevoegen die zowel binnen lever als nieren passen he. Als ik jou was zou ik dat zeker doen. Want ik blijf erbij dat enkel kuikens te eenzijdig is en bovendien nog nier- noch leversparend is.
Door - pien -
#3337340
pearlsofpassion schreef:Hemolyse is dus iets dat na of tijdens het bloedafnemen gebeurt he. Het is niet dat zn bloedcellen in zijn lichaam kapotgingen of zo. Het maakt gewoon dat de waargenomen waarden betrouwbaarder zijn als het nu niet gelyseerd is.

Die hoge leverwaarden vorige keer, schrijven ze die toe aan leververvetting door slecht eten? Dus als 2e reactie dus op het niet eten, niet als oorzaak van de problemen?
Wat een opluchting dat die alleszinds al een stuk gedaald zijn.

Wat zegt zijn crea deze keer?

Je kan nog wat zaken aan zijn menu toevoegen die zowel binnen lever als nieren passen he. Als ik jou was zou ik dat zeker doen. Want ik blijf erbij dat enkel kuikens te eenzijdig is en bovendien nog nier- noch leversparend is.
Serieus? Zo bracht ze het wel...jemig. Ik begreep dat de waarden nu betrouwbaarder zijn omdat de bloeddruk normaal is...
Ja, de hoge leverwaarden vorige keer kwamen door de leververvetting door slecht eten.
Kreatinine is nu 116 (126 vorige week)
#3337343
Oh ja, dus de nierwaarden ook wat gedaald. Das fijn.
Die ureum is meer onderhevig aan wat hij ervoor gegeten en had en hoe lang dat geleden was. Crea werkt op langere termijn en zegt dus meer.


Hemolyse in het lichaam kan ook wel, maar als het zo sterk is dat je het ziet dan is dat echt wel heeeel ernstig ( als in kat op sterven na dood) en meestal auto-immuun gerelateerd. Dat los je niet op met een dieetje en dan zou je nu zo geen waarden hebben. Bovendien is dat dus erg zeldzaam.
Gelyseerd bloed in het labo komt 99% van de keren van verkeerde bewaring van het afgenomen bloed (te warm, te koud, te veel geschud) of van verkeerde afname ( vb met te veel kracht opzuigen ipv laten stromen).
Door - pien -
#3337344
pearlsofpassion schreef:Oh ja, dus de nierwaarden ook wat gedaald. Das fijn.
Die ureum is meer onderhevig aan wat hij ervoor gegeten en had en hoe lang dat geleden was. Crea werkt op langere termijn en zegt dus meer.


Hemolyse in het lichaam kan ook wel, maar als het zo sterk is dat je het ziet dan is dat echt wel heeeel ernstig ( als in kat op sterven na dood) en meestal auto-immuun gerelateerd. Dat los je niet op met een dieetje en dan zou je nu zo geen waarden hebben. Bovendien is dat dus erg zeldzaam.
Gelyseerd bloed in het labo komt 99% van de keren van verkeerde bewaring van het afgenomen bloed (te warm, te koud, te veel geschud) of van verkeerde afname ( vb met te veel kracht opzuigen ipv laten stromen).
Ze zei dat ze vermoedde dat hij niet alleen kuikentjes had gegeten maar ook z'n gewone voer (omdat de ureum hoger was). Anneke van Jyoti zei dat het niet zoveel uitmaakte wat hij at, áls hij maar at...
Mijn eigen da zei dat hij dood had kunnen gaan door de leververvetting...maar als ik Anneke begrijp was het zo heftig niet?

Wat zou ik voor eten kunnen maken voor Poef, wat zowel goed is voor de nieren (nieren werken volgens mijn da voor 60%) als de lever?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door