Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door - pien -
#3335082
Ik maak me zorgen om Poef. Hij vertoont ander gedrag (is niet vaak meer op z'n normale plekje te vinden) sinds een week, hij heeft vanmorgen z'n eten uitgespuugd en eet (een beetje raar voor de enorme hongerlap die hij altijd was) z'n bakje niet leeg, sinds een maand of 2 ::).
Nou zat ik z'n paspoort na te kijken (hij komt uit het asiel maar is een afstandskat) maar daar is 2002 als 'geboortedatum' veranderd in 2004, dus hij zou ergens tussen de 14 en 16 zijn, en hij woont 4 jaar hier waar hij heerlijk rauw eet. Als ik dan het gemiddelde neem, dan maakt dat dat hij 15 is en dat is toch best 'senior'.
In elk geval maakt z'n gedrag me ongerust :'( Verder drinkt hij 'veel' (in verhouding tot de andere katten) en hij heeft dat altijd al gedaan...
Laatst gewijzigd door - pien - op zo 25 mar 2018, 12:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3335084
Bij zo'n oudere kat in combinatie met veranderd gedrag zou ik er zeker over nadenken om een algemeen bloedonderzoek te doen of een seniorencheck.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3335085
Zeker bloed laten onderzoeken. Bij voorkeur nuchter want je moet vooral op de nieren en suiker gaan letten en dat geeft nuchter een beter beeld.
Door - pien -
#3335090
Dankjewel voor het meedenken :-*
Hij heeft gauw stress maar als het moet dan moet het. We hebben een afspraak voor dinsdag.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3335091
Ja, ik begrijp als je hem zoveel mogelijk stress wil besparen, maar wat je beschrijft moet hij echt even nagekeken worden.
Vast is er dan iets aan te doen zodat hij zich snel beter voelt.
Laatst had ik voor Cuzco snoepjes mee bij de DA omdat hij erg voedselgericht is. En dat hielp.
Ik begrijp dat Poef niet meer zo'n vreetkont is, maar misschien kan het toch iets helpen om de ervaring ook een leuk kantje te geven. Ale, na het bloedtrekken dan, anders is ie niet meer nuchter. ::)

Het helpt ook altijd als je een heel geduldige en zachtaardige DA hebt. Dat is ook niet altijd het geval, weet ik uit ervaring. Even helpen met Poef vasthouden en tegen hem praten, kan veel verschil maken. ;)
Komt vast goed dinsdag.
Door Too
#3335101
Arme Poef, die moet er toch aan geloven...
Hopelijk geeft een bloedonderzoekje je handvatten om het hem zo prettig mogelijk te maken..dat is uiteindelijk wel wat stress waard

Hier zijn ze echt niet af te leiden met lekkers, eenmaal thuis hebben ze ook echt tijd nodig om te acclimatiseren voordat ze aan eten kunnen denken
Door Anne in Zweden
#3335164
Goed dat je toch even naar de da gaat met 'm. Bij niet eten en kotsen op die leeftijd moet je even wat bloedwaarden weten. Is voor kattenkop niet leuk, maar wat mot dat mot. Hopelijk heb je een da die dat een beetje liefdevol aanpakt. En hopelijk is het gewoon iets in de lucht en niet iets met de nieren of zo. Sterkte en succes dinsdag!
Door - pien -
#3335215
Ik zat nog even na te denken, en wat het meest meespeelt in dat ik me zorgen maak is niet zozeer het niet goed eten, ook niet z'n bakje niet leegeten, dat doen de anderen ook niet, na het eten klimmen ze op het aanrecht om om de beurt nog wat van het restje te eten wat er nog staat, en het kotsen was maar 1 keer...
Echt drinken uit de drinkbak (wat ik de andere 2 nog nooit heb zien doen) doet hij al zolang ik hem heb maar omdat dat het enige was wilde ik hem de stress van een onderzoek/opsluiten om plas te kunnen meenemen naar de da niet aandoen.
Het gaat erom dat hij niet lekker boven in 'het kattenparadijs' (ons bed ::) ) ligt overdag, met de 2 anderen, zoals (bijna) altijd. Dat hij niet 's nachts naast me slaapt. Misschien is het 'het voorjaar' waardoor hij meer buiten is...net kwam hij nog lekker op schoot kroelen en kwijlde m'n hand helemaal vol, mijn mallerd ;D :smitten:
De afspraak staat voor dinsdag 14 u., ik ga maandag even bellen om een afspraak 's morgens vroeg te maken want ik wil 'm toch even nagekeken hebben.
Door - pien -
#3335626
Lang verhaal kort: na overleg met de da heb ik de afspraak afgezegd.
Ik hou hem zeker in de gaten qua gedrag e.d.
Hij lag vannacht weer op bed en vanmorgen ook nog, lekker naast mijn kussen :smitten: en overdag ligt hij achter meneer pien z'n pc of in een bananendoos die hier nog staat van een levering vers voer ;D
Door - pien -
#3335757
Too schreef:Das nog veel fijner.. dat ie weer gewoon 'normaal' doet.
Nou, hij at gisteravond niet. En vanmorgen de helft van z'n portie.
Morgenochtend heb ik een afspraak. Hij mag wat kippebouillon als hij wil (staat al in de Aga).
En we sliepen vannacht samen op mijn kussen. Hij wil steeds zo dichtbij mij zijn dat het lijkt of hij me iets wil vertellen en/of in elk geval mijn steun zoekt.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3335782
Nog steeds succes!
Ik had gehoopt dat hij wel weer helemaal zichzelf zou zijn, maar toch nog steeds iets onder de leden dus :-\
Door - pien -
#3335865
Het is dus nierfalen. Hij heeft een infuus gekregen met vocht, aangevuld met kalium e.d. Er is bloed afgenomen, z'n bloeddruk is gemeten.
En nu zijn we weer thuis...
Hij zal nog niet gaan eten, heel misschien vanavond, likje roomboter mag ik op z'n poot smeren, en kippebouillon voorzetten.
Ik hoop dat het nog niet te laat is. Pippo had dit ooit ook en met pilletjes en nierdieet (uiteraard rauw) heeft ze nog anderhalf jaar geleefd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door