Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kluifje
#3325637
Hoi hoi,

Heb hier een kitten van een half jaar maar met een grote achterstand, ze is blind, heeft scheve pootjes en een scheve staart..
Ook groeit ze niet goed en ziet er eerder uit als een kitten van 12 weken.. Nu viel het ons sinds 2 dagen op dat ze iets dunner is geworden maar vandaag voelt ze zich echt ziek .. brr
dat is natuurlijk nooit leuk maar bij haar, omdat ze al zo'n achterstand heeft is het extra eng ! ze heeft nog niets gegeten vandaag en maar een heel klein beetje gedronken.. heb verschillende dingen geprobeerd en vroeg me af wat jullie advies is ?

Normaal gesproken zou ik het even aankijken , als het om een gezonde kat gaat maar ze zit er zo sneu bij en ligt alleen maar stilletjes op mn schoot.. !
Ik haal zo even kipfilet en kattenmelk bij de winkel om te zien of dat er wel in gaat :)
Door Too
#3325639
Met zo'n heel krummelig kleintje zou ik idd niet te lang aankijken,
zorg dat er voldoende vocht in gaat : kattenmelk, papje van blikvoer met veel water,( zoutvrije) bouillon als ze dat lekker vindt.

En anders morgen naar de da want dan duurt het te lang


Wat eet ze normaal gesproken?
Kipfilet, tartaartje vinden ze vaak ook lekker, blikje mousse heeft een sterke geur wil ook wel helpen
Door kluifje
#3325642
Too schreef:Met zo'n heel krummelig kleintje zou ik idd niet te lang aankijken,
zorg dat er voldoende vocht in gaat : kattenmelk, papje van blikvoer met veel water,( zoutvrije) bouillon als ze dat lekker vindt.

En anders morgen naar de da want dan duurt het te lang


Wat eet ze normaal gesproken?
Kipfilet, tartaartje vinden ze vaak ook lekker, blikje mousse heeft een sterke geur wil ook wel helpen

Ja precies daarom vraag ik het ook hier,, ik heb nog nooit katten gehad dus vind het lastiger te beoordelen dan bij honden ! en helemaal omdat ze al zo kleintjes is ...
Ik heb mn vriend al 10 keer gevraagd of het wel goed gaat met dr en of we niet naar de dierenarts moeten.. volgends hem heeft ze vanochtend wat gedronken maar eten wil ze niet ..
Normaal krijgt ze kvv maar dat eet ze niet dus heb zachtvoer geprobeerd en ook dat eet ze niet ... we halen nu even kipfilet van de winkel en kattenmelk ! proberen we dat even :)

Als het nodig is gaan we meteen naar de dierenarts maar momenteel is allee nde spoed dierenarts bereikbaar en daar is alleen het consult al 150 euro ... die je contant moet betalen :-X (
Door Too
#3325646
kluifje schreef:Ja precies daarom vraag ik het ook hier,, ik heb nog nooit katten gehad dus vind het lastiger te beoordelen dan bij honden ! en helemaal omdat ze al zo kleintjes is ...
Ik heb mn vriend al 10 keer gevraagd of het wel goed gaat met dr en of we niet naar de dierenarts moeten.. volgends hem heeft ze vanochtend wat gedronken maar eten wil ze niet ..
Normaal krijgt ze kvv maar dat eet ze niet dus heb zachtvoer geprobeerd en ook dat eet ze niet ... we halen nu even kipfilet van de winkel en kattenmelk ! proberen we dat even :)

Als het nodig is gaan we meteen naar de dierenarts maar momenteel is allee nde spoed dierenarts bereikbaar en daar is alleen het consult al 150 euro ... die je contant moet betalen :-X (
Van een schermphe is het moeilijk te zeggen ..wat is wijsheid, je kunt sowieso niet tot dinsdag wachten als ze echt alleen maar op schoot ligt te liggen ..

Pfoe das een hoop geld, Duiven (care4animals) heeft ook spoeddiensten zal ook niet goedkoop zijn maar je moet wat he
Door kluifje
#3325647
Too schreef:Van een schermphe is het moeilijk te zeggen ..wat is wijsheid, je kunt sowieso niet tot dinsdag wachten als ze echt alleen maar op schoot ligt te liggen ..

Pfoe das een hoop geld, Duiven (care4animals) heeft ook spoeddiensten zal ook niet goedkoop zijn maar je moet wat he
ik vind het ook lastig ja .. ik vertrouw ook op mn vriend zn kennis ik heb nooit katten gehad !
En inderdaad.. een hoop geld dat we niet hebben dus als het echt nodig is dan eh :P sja moeten we bij de dierenarts maar iets verzinnen want betalen kunnen we het niet contant ..

Geld is geen probleem maar wel als het meteen betaald moet worden,, vaak is dat achteraf dus daar lul ik me dan wel uit
Door Too
#3325649
Het zou mij niet lekker zitten..zo klein,grote achterstand, hele dag niet eten en geen ' leven' in.. ik liet er naar kijken of iig telefonisch overleg.
En dat geld..kan je niet ergens even lenen?
Door kluifje
#3325687
dinky89 schreef:Hoe is het nu?

Ik zou blikvoer voeren met een spuitje zodat er in ieder geval eten in komt want niet eten is erg slecht voor katten ;)

het gaat ... ze slaapt de hele tijd ! we heb ben de DA gebeld en moeten langs komen dus dat gaan we zo doen !!
Een spuitje moet ik ergens wel hebben maar kan hem nergens vinden, even verder zoeken want hij is hier wel ergens in huis
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3325727
Goed dat je naar de DA gaat. Ik hoop dat de rekening nog enigzinds meevalt. :(

Maar het klinkt echt niet goed.
Is ze ooit deftig gediagnosticeerd? Weet je of heb je een vermoeden waardoor ze al die dingen mankeert?
Heeft ze ooit bloedonderzoek gehad?
Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt en ze geholpen kan worden. Arm schaapje... :(
Door src_esther
#3325737
kluifje schreef:Hoi hoi,

Heb hier een kitten van een half jaar maar met een grote achterstand, ze is blind, heeft scheve pootjes en een scheve staart..
Wat lief dat jullie zo'n kitten in huis nemen. Doet me denken aan Oskar The Blind Cat en Anakin The Two Legged Cat
kluifje schreef:Ook groeit ze niet goed en ziet er eerder uit als een kitten van 12 weken.. Nu viel het ons sinds 2 dagen op dat ze iets dunner is geworden maar vandaag voelt ze zich echt ziek .. brr
dat is natuurlijk nooit leuk maar bij haar, omdat ze al zo'n achterstand heeft is het extra eng ! ze heeft nog niets gegeten vandaag en maar een heel klein beetje gedronken.. heb verschillende dingen geprobeerd en vroeg me af wat jullie advies is ?

Normaal gesproken zou ik het even aankijken , als het om een gezonde kat gaat maar ze zit er zo sneu bij en ligt alleen maar stilletjes op mn schoot.. !
Ik haal zo even kipfilet en kattenmelk bij de winkel om te zien of dat er wel in gaat :)
Wat naar. Hopelijk vinden jullie een oplossing.
Door MillyMol
#3325747
Wat een narigheid. Ik hoop dat er iets aan te doen is.
Maar soms… is het leven niet weggelegd voor je huisdier. Ik ken de voorgeschiedenis niet, maar als ik het zo lees heeft jouw kitten meerdere aandoeningen die alles bij elkaar wel eens niet met het leven verenigbaar zouden kunnen zijn. Dan is laten gaan de beste optie, hoe triest ook.
Door kluifje
#3325772
hey hey bedankt voor alle goede zorgen,, ze begon gister ineens met wat drinken en eten dus hebben we overnieuwd de DA voor overleg gebeld.. we waren al bijna onderweg maar omdat ze begon met eten en drinken vond de DA het beter om het toch even aan te kijken of het binnen bleef en dan terug te bellen ... vanaf die tijd heeft ze alles binnengehouden en steeds nog gegeten,, ook vannacht en vanochtend weer en ze lijkt wat levendiger... loopt weer kleine stukjes ! Hoop dat het aan de beterende hand is maar ben al super blij dat ze goed drinkt en eet nu
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door