Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#3320217
T is nu dan toch zover grumpy krijgt novacam sinds vrijdag

Cera, nu 10, is eigenlijk altijd al wat kort aangebonden en mopperig maar de laaatste tijd ging niks meer zonder commentaar.
Hees ze zichzelf regelmatig mbv nagels op schoot ipv met een elegant sprongetje, vond Catoo bloedirritant , hing niet meer aan het aanrecht rond etenstijd, was nóg minder actief dan anders..kortom het gaat niet zoals het hoort.

Onderzoek bij de da geeft vooral pijn op/ rond de ruggengraat en heup is ookwat gevoelig.
Nu de novacam om te zien in welke mate de pijn haar belemmert vind ik een prima insteek maar voor de lange duur, om structureel te geven, zou iets mínder belastends wel fijn zijn , ze is tenslotte pas 10.
Mochten we novacam doorzetten dan doen we binnenkort wel een bloedonderzoek om beetje overzicht te houden.
Brok voor zere botjes en wanneer nodig een dosis novacam is eigenlijk het voorstel van de da.. niet mijn eerste keus.

Grizzly zalmolie voor de omega's krijgt ze al..vindt ze niet heel tof maar eet het uiteindelijk wel, ze kan nogal ' zeikerig' doen over toevoegingen aan haar eten ::)

En nu...wat werkt bij jullie , wat smaakt niet vies, iis niet al te ( nier) belastend

Heeft iemand ervaring met cbd bij katten..zou het wat zijn?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3320235
Tis er nog niet van gekomen, maar ik ga het bestellen voor Kleintje. Moet alleen nog eens kijken waar.
Dus daar kan ik je nu ook nog geen antwoord op geven.

Maar het kan wel.
Na wat rondhoren heb ik begrepen dat je een 2 of 2,5% moet nemen, 4% is te sterk. En dan beginnen met 1 druppel en als dat goed gaat opbouwen naar 3x1 per dag gaan. Hoger wordt normaal niet gegaan bij katten. Al kan het uitzonderlijk wel als er te weinig resultaat geboekt wordt. Maar steeds 1 druppel bij en goed kijken hoe ze erop reageert.
Door Too
#3320256
Traumeel zou ik nooit aan denken om langdurig in te zetten, lees overigens ook dat de huidige samenstelling sterk afwijkt van de oorspronkelijke
Deze zou minder werkzaam zijn..?

Druppels en poeders van Puur zijn sowieso vies en oneetbaar volgens deze... wellicht is dat met de huisdierdokter anders
Strijden vanwege een korte kuur vind ik geen probleem maar de komende 10jaar elke dag nieuwe trucs of worstelingen..mwah

De zalmolie..daar doet ze het voorlopig maar even mee hoor, ze krijgt wat veel praatjes mbt eten >:(
Ze verlangt inmiddels een paar brokjes om vinnikniezolekker acceptabel te maken.. zoiets als ' allesmetappelmoes' :biggrin2:

@Pop.. ja zover was ik ook, zou het zo fijn vinden om wat ervaringen bvk uit de eerste hand te lezen.
Voor nu zet ik de reguliere weg even door om te zien of en hoe ze opknapt, geeft ook een beetje een referentiepunt.
Door Too
#3320740
koekje schreef:Oh, het arme schaapje. En die verandering is op alleen novacam?
Sneu hè, ja dat is alleen novacam.
Maandag en dinsdag was ze echt helemaal huppelend dat is nu wat minder maar ze staat wel weer op het aanrecht, de balkondeur moet open en er wordt nog steeds niet gemopperd..
Ik denk dat er nog wat meer re winnen is..

Traumeel is in huis dat kan sowieso en ik ga toch een cbd bestellen , nu nog eentje vinden die laag in terpenen is
Door Too
#3321880
Nou..... cbd in huis maar ik durfde niet zo goed, geen idee wat me tegenhoudt maar ik twijfel

En dus volgens mijn geheel eigen logica :???: heb ik gister Catoo 1 druppel gegeven,
Zij is nogal 'neurotisch' poetst zich regelmatig kaal (ook Cera is dan niet veilig), ze moet altijd een uitweg zien...staat een groot deel van de tijd 'strak'' met heel veel oversprong, als ze alleen speelt gaat dat met extreem flapperende oren en tussentijds poetsen....
Zylkene maakt haar wat meer te sturen en iets ontspannener, rescue ook wel iets..cbd klinkt ook hiervoor best passend
Eén druppeltje en het beestje zit, slaapt, eet, hoeft niet de hele nacht onderdedeken- moeterNUuit-onderdedeken etc... en eigenlijk vind ik het helemaal niks
Vind haar zo tam, ze lijkt niet ongelukkig ofzo dat niet..

Ik ga er nog s heel goed over nadenken, t beest in de gaten houden en van daaruit verder.

Als Cera daar ook zo sterk op reageert dan moet daar een skate-board onder gebonden..die komt anders ws nergens :P
Door enya13
#3321952
je bent wss zo aan die hypere dwangneuroot gewend, dat normaal, rustig gedrag nu gewoon vreemd overkomt. het is gewoon even wennen denk ik.
klinkt beter dan al die onrust in dat beestje.
Door Too
#3321956
enya13 schreef:je bent wss zo aan die hypere dwangneuroot gewend, dat normaal, rustig gedrag nu gewoon vreemd overkomt. het is gewoon even wennen denk ik.
klinkt beter dan al die onrust in dat beestje.

Je hebt hartstikke gelijk hoor, het verschil is gewoon heel groot en houdt gruwelijk lang aan.
Eén druppel gaf zeker 22uur een zeer relaxte Catoo
Je kon zelfs wat eten zonder dat er nerveus rond de bank gepatrouilleerd werd.
T is wennen en zoeken naar een evenwicht.

Vandaag heeft Cera haar eerste druppel gekregen
Ben benieuwd
Door enya13
#3322074
als het zo goed werkt, zou ik er zeker mee doorgaan. gewoon even spelen met de dosering en kijken hoe lang het werkt.
1 druppel per etmaal klinkt goed.
al die pijn en stress is ook niks waard.
Door Too
#3322088
Natuurlijk mag je dat vragen, ik was mijn besluiteloosheid zo beu :-\ ( en zag de neurotische Catoo ook steeds kaler en korsteriger worden van al het gepoets) dat ik doodgewoon een flesje Jacob Hooij in de winkel heb gehaald. Misschien niet ideaal maar er moest iets
Overigens eten ze beide hun bak leeg ook als er een druppel cbd in zit ( ik vind het echt smerig ::) ), Cera valt niet 'om' zoals Catoo deed Ze heeft wel een paar uur diep geslapen en was daarna absoluut in voor een spelletje, een knuffel en een potje rondrennen.

Ik blijf dubben, lastig is natuurlijk ook dat pijnklachten zo subtiel zijn en erin sluipen en dat het soms even duurt voordat iets echt werkt maar ik vanaf nu mijn uiterstebest wil doen om pijn zoveel als mogelijk te voorkomen

Bij veel producten, ook de cbd, lees je het advies het kuurmatig toe te passen...maar wat doe je dan in de tussentijd. Het wil er bij mij niet in dat ze na een kuur maandenlang klachten-/pijnvrij zijn

Op mijn shortlist staan nog
-Synopet..groenlipmossel, kurkuma en zwarte bes een combinatie die humaan vaak goed werkt en verlichting geeft. Moet ook als kuur gegeven

-Zeel evt in combinatie met Traumeel..Zeel werkt vnl op gewrichtsproblemen ( info vond ik op petqure.nl , van Hella Mentjox) Hier zou ik dan nog wel een bron van omega 3 bij willen geven.

-Flexadin..duivelsklauw, glucosamine, chondroïtine, omega 3 en vit e, is een brokje/snoepje...suggestie van de da-assistente die daar zelf nog maar net mee was begonnen , er is wat dat betreft geen ervaring uit eerste hand


Ik dub nog even door.

Wat is jouw struikelblok, waar zit je twijfel? Krijgt Kleintje nu wel iets ter ondersteuning?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3322170
Ja, momenteel krijgt ze metacam omdat ze vorige week geopereerd is. Dus is het niet ontzettend dringend voor het moment.
En daarna wil ik haar dan op de cbd zetten. Ik heb gewoon nog niet beslist waar te bestellen.

En als ze echt kanker heeft ( zo goed als zeker) wil ik ook eens kijken naar echt thc-olie kijken. Omdat dat het proces zou kunnen vertragen. Maar ja, daar is helemaal geen ervaring met katten, dus daar ben ik nog lang niet over uit.

Verder ga ik wel golden paste geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door