Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#3322596
Ow wat naar, wanneer krijg je de uitslag daarvan?
Dan is de situatie inderdaad heel anders, opvallend he dat er voor katten heel veel minder bekend is mbt alternatieve aanpak van ziekte
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3322655
Vanmorgen resultaat gekregen. Uitgezaaid tot in de lymfeknopen.
Dus ja, slecht nieuws. :'(

We gaan morgen nog eens langs om de wonde van haar laatste operatie te bekijken en de opties te bespreken. Veel zijn er niet meer he. Chemo zien we niet zitten, dus gaat het over palliatieve zorg
En als ik het proces kan vertragen met wat supplementen, dan is dat altijd gewonnen...
Door Too
#3322835
Voor Cera
Cbd olie... 2x2druppels ging zo op het oog goed , 2x1 was zichtbaar te weinig, het is echt iets waar je een evenwicht in moet vinden.


Synopet schijnt niet erg lekker te zijn ook al is het volgens de leverancier vissensmaak ::)
We hebben dus hele deftige kuipjes .. klein schepje meuk doet wonderen.
Vandaag dag 2


Catoo gaat een stuk relaxter door het leven op 2x1 druppel dus die houden we er maar in.
Door Too
#3324526
Stap 3
Synopet lijkt niet heel veel te doen , Cera werd ook weer wat mopperig en brommerig
We zijn dus maar even terug op novacam en op dag 3 had ik weer een vriendelijke kat met een enthousiaste trilstaart in huis, vandaag dag 4 heeft ze gespeeld, uitgedaagd en aan het aanrecht gehangen rond etenstijd...

Volgende stap wordt ws flexadin , lijkt me net iets minder belastend dan dagelijks novacam als het werkt, nu eerst maar even pijnvrij
Novacam houden we sowieso achter de hand wellicht kunnen we straks nog wat puzzelen met de dosering.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3324568
Wat handig dat je het zo duidelijk ziet bij haar. Erg, want dat wil zeggen dat ze anders echt wel pijn heeft. :-\
Ik hoop datje iets vind dat werkt, los van Novacam. En anders is het maar zo he...
Onder de merknaam Loxicom is meloxicam, denk ik, het goedkoopst. Moest het nodig zijn... ;)
Door Too
#3324777
Loxicom check!

Nah ik zit er natuurlijk bovenop en we zijn nog erg op zoek naar een oplossing..gedrag is het enige waar je je informatie uit kunt halen.
Maar indedaad ik denk ook dat ze écht pijn heeft als we niks doen..dus dat is géén optie meer.

Op dit moment is het feest... ze verzint de gekste hinderlagen, rent om het rennen, verzamelt speelgoed en ligt wat meer 'opgerold'
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3324865
Ja, ze moet echt wel pijn.hebben, als he zo'n verschil merkt.
Ik merk bij Kleintje bijna niets... Ik let er zo op dat ik op den duur denk iets te merken, maar dan een halve dag later weer niet meer...
Das ook niet handig....
Door Too
#3332718
Update
Ze krijgt nu al enige tijd flexadin , tot 2, 3 weken geleden met een halve dosis novacam, en op het moment dat ik dacht ' het gaat wel aardig' zie ik haar zich wat meer optrekken ipv vol uit springen, omwegen nemen, achterhand aanraken leidt tot mild gemopper..... kortom net niet helemaal ok.
Flexadin is oa glucosamine, chondroïtine, omega 3 en wat duivelsklauw zo op het oog doet het niet helemaal niks maar het kan absoluut beter.

Wat nu...?
Structureel pijnstilling zo mogelijk in een lage dosering in combinatie met...
Ik ben een beetje uitgedacht, voor honden is er best veel beschikbaar maar dat durf ik niet zomaar in een kat te stoppen.
Komt bij dat deze dame geen vieze dingen blieft, ook niet door haar eten, dus grote scheppen poeder van deze of gene zijn algauw een probleem.

Heeft iemand ervaring met de combinatie traumeel en zeel bij artrose?
Humaan wil acupunctuur flinkeverlichting geven bij artrose.. heeft iemand misschien ervaring met katten en acupunctuur?
Kan ik in de voeding nog wat manipuleren, als ze geen vis wenst te eten krijgt ze zalmolie van grizzly.

Wie heeft nog een slim idee?
Door - pien -
#3335264
Too schreef:Update
Ze krijgt nu al enige tijd flexadin , tot 2, 3 weken geleden met een halve dosis novacam, en op het moment dat ik dacht ' het gaat wel aardig' zie ik haar zich wat meer optrekken ipv vol uit springen, omwegen nemen, achterhand aanraken leidt tot mild gemopper..... kortom net niet helemaal ok.
Flexadin is oa glucosamine, chondroïtine, omega 3 en wat duivelsklauw zo op het oog doet het niet helemaal niks maar het kan absoluut beter.

Wat nu...?
Structureel pijnstilling zo mogelijk in een lage dosering in combinatie met...
Ik ben een beetje uitgedacht, voor honden is er best veel beschikbaar maar dat durf ik niet zomaar in een kat te stoppen.
Komt bij dat deze dame geen vieze dingen blieft, ook niet door haar eten, dus grote scheppen poeder van deze of gene zijn algauw een probleem.

Heeft iemand ervaring met de combinatie traumeel en zeel bij artrose?
Humaan wil acupunctuur flinkeverlichting geven bij artrose.. heeft iemand misschien ervaring met katten en acupunctuur?
Kan ik in de voeding nog wat manipuleren, als ze geen vis wenst te eten krijgt ze zalmolie van grizzly.

Wie heeft nog een slim idee?
Ik heb helemaal geen tips voor je, ik lees hier mee omdat ik ook aan het nadenken ben over pijnstilling/supplementen bij mijn 'oudjes' (1 van 15 en 2 van 11).
Fijn dat ze op de novacam geen pijn had, ik zal ook 's wat supplementen gaan proberen hier.
Lusten ze bij jou de CBDolie gewoon? De ene is ook wat zachter van smaak dan de andere maar meestal smaakt het gewoon goor :biggrin2:
Door Too
#3335267
Ja nee natuurlijk niet...dûh ::)
Catoo krijgt cbd om haar stress/neurose/watdanook een beetje onder controle te houden , die eet alles zelfs eten met een enorme schep poeder van puur .
Zij eet, vanaf dag 1, iets met een drup cbd zonder aarzelen op en ja het doet best veel voor haar.

Cera, de nurks, wil NIET dat er met eten geknoeid wordt... cbd &al die andere middeltjes gingen in een lepeltje stinkblik.
Novacam gaat bij het spiervlees, er schijnen best veel katten te zijn die het zo uit t spuitje lebberen maar deze doet dat niet.
Door - pien -
#3335288
Als ik hier een nieuwe smaak (zelfgemaakte) kvv heb, moet er ook soms een blikje mousse doorheen, tot het volkje aan de smaak gewend is...
Ik denk zomaar dat CBD hier ook met blik verdoezeld moet worden, en dan is er nog kans dat er éen van de drie zijn of haar neus ophaalt :-X
Ik heb nog 2,5% olie staan, zal ook 's een drup proberen hier.
Door Anne in Zweden
#3335300
Of je kat het eet, weet ik niet, maar ik geef Max en Scotch sinds een paar dagen Chinese kruiden van huisdierendokter.nl. Het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken, maar wat ons nu al opvalt is dat Max niet meer piept wanneer hij in zijn mand gaat liggen. De afgelopen maanden piepte hij flink, en soms zelfs hevig, terwijl hij een holletje maakte om in te gaan liggen. Draaien draaien draaien zonder te gaan liggen, en dat met luid gepiep. Sinds vijf dagen krijgt hij Backmotion (voor achterpoten en rug), en hij draait niet meer en hij piept niet meer. Gewoon: naar z'n mand, plof, liggen. Zelfs als dat het enige resultaat zal blijven, ben ik al happy.

Misschien is dat nog iets wat je kunt proberen? Voor katten en kleine honden zijn er kleine tabletten, die ook nog eens in vieren kunnen worden gebroken. Je kunt op de website van huisdierendokter.nl aangeven wat de klachten zijn, dan denken zij met je mee welke pillen je moet hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door