Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Hilde__
#3305962
Bij Oscar was creatinine/ureum iets verhoogd, maar urine normaal dus moest het alleen in de gaten houden.

Als sdma goed is, zou ik me al helemaal geen zorgen maken over de nierfunctie eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3305992
Misty schreef:Bloeddruk en nader urine-onderzoek ga ik achteraan, maar ik weet niet zo goed hoe ik 'licht verhoogd' van de creatinine moet interpeteren?
Want wat ik er van begrijp is dat als het creatinine verhoogd is, de nieren nog voor minder dan 25% werken. :???:

Groet, Winnie
Tenzij er dus andere oorzaak is voor de verhoogde waarde. Daarom wordt altijd gekeken naar de creatine in combi met ureum (en tegenwoordig ook sdma). Sdma stijgt eerder dan creatine bij nierfalen. https://www.idexx.com/small-animal-heal ... -home.html

Met het dieet zoals jij die beschrijft zou het mij niet verbazen dat deze de oorzaak is van de verhoogde creatine waarde.
Door charmed
#3308904
Rik01 schreef:Was het niet zo dat bij het voeren van rauw/vers de creatinine sowieso licht verhoogd is? Dan zou ik deze verhoging bijna licht noemen.

Eerstvolgende lijkt mij een urineonderzoek om te testen op eiwitverlies en concentratie.
Dat hoeft niet, ik heb er 2 die hebben een laag Creatinine (die drinken veel)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door