Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Hilde__
#3303470
pearlsofpassion schreef:Kattenurine geeft dat altijd op stick. Die dingen zijn niet speciaal voor katten gemaakt en blijkbaar geeft kattenurine zo'n reactie.
De andere parameters zijn wel betrouwbaar hoor.
Ah oke, gelukkig. Waarom wist mijn dierenarts dat toen niet ::) heb wel 3x voor niks urine laten checken dan :-\ (gelukkig ben ik daar al een paar jaar weg ;) )
Door Hilde__
#3303514
Nou ben weer terug. Het was mij niet gelukt om Oscar's urine op te vangen en wat zij eruit kreeg daar zat helaas bloed in. Waarschijnlijk door de stress van vanmiddag, de auto etc. maar ze kon er dus weinig mee. Het was wel heel geconcentreerd dus dat was wel goed nieuws voor z'n nieren.

Plan van aanpak is eerst om te wachten tot z'n bloed weg is (krijgt nu novacam), dan weer proberen op te vangen en afhankelijk van de uitslag te beslissen wat te doen. Sowieso adviseerde ze om elke 4 maanden bloed te prikken (pfff ::)) en dat ik niet wil stoppen met rauw voer was wat haar betreft ook helemaal niet nodig. Mocht er wel iets met z'n nieren zijn dan waren er veel meer mogelijkheden dan alleen nierdieetbrokken.

Urine van Thomas had ik ook meegenomen en die was perfect. O en met konijn ook alles goed ;)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3303520
Zou de novacam wel maar met mate gebruiken.
Novacam heeft nierfalen naar mijn weten als contra indicatie (het is een nsaid. Geldt ook voor mensen met nierproblemen, die mogen ook geen nsaid zoals ibuprofen)
Door Hilde__
#3304333
Uitslag van de urine was prima.

SG 1,057 (1,035 - 1,060)
Eiwit 0,22g/L
Creatinine 3,45g/L
Eiwit/Crea ratio: 0,06 (<0,2 negatief voor proteïnurie)

Dierenarts waar ik bloed heb laten prikken adviseert om jaarlijks te checken. M'n eigen dierenarts is teruggekomen van haar nierdieet/semintra advies en adviseert om over een half jaar alles weer te checken incl sdma bepaling (maar heb begrepen dat die bij barf katten ook verhoogd kan zijn).

Voor nu ga ik proberen om hem meer te laten drinken ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door