Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anneloog
#3306455
Ja de DA in Utrecht gaf dat aan. Hij castreert liever later als de kat zo goed als uitgegroeid is om dit soort problemen te voorkomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door Droppie
#3306504
Jeetje lees het nu pas. Dit is toch niet iets wat je verwacht. Is er bekend wat gedaan kan worden om Sam pijnvrij te krijgen?

Met onze kat Pepper gaat het goed. Hij loopt weer goed en kan ook weer goed springen.
Sterkte met Sam.
Door Anneloog
#3306548
Ja ze gaan de heupknop verwijderen en dan vormt het lichaam littekenweefsel met granulatie waardoor hij met tijd pijnvrij goed zal kunnen lopen en bewegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Door Anneloog
#3308632
Ondanks dat het niet mijn topic is zal ik hier toch even een update geven. Sam is vandaag/ vanochtend eindelijk geopereerd ( vertraging ivm spoedjes die er tussen kwamen en zelf nieuwe baan etc). Ik kon ivm nieuwe baan helaas niet mee dus manlief heeft Sam naar Utrecht gebracht.
En ja hoor bij de intake vanochtend vroeg ( 8:30) begon het al direct leuk ( ohh wat baalde ik dat ik er niet bij was) hartslag was moeilijk vindbaar en te laag (96) en ze dachten een hart ruisje te horen. Manlief dus beetje paniekerig mij gebeld en na wat doorvragen bleek hartslag toen wel goed te zijn en ruisje was minimaal en zonder cardiologisch onderzoek kon de operatie door gaan wel zou de anesthesist de verdoving er op aanpassen en het extra in de gaten houden.

De heupkopresectie is goed verlopen, manlief kreeg het stukje heupkop mee voor mij om te laten zien. Om 13:00 werd manlief al gebeld om Sam te komen halen en die was al direct goed wakker. Thuis gekomen op de katten kamer Sam blij eindelijk thuis te zijn en loopt al goed maar natuurlijk zwaar stoned maar ook al direct wat gegeten en wat gedronken, naar de bak nog niet maar dat komt wel.
Nu even rust ( geen rennen geen springen en geen spelen) en bij onze eigen DA onsior opgehaald die we vanaf morgen 10 dagen mogen geven. Al met al zeer tevreden met Utrecht en zeer opgelucht dat alles zo goed verlopen is.
In Utrecht waren ze verbaasd dat Sam voor de operatie zo goed kon lopen/springen etc want dat schijnt ongehoord te zijn met een gebroken heupkop. En nu direct na de operatie loopt meneer natuurlijk onder verdoving ook al direct goed.
Wij zijn blij en opgelucht dat het nu eindelijk gebeurd is en hopen op een voorspoedig herstel ( en zoals het nu toont lijkt dat wel te lukken).
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door