Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rianne145
#3274366
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het gebruik van cbd olie bij katten?

Mijn kat heeft een zeer slecht werkende lever en eet slecht waarschijnlijk ten gevolge van misselijkheid. Ik heb op internet geprobeerd hier informatie over te vinden maar vind weinig over het gebruik bij katten en dat wat ik vind is volgens mij erg gekleurd doordat de informatie van de verkopers zelf komt.

Naast haar lever probleem heeft ze waarschijnlijk spondulose waar ze pijnstiller voor krijgt maar dit is weer erg slecht voor haar lever dus het zou fijn zijn als ik daar minder of niets voor hoef te geven ivm cbd olie. Verder is ze ook erg schokkerig en altijd alert wat natuurlijk ook veel energie kost.

Ze schommelt erg in gewicht, van acceptabel tot (zoals nu) erg mager. Ze krijgt vers (bibi en carnibest) met daarnaast brokken van RC hepatic en kidney, wat ze maar wil eten. Ze krijgt bijna haar hele leven vers maar aangezien ze erg mager werd heb ik de moed opgegeven en bied ik haar dus nu ook brok aan. De eerste maand is ze hierdoor wel wat aangekomen maar inmiddels zijn we terug bij af.

Alvast bedankt voor het lezen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door hamada
#3274403
Hier kreeg een van de katten cbd ivm stramheid. Maar uiteindelijk lustte ze het niet en maakte ik zelf glycerinetinctuur van cbd houdende hennep. Dat smaakt zoet en dat lustte ze wel door haar eten. Het leek wel te helpen, maar gezien haar leeftijd was dat lastig beoordelen.
Op de facebookpage van Brigit Bleijenberg zitten vlgns mij meerdere mensen die ervaringen hebben met cbd olie bij katten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3274432
Hier geen ervaring en ik kom ook niet verder dan het topic hierover in de bib. Dat gaat over honden maar volgens mij staat er ook wat over katten in.

Als je het zou gaan gebruiken, wil je ons dan wel op de hoogte houden? Want ik vind het wel interessant. :)
Door paasnini
#3274539
Helaas ook geen ervaring. Zou mij wel zo kunnen voorstellen dat cbd ook via de lever gaat maar dat is alleen mijn idee.
Is er duidelijkheid of het een op zichzelfstaand leverprobleem is? Het kan ook wijzen op het triade probleem, dus een combinatie met pancreatitis/cholangitis.
Door Rianne145
#3274580
Het is een al langer bestaand probleem(3jaar) l, waarschijnlijk door een leverontsteking door onbekende oorzaak wat permanente schade in de lever heeft veroorzaakt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door