Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Borke
#3273630
Hope jouw meisje was geen Maine Coon, die zijn echt veel later met krolsheden dan huiskatjes. Daarbij had jij er een ongecastreerde kater bij, dat is echt anders.
Door hannabelgje
#3273678
Krolsheid vind ik niet echt sneu voor een kat hoor. En je wacht gewoon tot de krolsheid over is voor je laat castreren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Borke
#3273695
hannabelgje schreef:Krolsheid vind ik niet echt sneu voor een kat hoor. En je wacht gewoon tot de krolsheid over is voor je laat castreren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Precies! Maine Coon poezen zijn over het algemeen heel gezellig krols, die krijsen je niet de hele nacht je bed uit zoals sommige Oosterse rassen kunnen doen. Daarbij duurt een krolsheid maar een paar dagen, ze verliezen er geen bloed mee etc. Zoals een loopse teef waar je veel meer gedoe mee hebt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3273739
Borke schreef:Precies! Maine Coon poezen zijn over het algemeen heel gezellig krols, die krijsen je niet de hele nacht je bed uit zoals sommige Oosterse rassen kunnen doen. Daarbij duurt een krolsheid maar een paar dagen, ze verliezen er geen bloed mee etc. Zoals een loopse teef waar je veel meer gedoe mee hebt.
Als dat echt rasgerelateerd is, is dat wel iets om in je achterhoofd te houden, maar toch vind ik het ook niet iets positiefs.
Ze blijven toch botergeil en kunnen toch nooit voldoening krijgen. Zonder dekking blijven ze op hun honger zitten, met doet het serieus pijn...
Fijn dat Maine Coons dan aangenaam krols zijn. Dat zou mij ook wel verschil maken want dat komt absoluut niet overeen met hoe ik krolse poezen ken. Inderdaad roepen en ongelukkig zijn en dat soms weken aan een stuk... Maar ja, dat waren htk's. Dat is waar.
Door Borke
#3273753
Met Maine Coons was het altijd een race om ze gedekt te krijgen, meestal 2 dagen bij de kater en daar moest het in gebeuren. Ze bieden zich echt niet wekenlang aan, krijsend en al :biggrin2:

Overigens niks mis mee om te castreren voor de eerste krolsheid, dat zou ik ook doen. Lukt dat echter niet, dan is het geen drama. Onze fokpoezen werden ook niet elke krolsheid gedekt, we waren geen broodfokkers :cool:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3273761
Borke schreef:Met Maine Coons was het altijd een race om ze gedekt te krijgen, meestal 2 dagen bij de kater en daar moest het in gebeuren. Ze bieden zich echt niet wekenlang aan, krijsend en al :biggrin2:

Overigens niks mis mee om te castreren voor de eerste krolsheid, dat zou ik ook doen. Lukt dat echter niet, dan is het geen drama. Onze fokpoezen werden ook niet elke krolsheid gedekt, we waren geen broodfokkers :cool:
Dat kan ik heel goed volgen. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door