Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3273178
Morgen gaan we naar de trimster, een heertje maken van Svensson. :biggrin2: Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Het is nu de vacht op zijn buik die erg in de knoop raakt, ik denk dat er een scheerapparaat aan te pas moet komen. Maar het komt vast goed, Sven is zóóó lief! Ik zal morgen een paar foto's plaatsen van mijn siamees. :D Hij begint nu ook weer vlees te eten, en vanavond vond ik een prachtige keutel in de kattenbak, de eerste echte grotekereldrol van hem. Wat kan een mens daar toch happy van worden! ;D
Gebruikersavatar
Door Neally
#3273206
Ja, hoe blij kun je daarvan worden.
Tof om mee te kunnen lezen hoe het jullie nieuw gezinslid vergaat. Steeds een beetje beterder met het knap heerschap.
En nu onder het (mes) scheermasjien. :-*
#3273225
Ach, wat is het toch een schatje! Zóóó braaf bij tante trimster! Hij liet alles met zich doen, in iedere positie en zonder ook maar één keer te blazen of te krabben. Hij mauwde af en toe wel wat en was ook wat ongeduldig soms, maar dan gingen we gewoon in een andere houding op een andere plekje op zijn lijf verder. Hij is nu de klonten haar op zijn buik kwijt, en ze heeft hem ook verder wat 'ingekort'. Hij is helemaal het heertje! :D Zal straks eens wat foto's maken.

Ik heb inmiddels ook weer luidkeels spinnende kopjes van hem gehad, dus het avontuur is reeds vergeven en vergeten. :biggrin2: Superkater is ie!
#3276858
Updateje over mr. Svensson: het gaat nog steeds uitstekend met hem. Heb ik ooit geklaagd dat hij zo rustig was? Ik kan hem nu af en toe wel achter het behang plakken! ;D Hij speelt als een bezetene (is nu ook bezig een hengel van Vaya te vermoorden :smitten: ) en sjeest daarbij het hele huis door, is retenieuwsgierig, wil door iedere deur meelopen (maar blijft dan kopjes geven tegen de deurpost, zodat ik de deur niet kan sluiten >:( ), en gaat regelmatig naar buiten om te kijken of het al lente is ('nee'). Hij sneezed af en toe nog wel, maar ik maak me daar niet zo druk meer om. Zal er wel bij horen, bij hem.
Met Sokjes kan hij goed opschieten; zodra Sokjes binnenkomt moet Sven eerst aan Sokjes' mond en kont ruiken, en Sokjes laat hem dan maar even begaan, in de wetenschap dat hij hem dan sneller kwijt is dan wanneer hij protesteert. Vaya protesteert wel, dus hij blijft haar vaak volgen om het toch te kunnen proberen, maar gelukkig haalt ze wel naar hem uit wanneer ze het zat is.
Waarom doet hij dat eigenlijk, dat mond-kont-snuffelen? Om dezelfde reden als honden dat doen? Ik ken het totaal niet, dit is mijn eerste kat die dat doet.
Maar kortom, Sven gaat als een trein! :D
#3276896
Meen je dat?
De eerste die dat doet?

Dat is begroeting. En dwingend je neus onder andermans staart duwen is dominant gedrag, je kont naar de ander draaien is eerder onderdanig gedrag. Maar het is ook herkenning en acceptatie en beetje de relatie bevestigen bij elkaar, het is zeker geen sterk dominantiegedrag. Kont aanbieden kan ook gewoon zijn van: ik heb jou graag. Ze doen dat bij mensen trouwens ook bij het knuffelen, kont in je gezicht duwen. Dat is dus erg liefdevol gedrag.

Neusje is gewoon snuffelen van: ik ken jou. Hallo. Ik heb je gemist kan ook.

Deurpost kopjes geven is markeren en dus zeggen dat het zijn huis is.

Ik kan volgen dat Vaya dat onder haar staart kruipen niet zo fijn vind. Het is natuurlijk een meisje en die hebben niet graag dat je ongevraagd aan hun kont zit. :biggrin2:
Het gedrag zal wel wat minderen als ze elkaar langer kennen.

Fijn dat Sven zo goed in zijn vel zit.
Echt super.
#3276897
pearlsofpassion schreef:Meen je dat?
De eerste die dat doet?


Dat is begroeting. En dwingend je neus onder andermans staart duwen is dominant gedrag, je kont naar de ander draaien is eerder onderdanig gedrag. Maar het is ook herkenning en acceptatie en beetje de relatie bevestigen bij elkaar, het is zeker geen sterk dominantiegedrag. Kont aanbieden kan ook gewoon zijn van: ik heb jou graag. Ze doen dat bij mensen trouwens ook bij het knuffelen, kont in je gezicht duwen. Dat is dus erg liefdevol gedrag.

Neusje is gewoon snuffelen van: ik ken jou. Hallo. Ik heb je gemist kan ook.

Deurpost kopjes geven is markeren en dus zeggen dat het zijn huis is.

Ik kan volgen dat Vaya dat onder haar staart kruipen niet zo fijn vind. Het is natuurlijk een meisje en die hebben niet graag dat je ongevraagd aan hun kont zit. :biggrin2:
Het gedrag zal wel wat minderen als ze elkaar langer kennen.

Fijn dat Sven zo goed in zijn vel zit.
Echt super.
Ja, ik heb dat nog nooit eerder zo meegemaakt, en we hebben altijd twee katten gehad. Het ging wel altijd om vrij zelfstandige katten, die niet veel samen optrokken en elkaar niet opzochten. Sven is heel anders. Ik moet zeggen dat de band tussen hem en Sokjes merkbaar (ten positieve) is veranderd toen we met de kerst drie dagen niet thuis waren en de katten dus het rijk alleen hadden. Waarschijnlijk hebben ze toen een goed gesprek gevoerd en besloten dat ze elkaar best aardig vinden.
Vaya is inderdaad nog niet zo ver, maar ze 'bijt' (sist en als het moet slaat) wel van zich af, en Sven respecteert dat dan ook. Ik heb wel een plantenspuit staan voor het geval hij haar blijft achtervolgen, maar meestal komen ze er met zijn tweetjes wel uit.

Sven is echt een dotje. Ik pak hem soms op en hou hem dan als een baby in mijn armen en steek dan mijn neus in zijn geschoren buikje. Zo zacht! :smitten: Vindt ie ook heerlijk, gelukkig!
#3276900
Klinkt heel lief.

Je laat ze het best zelf uitzoeken hoor. Als je er tussen komt schep je enkel verwarring en duurt het langer eer ze het eens zijn.
Ze zal wel zelf haar grenzen stellen. Dat kan je toch niet voor haar doen want dat begrijpt Sven toch niet. Ze moet het hem zelf zeggen.
Komt wel goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door