Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3264242
pearlsofpassion schreef:Fijn dat het gewone spoelwormen zijn.
Wel jammer dat je dan nog steeds geen volledige duidelijkheid hebt rond zijn longproblemen...

Weegt hij maar 4 kg? :o
En dat voor een langhaarkater...
Weet je hoeveel hij zou mogen wegen?
Ik heb geen flauw idee wat hij zou mogen wegen. Ik weet niet eens wat voor ras hij is, en of hij überhaupt een ras is. Maar hij is niet groot, dat speelt natuurlijk ook een rol. Ik kan in ieder geval geen ruggengraat bij hem voelen, dus mager is hij niet.

Ik krijg donderdag een usb-stick van de da met daarop Svens longfoto's, zal kijken of ik die hier kan plaatsen. Het hoeste wordt langzamerhand wel iets beter, en Sven wordt ook wel actiever. Hij mag graag achter de andere twee aan lopen en aan ze snuffelen. Vaya vindt dat nog erg spannend, Sokjes heeft hem al een licht tikje verkocht (zonder blazen) toen hij er genoeg van had. Dat accepteerde Sven meteen, zonder in de tegenaanval te gaan, dus ik ben heel tevreden over hoe het tussen de katten onderling gaat.
#3264284
koekje schreef:Een langhaarvacht en ook nog eens wintervacht is een heel dik tapijt. Wil je daar doorheen een ruggengraat voelen, moet hij wel heel uitgemergeld zijn. Dus helaas zegt dat niet zoveel.
Ja duh, ik heb niet mijn hand erop gelegd en gedacht: dat zit wel goed. ::) Uiteraard heb ik zorgvuldig gevoeld en gepeuterd en getutteld.
#3264403
Ach, het is ook zo'n schatje. Ik moest hem vandaag weer 2 ml wormprut in zijn wangetje spuiten, en had dat zelf nog nooit gedaan, vond dat best spannend. Ik ben op m'n knieën op een handdoek op de grond gaan zitten, heb Sven tussen m'n benen geplant zodat hij van achteren en opzij geen kant op kon, spuitje gepakt, voorzichtig beetje bij beetje leeggespoten. En dat x 2, want het is een 1 ml-spuitje. Sven vond het uiteraard geen waanzinnig gave actie, maar toch sloeg hij niet, blies hij niet, gebruikte hij zijn nagels of zijn tanden niet, en een halve minuut later zat hij al weer luidkeels te spinnen toen ik een verontschuldigend knuffeltje kwam halen. Hij is echt zó lief, ongelofelijk! :smitten:
Zijn hoesten wordt ook beter, heb ik de indruk. Het zijn niet meer van die lange aanvallen, en ze komen ook niet meer van zo diep vanbinnen. Ik hoop dat het tzt helemaal verdwijnt!
#3264466
Anne in Duitsland schreef:Ach, het is ook zo'n schatje. Ik moest hem vandaag weer 2 ml wormprut in zijn wangetje spuiten, en had dat zelf nog nooit gedaan, vond dat best spannend. Ik ben op m'n knieën op een handdoek op de grond gaan zitten, heb Sven tussen m'n benen geplant zodat hij van achteren en opzij geen kant op kon, spuitje gepakt, voorzichtig beetje bij beetje leeggespoten. En dat x 2, want het is een 1 ml-spuitje. Sven vond het uiteraard geen waanzinnig gave actie, maar toch sloeg hij niet, blies hij niet, gebruikte hij zijn nagels of zijn tanden niet, en een halve minuut later zat hij al weer luidkeels te spinnen toen ik een verontschuldigend knuffeltje kwam halen. Hij is echt zó lief, ongelofelijk! :smitten:
Zijn hoesten wordt ook beter, heb ik de indruk. Het zijn niet meer van die lange aanvallen, en ze komen ook niet meer van zo diep vanbinnen. Ik hoop dat het tzt helemaal verdwijnt!
Nou, dan is hij écht lief!

Lotje is ook zo. Pilletje baas? No problem.
Jimmy daarintegen... Dat is echt een miniatuurtijger als hij iets ziet wat lijkt op een pil.

Die lieve Sven toch.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door