Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Hope
#3214075
Ze zijn weer thuis! Jimmy is goed fit, heeft een paar slokjes gedronken en ligt nu lekker te slapen.

Lotje is echt he-le-maal de weg kwijt. Ze heeft bij de da een hechting deskundig verwijderd :-X dus nu een kapje om. Ze is wankel, gedesoriënteerd en ze loopt (ook zonder kap) alleen maar achteruit.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3214098
Oei, dat is minder. Dame is het er blijkbaar niet mee eens...
Ik duim dat ze zich morgen al wat beter voelt. Een romper is soms minder lastig voor ze dan een kap. Of zo'n mooncollar is soms ook leuker.
Maar ze zal waarschijnlijk wel wat zielig zijn nu tot ze geen kwaad meer kan doen en kap of jas af mogen.

Sterkte voor het meisje.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3214104
pearlsofpassion schreef:Oei, dat is minder. Dame is het er blijkbaar niet mee eens...
Ik duim dat ze zich morgen al wat beter voelt. Een romper is soms minder lastig voor ze dan een kap. Of zo'n mooncollar is soms ook leuker.
Maar ze zal waarschijnlijk wel wat zielig zijn nu tot ze geen kwaad meer kan doen en kap of jas af mogen.

Sterkte voor het meisje.
Ik zal eens kijken of ik aan een mini rompertje kan komen. Want die kap vindt ze echt helemaal niks.
#3214138
Jimmy gaat prima. Heeft gedronken en ook wat gemalen barf gegeten. Hij is alert en vrolijk.

Lotje is een ander verhaal. Ze oogt op zich niet ziek. Ze loopt normaal en zonder zwalken maar ze wil niet de mand uit. Ze heeft maar een theelepeltje eten op. Ik heb haar nog wat vleesvocht gegeven, daarvan at ze een dessertlepel.

Nog tips? Of is dit gewoon normaal?
Door Martine-Tom
#3214153
Hope schreef:Jimmy gaat prima. Heeft gedronken en ook wat gemalen barf gegeten. Hij is alert en vrolijk.

Lotje is een ander verhaal. Ze oogt op zich niet ziek. Ze loopt normaal en zonder zwalken maar ze wil niet de mand uit. Ze heeft maar een theelepeltje eten op. Ik heb haar nog wat vleesvocht gegeven, daarvan at ze een dessertlepel.

Nog tips? Of is dit gewoon normaal?
Het is niet normaal maar helaas wel vaker voorkomend, schijnt met de ketamine te maken te hebben waar katten soms slecht op reageren. Hou dr in het oog en op een beetje rustige plek waar ze niet al teveel prikkels krijgt. Het moet even "slijten" mijn pleegkat reageert ook zo op narcose, duurt een paar uur voor hij er weer bij is zeg maar.
#3214176
hannabelgje schreef:Een dagje vanwege operatie is niet erg. Ze heeft toch infuus gehad toch?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Ja, klopt. En ze heeft net weer een beetje bouillon op, ik heb gewoon wat lamsribben laten trekken en dat vocht lust ze wel. Blij dat ze in elk geval vocht binnen krijgt.
#3214197
Mowgli liep inderdaad ook achteruit met de lampenkap om toen hij aan zijn buik was geopereerd. En met het medical petshirt stond hij op hoge poten, weigerde te lopen en liep daarna achteruit. Hij was trouwens een Houding en wist het shirt heel makkelijk uit te trekken. Eten deed hij de ook niet veel na de castratie.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
#3214209
Ik vind het zo te lezen ook geen abnormaal gedrag, hoor. Katten zijn nu eenmaal sneller gepikeerd dan honden wanneer ze zo'n kap om moeten. Heb je de mogelijkheid het tweetal vannacht in een mandje naast je bed te leggen, zodat je er een beetje een oogje op kunt houden? Eentje maar hoor, het andere oog moet slapen! :biggrin2:

Fijn dat dit achter de rug is. Klinkt als een superpraktijk, waar ze geholpen zijn!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door