Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3197638
Echt meerdere keren per week. Meestal voor het eten en dan komt er wat slijm/schuim uit. Ook ooit een poos na het eten, maar dan zijn het stukjes bot. Ze eet goed en heeft altijd honger. Ze krijgt 5 dagen barf en twee dagen kvv meestal. Ze krijgen twee keer per dag eten. ' s Morgens spiervlees met orgaan en 's avonds vleesbot. Kan ik hier iets aan doen? Tips zijn zeer welkom.
Door Anne in Zweden
#3197644
Vaya heeft dat ook een tijdlang gedaan. Ik had het idee dat het samenhing met verandering van het voer. Ik maal altijd zelf kvv voor de katten, dus de samenstelling is nooit helemaal gelijk. Steeds wanneer ik een nieuwe partij heb gemaakt, moet ze even miepen, en miepen houdt in haar geval in dat ze ostentatief gaat zitten kotsen. Na verloop van tijd houdt ze ermee op. Ze oogt ook nooit ziek en wekt op geen enkele manier de indruk dat de oorzaak van het overgeven in de lichamelijke hoek moet worden gezocht. Het is haar kleine protestmomentje, denk ik. 'Hadden we net zulk lekker eten, ligt er godbetert alweer iets nieuws in m'n bak. Aaargh!' Zoiets. ::)

Waarom Fleur voor het eten overgeeft, zou ik niet durven zeggen. Het is geen gal wat eruitkomt?
Door Anne in Zweden
#3197647
Lazy Garfield schreef:Had nog nooit van het woord ostentatief gehoord! Even gegoogled en weer wat geleerd. :)
;D ;D Ja sorry, ik ben vertaler, dan moet je soms de gekste woorden gebruiken. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door cath
#3197688
hannabelgje schreef:Nee geen gal, meer schuim. Wel een klein beetje gelig af en toe.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Ik heb ook een britje dat redelijk veel overgeeft.
Zij eet alleen vers vlees en kvv.
Ook gelig schuim, soms ook voedsel.
Ik vraag me dan af of ze verstopt zit? Er zit soms wel veel bot in de kvv, maar daarom geef ik extra spiervlees.
Heb ook al gehoord dat het zou kunnen door dat er té veel tijd tussen 2 voedingen zit.
De andere krijgen ook kvv en spiervlees , maar eten dagelijks een kleine portie Orijen, en zij hebben het niet

Ik hoop ook op tips.
Laatst gewijzigd door cath op di 17 jan 2017, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#3197689
eelke schreef:Heb je al eens geprobeerd 1 keer per dag te voeren voor een tijdje? En dan niet op een vast tijdstip?
Ooohhh wacht, katten gedeelte. Dan geloof ik niet dat ik zo'n goed advies gegeven heb :-\
Gebruikersavatar
Door cath
#3197691
eelke schreef:Ooohhh wacht, katten gedeelte. Dan geloof ik niet dat ik zo'n goed advies gegeven heb :-\
Ik dacht ook al dat één keer wat weinig is voor een kat.
Vaste tijdstippen zijn idd niet zo goed dacht ik.
Laatst gewijzigd door cath op do 18 feb 2016, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3197703
Misschien dat er toch teveel tijd tussen de maaltijden zit? Weet niet of het een optie is om een tijdje vaker per dag iets te eten te geven?
(ik ken het alleen andersom, als er te lang niet gegeten is dan wordt het eten eerst uitgekotst en direct daarna opnieuw opgegeten)
Gebruikersavatar
Door cath
#3197708
dinky89 schreef:Misschien dat er toch teveel tijd tussen de maaltijden zit? Weet niet of het een optie is om een tijdje vaker per dag iets te eten te geven?
(ik ken het alleen andersom, als er te lang niet gegeten is dan wordt het eten eerst uitgekotst en direct daarna opnieuw opgegeten)
Dus idd té veel tijd tussen laten is niet zo goed.
Eten ze de kots dan terug op :ras:
Door hannabelgje
#3197712
dinky89 schreef:Misschien dat er toch teveel tijd tussen de maaltijden zit? Weet niet of het een optie is om een tijdje vaker per dag iets te eten te geven?
(ik ken het alleen andersom, als er te lang niet gegeten is dan wordt het eten eerst uitgekotst en direct daarna opnieuw opgegeten)
Ze krijgt al zo'n extreem kleine porties. Ze mag maar 80 gram per dag. Even bedenken wat ik haar dan tussendoor kan geven. Gedroogde spullen gaat ze ook van kotsen.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door cath
#3197713
hannabelgje schreef:Ze krijgt al zo'n extreem kleine porties. Ze mag maar 80 gram per dag. Even bedenken wat ik haar dan tussendoor kan geven. Gedroogde spullen gaat ze ook van kotsen.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Hoeveel weegt Fleur?

Lily eet soms een tijd heel weinig, en dan weer redelijk veel.
Lily weegt ongeveer 5 kg
Door hannabelgje
#3197715
Fleur weegt 4 kg. Ze is heel vlug te dik en vanwege haar slechte achterpoten mag ze niet te zwaar worden. En als echte brit zijnde is ze aartslui.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3197781
cath schreef:Dus idd té veel tijd tussen laten is niet zo goed.
Eten ze de kots dan terug op :ras:
Tja, het is dan nauwelijks kots te noemen aangezien het niet verteerd eten is (het is dan ook gelijk na het eten dus heeft nog geen tijd voor vertering gehad). Maar dat wordt inderdaad direct opgegeten wanneer je niet gelijk opstaat om het op te ruimen
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door