Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anne in Zweden
#3197866
hannabelgje schreef:Nee geen gal, meer schuim. Wel een klein beetje gelig af en toe.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Bij honden betekent gelig braaksel dat er te veel tijd tussen de maaltijden zit; het lichaam gaat dan een signaal versturen (klok zonder klepel, sorry) dat er eten in moet. Ik weet niet of het bij katten ook zo werkt, dat je Fleur misschien vaker eten moet geven.
Vaya kotst op zulke momenten echt na het eten, zo van: dit is niehieeeeuw, bleh! Geen schuim, en niet gelig.
Door Jacoba
#3197879
Hier wordt ook gespuugd als ze honger heeft gehad. 4 porties per dag met een ongeveer evenredige tussentijd lossen dat op. En als er eens gespuugd is geef ik daarna alleen wat spiervlees, geen kvv. Dit vanwege het even tot rust komen van de maag. Wellicht dat botten te zwaar te verteren zijn na een misselijkheid. Hier werkt dat in ieder geval goed.
Door frodo quin
#3197937
Dat klinkt alsof er te veel tijd tussen maaltijden zit voor haar. Bij Cyc moest het als hij twee keer per dag at vrij precies met twaalf uur tussen, anders ging hij overgeven. Van een gedroogde snack moest hij ook overgeven als het vlak na zijn eten was, anders niet. Ik zou toch proberen om 3 keer per dag te voeren, die derde maaltijd mag gerust een klein beetje zijn hoor. Hier krijgen ze twee grote maaltijden met ongeveer 8 à max12uur tussen (ochtend en vroege avond) en voor ik naar bed ga nog het laatste beetje met bloedsoep (hun zakje omgespoeld met lauw/warm water). in de winter krijgen ze als laatste maaltijd nog een beetje kvv, de rest van het jaar zijn dat een paar flintertjes spier of een stukje hart ofzo vanuit hun dagportie.
Door hannabelgje
#3197951
Ik ga proberen haar in de middag een slokje geitenmelk te geven of ik ga bottenbouillon maken en ga dat geven ipv water. Ik ga er 's nachts niet mijn bed voor uit vrees ik en ze doet het dus ook 's morgens voor het eten. Ik kan wel mijn routine omgooien. Normaal ga ik eerst aankleden en met Zoë naar buiten. Ik kan natuurlijk ook meteen na het opstaan de katten voeren. De bakjes zet ik toch de avond ervoor al klaar.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door cath
#3197953
hannabelgje schreef:Ik ga proberen haar in de middag een slokje geitenmelk te geven of ik ga bottenbouillon maken en ga dat geven ipv water. Ik ga er 's nachts niet mijn bed voor uit vrees ik en ze doet het dus ook 's morgens voor het eten. Ik kan wel mijn routine omgooien. Normaal ga ik eerst aankleden en met Zoë naar buiten. Ik kan natuurlijk ook meteen na het opstaan de katten voeren. De bakjes zet ik toch de avond ervoor al klaar.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Ik heb daar ook al aan gedacht ol geitenmelk te geven.
Ik denk dat ik dat misschien ook wel eens probeer.

Heeft Fleur ook heel lichte ontlasting?
Bij Lily is het altijd heel lichtgelig van kleur
Door hannabelgje
#3198086
Ik zie hier altijd alleen donkere ontlasting. Als ze veel gevogelte krijgen hier dan wordt de ontlasting geler merk ik. Zeker bij de hond.
Gisteravond een flinke scheut geitenmelk door het water gedaan en daar is vannacht flink van gedronke door de katten. Vanmorgen bij het opstaan meteen de katten gevoerd en Fleur heeft niet overgegeven. Nu staan er twee bio kippenpoten te trekken. Daar krijgen ze vanmiddag de bouillon van.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door hannabelgje
#3198771
Weer een aantal dagen verder en Fleur heeft niet meer overgegeven. Ze krijgt nu 's morgens meteen haar eten als ik beneden ben en laat in de middag krijgt ze een slokje geitenmelk met water of een beetje bottenbouillon.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door Anne in Zweden
#3198792
hannabelgje schreef:Weer een aantal dagen verder en Fleur heeft niet meer overgegeven. Ze krijgt nu 's morgens meteen haar eten als ik beneden ben en laat in de middag krijgt ze een slokje geitenmelk met water of een beetje bottenbouillon.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Hé, zou toch super zijn als dat de oplossing is voor het probleem! Ik hoop dat het zo goed blijft gaan!
Door hannabelgje
#3198804
Ja inderdaad, van bijna iedere dag kots ruimen word ik niet blij, vooral niet omdat katten echt overal kotsen.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door cath
#3198823
hannabelgje schreef:Ja inderdaad, van bijna iedere dag kots ruimen word ik niet blij, vooral niet omdat katten echt overal kotsen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Dat is idd vreselijk. Ik heb hier dan ook heel veel geboend parket en daar krijg je de vlekken dan ook nog moeilijk uit :sadwalk:
Door hannabelgje
#3200609
Vandaag heel de dag van huis geweest en niet in de gelegenheid geweest om tussendoor wat aan Fleur te geven en het was weer raak vandaag. De bottenbouillon doet het dus duidelijk wel voor haar normaal gesproken. Morgen maar een nieuwe portie maken. In de slowcooker deze keer denk ik.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door