Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3196190
Sinds een paar weken gaat de vacht van beide katten enorm achteruit en lijkt de vacht enorm op een vacht van een nierpatiënt (dof en worst steeds dunner)

Bloedtest laat niets afwijkends zien en de dierenarts denkt aan een allergische reactie van een vlo beet waardoor ze zichzelf blijven likken door de jeuk.
Ze wilde al een spuit prednison erin doen om de cirkel te doorbreken en zo de korstjes te laten verdwijnen.

Ikzelf ben niet zo dol op prednison voor mijn dieren maar wil wel hun jeuk doorbreken

Natuurlijk worden ze regelmatig nagelopen op vlooien maar heb er nooit een kunnen spotten, al weet ik dat de allergie ook kan komen door alleen de beet die ze misschien hebben opgelopen in de tuin.

Maar het kan ook nog een allergische reactie zijn voor iets anders, maar ja ... wat dan ?
Ze krijgen niets anders dan de afgelopen jaren :???:

Iemand een tip wat ik zou kunnen proberen voordat we een spuit prednison naar binnen jassen ?
#3197098
frodo quin schreef:En zie je je katten ook overmatig likken of wordt dat gedacht omdat de vacht dunner wordt?

Hebben je katten al langer een vlooienallergie?

Uhmm, nee de katten (nou ja Beer met name) likt vaak !
Maar sinds wij Max en Beer hebben als herplaatser likt Beer al veel en vaak, dus daar zie ik geen verschil in

Of ze langer vlooien allergie hebben weet ik niet zo goed, we hebben ze natuurlijk als herplaatser en kregen bij het herplaatsen ook niets te horen over de nierstenen die beide katers hadden
Echter hebben ze er sinds ze bij ons wonen nog nooit last van gehad
#3197102
Wat is bij de bloedtest gemeten qua nierwaarden? Ook de sdma waarde?

Daarnaast heb je het over een doffe vacht terwijl met vlooienallergie er meer korsten lijken te ontstaan met kale plekken:
Tengevolge van een allergische reactie door een vlooienallergie kunnen huidproblemen met jeuk ontstaan. Een vrij heftige jeuk, met name op de rug, is het eerste verschijnsel. De jeuk is eventueel seizoensgebonden, met een piek in de zomer en nazomer, maar meestal bestaat de jeuk het gehele jaar door. De huidproblemen gaan ook vaak gepaard met kale plekken/ontstoken huid en kleine korsten. De plekken zijn met name gelokaliseerd op het achterste deel van de rug, de binnenzijde van de dijen, de buik, de flanken en de nek.
#3197176
Hallo,

ik heb een kat met allergische reacties, eens behandeld door de dierenarts met cortisone denk ik, maar het is nu teruggekomen, Likken rond de tepeltjes tot het helemaal rauw zag, ik geef hem nu immunitycomplex druppels van de huisdierendokter, en na een paar dagen was het likken al over, de plekjes zijn aan het genezen. Dus uiterst tevreden,
Er zijn ook middeltjes tegen vlooienallergie op de site, maar na het lezen van de klantervaringen bij immunity complex bij de behandeling van demodex, heb ik besloten om dit te proberen en het werkt heel erg goed. Niet de symptomen maar de oorzaak wordt aangepakt.
Misshien es van voer veranderen ook.
http://www.huisdierendokter.nl/inchinesekruiden.html
De site heeft ook een goed alternatief voor prednison en antibiotica.
Ik heb al verschillend middeltjes geprobeerd, tegen te snelle schildklierwerking, blaasgruis, allergie, stress en angst (gedrag), en ben steeds uiterst verrast door de doeltreffende werking, zeker een aanrader.
#3197222
Lastig hoor, ik vind jeuk een heel moeilijke want zie je vinger er maar s achter te krijgen.
Alles kan daar ben ik inmiddels best van overtuigd maar 2 onverwante ,toch?, heren die tegelijkertijd een allergie/overgevoeligheid ontwikkelen...


Mijn Catoo heeft indertijd 1x Voreen gekregen voornamelijk om te zien of het echte, oprechte jeuk was of dat ze inmiddels een hardnekkige gewoontepoetser was geworden
en helaas bij haar is het voor zover we nu weten gewoonte/stress/verveling kortom een gedragsding dat met enige regelmaat de kop op steekt.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door