Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3172359
Hier begonnen ernstig zieke katten toch weer voorzichtig te eten met Rodi lamshart (enkelvoudig) en carnibest eend. Daarna was het goed mogelijk om weer uit te breiden. en als Nymphea, onze 16 jarige kat met herseninfarct een half jaar geleden, niet wil eten doen stukjes (zeer klein gesneden) kipfilet en biefstuk wonderen. Als ze aan de biefstuk is, is de stap naar rundersoepvlees snel gemaakt. Maar vaak is bij de Appie de 35% afgeprijsde biefstuk nog goedkoper dan de normaal geprijsde soepvlees.
#3173082
Met de poes gaat het nog een beetje hetzelfde. Alles blijft erin maar het zelf eten komt nog niet echt op gang,  de da had ook al gezegd dat sommige er 2 weken weken over kunnen doen om weer zelfstandig te gaan eten. Ze is nog niet helemaal happy maar het word niet slechter en ze is ook weer ietsje aangekomen.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er zelf nu niet veel zicht op heb (wat ik al erg genoeg vind) omdat ik zaterdag ook nog bevallen ben
#3173446
Van harte gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!!

Wat betreft de duur van het dwangvoederen van een kat heb ik wel ervaring. Onze Gucci kreeg kort nadat hij bij ons kwam wonen(7,5 jaar geleden) leververvetting en de DA had hem opgegeven. Ik heb hem toen 3 weken lang gedwangvoederd voordat hij weer zelf de eerste hapjes deed. Na die eerste hapjes ging het heel snel naar alles zelf eten. En hij vreet nog steeds. ;)
#3174790
Bedankt voor de felicitaties!

Begin van de week dacht ik dat het klaar was, ze leek nog zwakker te worden en strompelde de trap af, wegkruipen, helemaal onder de dekens ingraven (normaal ligt ze er alleen op)
Ze lijkt de laatste 3 dagen weer wat voorruit te gaan, ze is zelfs begonnen met de nier brokjes te eten, die van haar zelf laat ze nogsteeds staan. Ik geef haar nu die brokjes met nog ong 2 of 3x per dag en beetje dwangvoer (wat ze vanmorgen zelf uit haar bakje likte voor het eerst ipv met de spuit)
Weer zijn nu dus redelijk positief en hopen dat dit doorzet!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door