Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3121541
We zijn de nacht doorgekomen na aantal gevechten gisteren. Eerst met het petshirt maar die blijkt te groot dus was binnen no time uit. Daarna tot 3 maal toe kap geprobeerd maar ook die kreeg ze tot 3 keer toe af. Omdat ze niet aan wond zat zo gelaten want die gevechten zijn ook niet goed  :-X bovendien was ze zonder hulpmiddel niet de bench aan het slopen. Vanmorgen grote chaos in de bench, waterbak leeg (gegooid), kattenbak volledig leeg gegraven door de bench.
Schoongemaakt, medicijnen gegeven. Kijk ik in de kattenbak zie ik ineens geel stukje liggen in de kattenbak. Heeft ze blijkbaar ineens de drain eruit dus zal zo maar weekend dierenarts bellen voor overleg  :-X
#3121565
Oh, ocharme, toch zoveel problemen.
Ik zou goed kijken voor een passend petshirt, waar ze dus niet uitgeraakt.  En anders zo'n mooncollar ipv een echte kap, dat wordt toch wat beter geaccepteerd...
Jammer dat je ook zo een gevecht met haar moet aangaan.  En je hebt dan met twee je handen nodig? Er kan niet iemand haar wat afleiden met wat snoepjes?  Niet dat dat hier zou werken hoor, als Kleintje iets niet wil, dan wordt ze ook niet omgekocht...  ::)

Veel sterkte ermee, ik hoop dat je toch een manier vind. En ik hoop dat ze ook een beetje haar draai vind in de bench. Als ze hem afbreekt gaat het ook zijn doel voorbij, vrees ik.
Ik zou ook wel kijken voor wat kalmerende geurtjes zoals catnip of valeriaan.  Dat kan ze dan wel gebruiken in zo'n stressbench...
#3121598
Weekend da vond dat we het gewoon in de gaten moesten houden. Ze pakt vandaag ook haar rust en ligt rustig in de bench.
Af en toe even stukje wassen maar niet echt bij de hechtingen, meer haar pootjes.

Met de hulpmiddelen (petshirt, kap) hebben we 2 handen nodig haar in bedwang te houden en de andere 2 om hulpmiddel aan te trekken. Zitten beide dan ook al onder de schrammen.
vl vertelde dat hij drain nog zag liggen terwijl er ook stuk in kattenbak ligt. Beetje apart dus.
maandagochtend sowieso langs voor controle. Misschien dat zij dan goed shirt aan kunnen trekken want daar laat ze veel meer toe (dan is ze bange doos ipv furie zoals thuis)

Voor nu kijken we het maar aan en ligt ze inmiddels rustig te s alpen in de bench. Vandaag nog niet wezen slopen of spoken.
#3122096
Mag haar straks in reismand krijgen, om 10 uur controle bij de DA.
Heb wel het idee dat ze wat diarree krijgt door de AB maar ik heb de drol van vanmorgen niet gezien, die heeft mijn vriend snel opgeruimd toen ik onder de douche stond. Alleen het randje viezigheid dat nog op de kattenbak zat leek vrij dun. Eind van de dag moet ze laatste pilletje AB hebben voor zover ik weet dus hoop dat de ontlasting dan ook weer goed wordt. Bevestigd wel weer mijn slechte ervaring met AB (Loulou* heeft ook AB gehad en kwam niet meer van de diarree af na afloop van de kuur. Ook niet met probiotica van de DA dus die heeft toen nog aparte injectie gehad waarna het pas weer normaal werd).

Maar het is duidelijk dat ze het probleem van de blaas te pakken hebben gehad. Voor de operatie zat ze namelijk elk halfuur of vaker op de kattenbak. Maar het was geen spoedgeval volgens de DA  :-X Eigenlijk wilde die dat ik het weekend nog ging overbruggen met pijnstillers omdat de OK op de vrijdag helemaal volgepland stond. Tja, dat vond ik toch echt geen doen want Dinky begon er zelfs klaaglijk bij te miauwen (en dat deed ze totaal niet toen ze vol blaasgruis zat). Blij dat ik er toen op aangedrongen heb om wel voor het weekend te opereren.

Nu dus bloednerveus voor de controle en vooral om Dinky in de reismand te krijgen.
#3122151
Nou de drain is verwijderd  :)
Volgende week maandag de hechtingen verwijderen en dat is hopelijk laatste keer dat ze in reismandje hoeft  ;)
Wel moet ze dan nog aantal dagen in de bench want dat moet echt minstens 2 weken en liever nog 3 weken  :-\
#3124945
Even weer een update.

Diarree viel erg mee en was dag na laatste AB dan ook verdwenen.
Ze heeft wat nieuwe voedselverrijking gekregen afgelopen weekend. Ben beetje wezen knutselen met karton en wc-rolletjes. Ze verveelt zich namelijk in de bench en zo kan ze toch iets doen  ;)
vanmorgen weer langs da voor Wond controle en het verwijderen van hechtingen voor zover die nog aanwezig waren (zat nog 1 hechting in, rest had ze zelf vrijdag al verwijderd). Op moment dat ik aan de beurt was werd ik alleen over gedragen aan collega die dinky had geopereerd. Haar mag ik alleen echt niet  :-\ Wond zag er goed uit en moet over 10 dagen weer bellen omdat het vet in haar buik voor ontsteking kan zorgen? Vertelde ze vandaag voor het eerst.... Dierenarts had het er ook over dat ik nog maar even door moest gaan met speciale voer  :confused1: had bij het ophalen van dinky alleen 1 blikje ad meegekregen en de da die diagnose had gesteld had gezegd dat de problemen absoluut niet voer gerelateerd waren  :confused1:
Wilde ook uitdraai vragen van de bloeduitslagen voor de operatie maar doordat ik bij die bitch kwam helemaal vergeten  :-[

Dinky moet van haar in elk geval voorlopig nog in de bench blijven.

Edit: Net terug gebeld door de niet leuke dierenarts. Wat eerst 2 weken bench was is nu ineens 3 weken bench geworden ondanks dat het herstel voorspoedig verloopt. Ook bleef deze niet leuke dierenarts Dinky maar als mannetje aanspreken terwijl het toch echt een vrouwtje is  ::) Blijkbaar had ze Dinky verwisselt met een andere kat die in herstelproces zit en waar blaassteen weg is gehaald  ::)
Is het heel vreemd wanneer ik in het dossier wil laten zetten dat afspraken niet meer via deze dierenarts verlopen? Naast dat ik haar nogal hooghartig vind blijkt ze nu dus ook absoluut geen dossierkennis te hebben terwijl 10 dagen terug het nog zo'n lastige operatie was geweest en iets wat ze eigenlijk niet eerder hadden gezien..... Sorry maar dat vindt ik dus ronduit slordig  :-\
Laatst gewijzigd door dinky89 op ma 15 jun 2015, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3125158
Als jij geen goed gevoel bij deze DA hebt, kan je gewoon afspraken via een ander doen. Het gaat hier immers om een levend wezen. Gewoon naar je gevoel luisteren.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3125287
Ja, dat zal ik een volgende keer inderdaad extra benadrukken.
Had gevraagd bij wie ik de afspraak had staan en dat was een andere dierenarts en was ik dus mee akkoord gegaan.
Maar op moment dat ik aan de beurt was werd ik zo ongeveer voor voldongen feit gesteld dat ik werd overgedragen aan collega die de operatie had uitgevoerd en dat zij de andere wachtende mee zou nemen (volgens mij in het kader weer op schema te komen want liep al uit en collega moest nog schone jas aantrekken).

Op zo'n moment is het wel heel moeilijk om te zeggen dat je liever met DA mee gaat waar je nog niet eerder bent geweest in plaats van mee te gaan met DA die operatie heeft uitgevoerd en daarmee dossierkennis zou hebben.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3125443
Dan nog kan je terug gaan of bellen als je onvoldoende info gehad hebt.  Extra vragen kunnen ze toch nooit een probleem mee hebben, en dan vraag je het gewoon aan een andere DA. Zou al moeten lukken dat je toevallig weer bij deze DA terechtkomt, toch?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door