Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lyadeh
#348003
Een van onze katten (b) lijkt een tumor in haar mondholte te hebben.Nu heb ik tolfedine als pijnstiller meegekregen maar om haar er nu ook nog maagklachten bij te geven ?Las over salisprin is dat sterk genoeg?Heb geen idee waar ik onze poes mee kan helpen.Las dat Tannetje een pijnstiller met o.aYucca ,boswelia ,gember enz. gemaakt heeft.Is dit ook voor de zg. hopeloze gevallen een optie?Onze poes lijkt geen pijn te hebben, maar ik kan haar met een kapotte bek en opgezette kaak toch misschien ergens verlichting mee geven? Wie heeft goede raad????
Lya en Pluisje
Gebruikersavatar
Door Hitam
#348102
Salisprin is voor katten niet zo'n succes, die kunnen niet tegen wilgenbast. Daarom zit dat er in mijn pijnstiller niet in.
Die is wel goed voor katten te gebruiken. Ik ken zelfs katten die het lekker vinden.
Hij is alleen nog niet zo goed te verkrijgen. Ik heb hem in bestelling staan. Als je je adres PBt, stuur ik je een flesje zodra ik hem binnen heb.

Hitam had ook een plaveiselcelcarcinoom. Het duurde heel lang voordat hij er echt pijn aan kreeg.
Daarvoor heb ik hem op antioxidanten en andere tumorremmers gezet. Geen idee of het echt gewerkt heeft, hij heeft nog zes maanden geleefd tussen het tijdstip van ontdekken en inslapen.
Door lyadeh
#348124
Bedankt voor je vlugge reactie.Ik hoopte er al op dat je het zou lezen!!!Het adres is hetzelfde als dat van Tijger!!!Weet je???Je zegt dat je anti oxydanten en andere remmers ook nog gaf aan je eigen kat is het veel moeite om te schrijven wat ik Pluis nog meer kan geven? mijn adres geef ik nog wel even.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#348164
:)Hitam was een hond ;)
Hoge doses vitamine A en D zijn belangrijk. Dat gaat eigenlijk alleen maar goed met behulp van injecties. Een keer per drie weken. Je kan kijken of je dierenarts mee wil werken....
Daarnaast vitamine E en C en selenium en zink. Je kunt kijken of ze bij de drogist of bij de Tuinen of zoiets een antioxidanten complex hebben waar dit allemaal in zit.

Verder Spirulina, als je er aan kunt komen medicinale paddestoelen (Reishi, Shiitake, Maitake)(erg duur!) en ik gaf Hitam een kruidencombinatie genaamd Hoxsey, dat speciaal tegen tumoren is.
En een voeding zonder koolhydraten. Tumoren leven van koolhydraten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door