Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3146884
Joepie! Vorige week woog ze 3,3 (rond het middaguur en had smorgens gegeten) en nu zojuist woog ze 3,49 nuchter. Ze eet haar extra maaltje met smaak op, dus ik ben heel blij dat het er op lijkt dat we op de goede weg zitten!

Otje had vrijdagmorgen en zaterdagmorgen bloed geplast. Vrijdagmorgen stonden we voor een raadsel met twee katten die zich helemaal normaal gedroegen en konden we er niet achter komen wie dat nou gedaan had. Zaterdagmorgen bleek het Otje te zijn. Ik kon hier in de stad metacam ophalen, die dierenarts gaf aan dat het meestal een steriele ontsteking is en dat AB niet nodig was. Otje plast nu weer normaal en we hebben zo'n zakje korreltjes, dus als de kuur metacam afgelopen is maar weer na laten kijken op struviet.
Ik kwam er wel achter dat de laatste keer 2013 is geweest. De dierenarts vroeg hoe of wat toen ik vertelde dat Otje het al zo vaak had gehad. Op de speciale brokjes minstens 2 keer per jaar. En nu op vers is het dus al dik 1,5 jaar geleden. Dan was vers duidelijk beter dan brok zei hij  :biggrin2:.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3147253
Ze wilde net weer even lekker spelen  :D

Ja het is echt een pak van mijn hart. Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Nu maar even zien hoe hard het blijft gaan, want mevrouw is in het verleden moddervet geweest en het is niet de bedoeling dat ze dat weer wordt. Al beschouw ik dat nu maar even als luxeprobleem!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3152172
Dinsdag vergeten te wegen, dus net even gedaan. 3,65 kilo, dus weer 150 gram aangekomen, wat het totaal op 350 gram in ruim 3 weken zet. Gaat goed dus!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3155479
Gisteren controle gehad bij de dierenarts. Alles gaat goed, ze geeft weer wat meer tegenkracht bij bepaalde testjes en ze is zowel in spieren als een beetje vet aangekomen. Het klinische beeld is ook verbeterd. Vachtje ziet er mooier uit, ze speelt weer wat fanatieker en als ze springt of rent komt het allemaal weer wat krachtiger en soepeler over.
In december gaan we weer een bloedonderzoek doen, om te kunnen beslissen wanneer ze weer anabolen nodig heeft.

Otje heeft weer een blaaspunctie gehad en dat gaat ook goed. Er waren nog kristallen, maar die waren heel klein. In december neem ik haar ook weer even mee, dan controleren we het weer. Zo'n punctie valt me echt alles mee en dan weet je tenminste echt goed hoe je er voor staat.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3188011
Vandaag weer op controle geweest.

Pluk weegt nu 4 kilo schoon aan de haak. En daar zitten wel wat onsjes spek bij ::) . Ze heeft, na bloedonderzoek, weer anabolen gehad om er voor te zorgen dat ze haar spiermassa vast kan houden en niet weer gaat verbruiken. We hadden haar al wat teruggezet qua hoeveelheid eten en dat is helemaal prima, want vetter hoeft ze zeker niet te worden.

Otje heeft weer een blaaspunctie gehad en dat gaat helemaal goed. Dus daar gaan we mee verder zoals we nu doen.

Ik ben erg blij dat de dames kat het weer goed doorstaan hebben en het zo goed gaat!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door