Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3188795
Dank jullie wel. Ja zeker heel erg fijn! Die twee dametjes zijn best wel diep in ons hart gekropen!

Het plekje waar Pluk geschoren was bleef erg rood en geirriteerd. Gister er honingzalf op gesmeerd, zeer tegen haar zin. Vanmorgen leek het al veel beter. Ga zo weer even kijken, liefste pest ik haar niet meer, maar het moet wel goed genezen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3190239
Zoooooo Pluk heeft duidelijk baat bij de anabolen. Ik kan haar nog niet een jong kitten noemen, maar waar er tot begin deze week voornamelijk geslapen en gedut werd, wil ze opeens weer spelen en doen. Heerlijk!
Door frodo quin
#3190372
Klinkt goed seg. Ik duim dat Plukje zich nog heel lang zo goed kan voelen. Wat betreft de irritatie, heel vervelend, maar het gaat ook weer weg gelukkig, honingzalf lijkt mij inderdaad zeer goed om te gebruiken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3190392
frodo quin schreef:Klinkt goed seg. Ik duim dat Plukje zich nog heel lang zo goed kan voelen. Wat betreft de irritatie, heel vervelend, maar het gaat ook weer weg gelukkig, honingzalf lijkt mij inderdaad zeer goed om te gebruiken.
Vergeet ik helemaal te zeggen. De irritatie is gelukkig al helemaal weg, de huid is weer mooi rozig en er zijn alleen nog 2 plekjes waar ze geprikt is, maar dat is minimaal. Tegen de tijd dat de haartjes terug gegroeid zijn, mag ze weer :biggrin2: .
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3253956
Weer eens een update over Pluk.

Vandaag weer bloed na laten kijken en het bloedbeeld is net zo uitstekend als het klinische beeld. Ik kan de topic titel inmiddels wel aanpassen naar "Plukje wordt jong!" want ze speelt, rent, klimt en klauterd weer als vanouds.

Enige puntje dat goed in de gaten moeten worden gehouden is dat ze nog wel eiwitten in de urine verliest. Nog niet teveel, maar dat is wel reden om elke 3 maanden bloed te blijven prikken, zodat we in kunnen grijpen als het te gek wordt. Dan gaat ze haar spieren weer verbruiken en dat moet niet natuurlijk.

Pluk vindt de reisjes naar de dierenarts geen succes, maar blijft mega lief. Knappe meid. En wij zijn blij dat het zo goed gaat, wat een verschil met het slome hoopje kat van toen ik dit topic startte!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3287299
Vandaag weer even een check gedaan bij onze speelse energieke dame. Ze doet het uitstekend, enige was dat ze weer zo'n typische "dikke buik" kreeg. Dus wel spekjes, maar hoe gaat het dan met de spiertjes?

Bloedonderzoek wees uit dat ze wel heel erg aan de ondergrens zat qua eiwitten. Dus heeft ze weer anabolen gehad, zodat ze die eiwitten weer beter vast kan houden. De dierenarts staat verbaasd, hij had een meer progessief beeld verwacht en ze blijft super stabiel en fit. Na de zomer controleren we weer.
Door frodo quin
#3287402
Kaela schreef:Vandaag weer even een check gedaan bij onze speelse energieke dame. Ze doet het uitstekend, enige was dat ze weer zo'n typische "dikke buik" kreeg. Dus wel spekjes, maar hoe gaat het dan met de spiertjes?

Bloedonderzoek wees uit dat ze wel heel erg aan de ondergrens zat qua eiwitten. Dus heeft ze weer anabolen gehad, zodat ze die eiwitten weer beter vast kan houden. De dierenarts staat verbaasd, hij had een meer progessief beeld verwacht en ze blijft super stabiel en fit. Na de zomer controleren we weer.

Al bij al goed nieuws :)

Blij om te horen dat iedereen het zo goed doet bij jullie :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3287403
frodo quin schreef:Al bij al goed nieuws :)

Blij om te horen dat iedereen het zo goed doet bij jullie :)

Dank je :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door