Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3090569
Arme Nori heeft diarree. Hij krijgt op het moment zelf gemaakte kvv van kwartelkarkas, konijnorgaan, lamavlees, kalkoenvlees en paardenvlees. 40/20/40 is de verhouding daarvan.
Vanavond heb ik hem probiotica door zijn kvv gedaan. Hoe lang mag je zoiets aankijken bij een kat?
Hij eet wel en is ondeugend.
Hij gaat vaak op de bak voor kleine hoopjes voor zover ik aan de bak kan zien.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3090573
Hij is niet heel mini, maar eigenlijk nog steeds wel een baby. Ik zou het morgen nog even aankijken en dan bij geen verbetering uiterlijk overmorgen naar de dokter.
Door hannabelgje
#3090576
Hij is inmiddels 8 maanden geworden. Is al een hele kerel. Ik heb nog nooit eerder een kat met diarree gehad. Ik zal het tot donderdag aankijken dan en indien nodig donderdag met hem naar het spreekuur. Wel even goed bedenken welke da dat gaat worden dan.
Door Ruisje
#3090585
Is het virusje van 3 van onze katten overgewapperd naar België? :o
Wij zijn wel naar de DA gegaan, maar ze wilden ook niet meer eten. Ze hebben alleen een vochtinfuus gehad en gingen toen weer eten. De dunne poep was na 3 dagen over.

Hou het in de gaten, Hanna! Ze verliezen veel vocht bij diarree.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3090589
[quote="hannabelgje"]
Gaat een virus niet vanzelf over dan?

[/quote]

Meestal wel, maar degene die daadwerkelijk kan diagnostiseren dat het een virus betreft is een dierenarts.
Door hannabelgje
#3090590
Eten doen ze wel. Ze spelen ook en ik zie ze ook drinken. Morgenvroeg zal ik proberen te temperaturen. Ik heb ook okugest in huis. Dat zou ik ook kunnen geven. 
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3090714
Als ze beide diarree hebben en het duurt meer dan een dag of 2, zou ik ook even bij de DA passeren.
Er zijn ook andere oorzaken voor diarree dan virussen. Het kan ook een bacteriële darminfectie of parasiet (giardia, wormen) ed zijn... En dat gaat niet vanzelf over...  Dat vergt wel een ontlastingsonderzoek vrees ik...  Maar een DA kan ook aan andere tekenen zien wat het meest voor de hand liggend is.  Niet zomaar AB geven, dat zou ik zelf niet doen. 

En ook in het oog houden dat ze inderdaad niet uitdrogen.
Daartoe kan je ook wel een beetje water bij hun kvv geven, of wat verdunde bouillon aanbieden. Geen melk he, als ze al diarree hebben.  ;)
Maar verder ook kijken dat hun huid soepel en veerkrachtig blijft en ze goed blijven plassen.


Die zelfgemaakte mix van Nori, die krijgt hij al eventjes? Zonder problemen?  Ik weet niet hoe mooi bevleesd je kwartelkarkasjes zijn, en of 40% vleesbot dan voldoende is?  Maar ale, als het echt diarree is, zal dat wel niet aan het menu liggen, beetje zacht zou kunnen, maar echt diarree zou toch niet mogen op 40% vleesbot.  En als Wasabi er ook van heeft, dan kan je dat al uitsluiten.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 25 mar 2015, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#3090757
De heren zijn in elk geval erg druk vandaag. Ze voelen zich bepaald niet ziek. Nori heeft een paar keer nu de zelfgemaakte kvv gehad. Wasabi niet, die eet barf.
Ik zal zo de kattenbak uitscheppen om te kijken of er nog diarree te vinden is.
Door hannabelgje
#3090789
In de kattenbak een plat drolletje en een klein hoopje oude diarree gevonden. Nog van gisteren zo te zien. Ik heb deze ochtend de heren ook nog niet zien stinken op de bak.
Door hannabelgje
#3091127
Weer inspectie van kattenbak gedaan en alleen veel plasjes gevonden. De heren hadden heel veel honger. Ze hebben toch voor de zekerheid een kleine portie gehad.
Nu loopt Zoë enorm te rommelen in haar buikje. Waarschijnlijk is die nu dan aan de beurt.......
Door Ruisje
#3091275
Fijn dat het al weer beter gaat, Hanna!!
Het lijkt heel veel op wat onze katten een paar weken geleden hadden. Ook daar was het gerommel in de buik te horen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door