Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lizzy
#346658
Ben vandaag naar de DA geweest. Snuf drinkt de afgelopen dagen echt veel en piest net zo veel.

Goed onderzocht. Bloed afgenomen en zowel Ureum als Kreatinine verhoogd.

Ureum: 26.6 (moet zijn minder als 14)
Kreatinine 209 (moet zijn tussen de 70 en 145).

Schrompelnier?

Fortekor meegekregen om te voorkomen dat de problemen verergeren, maar verder eigenlijk niet veel aan te doen. Nu is de vraag hoe snel het achteruit gaat....

De DA gaf aan dat hij nu normaalgesproken nier-dieet van Hill's of RC mee geeft, maar dat hij niet dacht dat hij ons daar blij mee zou maken. Blikjes bevatten vooral een verlaagd eiwitgehalte.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen ter ondersteuning van de nieren in dit specifieke geval?
Door Borke
#346743
Lizzy schreef: Kreatinine 209 (moet zijn tussen de 70 en 145).
Een door ons gefokte 8-jarige poes met hele slechte nieren (echo gemaakt), ging dankzij een paar maanden Fortekor van 213 naar 147. Kortom met de medicatie kan je veel succes hebben.

Welke Fortekor heb je, die met 'een smaakje' of de goedkopere 'gewone'?
Door Lizzy
#346931
AstridStraver schreef: Een door ons gefokte 8-jarige poes met hele slechte nieren (echo gemaakt), ging dankzij een paar maanden Fortekor van 213 naar 147. Kortom met de medicatie kan je veel succes hebben.

Welke Fortekor heb je, die met 'een smaakje' of de goedkopere 'gewone'?
Aha! Hee, dat is goed nieuws. Ik denk dat we de gewone hebben, maar ik weet het eerlijk gezegd niet....
Door Lizzy
#346962
Ik heb dit besteld:

Door toepassing van de Chinese kruidenformule Rehmannia, wordt het verder verschrompelen van de nier tegengegaan. Het geven met een voeding met een hoge kwaliteit eiwit kan het nierfalen positief beinvloeden.

Samenstelling: geconcentreerde kruiden extract van de Rehmannia, Eucommie, Trichosanthes, Annemarrhena, Ophiopogon, Achyranthes, Asparagus, Mountan, Alisma, Hoelen, Phellodendron, Conus, Licorice, Schizandra, Dioscorea.

Ik heb niks te verliezen......
Gebruikersavatar
Door Hitam
#347000
Rehmania is goed, solidago ook. Ze moeten juist heel veel plassen en drinken om alle gifstoffen te verwijderen.
Ik weet niet wat Snuf eet, maar je zou het eiwitaandeel iets kunnen verlagen door wat vet toe te voegen (schapenvet, rundervet of kippenvet)
Door Peet
#347002
Lizzy schreef: (volgens mij bevordert solidago de uitscheiding van urine maar Snuf scheidt buitengewoon veel urine uit... ze piest zich gek!).
Dat klopt, maar dat is ook juist de bedoeling! Omdat de nieren niet goed meer werken, treedt er een vergiftiging in het lichaam op. Het lichaam gaat zichzelf daartegen beschermen door meer uit te scheiden. Door meer uit te scheiden, gaat de kat weer meer drinken. Bij Beau was het precies hetzelfde.

(oeps...bijna tegelijk, Tannetje ;))
Door Lizzy
#347017
Aha OK! Ik ga direct met Solidago beginnen (heb ik in huis).

Snuf eet Bibi. Ik zal proberen vet te gaan toevoegen, maar het is een buitengewoon grote zeikerd met eten.... Ik heb nog mooi schapenvet liggen dus dat gaan we direct maar eens toevoegen... eens kijken of ze het vreet, de muts....

Dank jullie wel voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#347265
Fosfor zit bijna overal in. Dus dat is heel moeilijk.
Alleen kip en kalkoen bevatten minder fosfor dan gemiddeld en biologische groenten bevatten minder omdat ze niet met kunstmest bemest zijn.
Dat is het enige zinnige wat ik er over kan zeggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door