Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3083895
ik vraag dit voor een vriendin die een oude kat heeft met een grote hotspotachtige plek.
ze zit met de handen in het haar en de da stelde al euthanasie voor  :-\
poes wordt behandeld met AB,prednison en atopica.
ze had een medpetshirt aan maar nu krijgt ze in de oksel nog een plek.
poes eet niet rauw,dit vertikt ze gewoon(de honden krijgen wel rauw)


hier ziet de plek er nog redelijk droog uit,maar inmiddels heb ik begrepen is de plek weer nat en breid zich uit
#3083923
Die plek onder de oksel komt dat door het medpetshirt?  zo ja dan tja lastig ik zou het namelijk met honing behandelen maar heb de ervaring dat katten dit ook graag weg likken dus het moet dan wel afgedekt worden of  er moet een andere manier zijn met desnoods een kap dat de kat er niet bij kan komen om te likken.
Wel heel naar zulke plekken, ik kan helaas de foto niet zien maar hier een kat gehad met een hotspot  onder de kin en hals door allergfische reactie en brr zag er naar uit maar gelukkig wel snel over.
Hoop dat je wat aan deze info hebt en hele veel succes en beterschap met de arme oude kater.
#3083983
Heel lief van jou Miranda om dit topic te openen  :-*
Ik geloof dat ik haar nu ook maar opgeef, ze heeft net haar rompertje uitgekregen, die krijg ik van ze levensdagen niet meer zelf aan en ik denk dat ik het nu ook maar opgeef. Ze zit zich nu als een bezetene te wassen, heeft naast de plek in haar nek zeker nog drie plekken, dit gun ik haar niet dus het is goed geweest zo. Misschien dat de da morgen nog iets weet, maar ik ben er bang voor aangezien ze de plekken gewoon ook onder haar romper groter krijgt  :'(
#3084080
Daarom Miranda, dit wil ik echt niet voor haar. Misschien dat de da zo nog iets weet, maar ik zie het somber in  :'(

Dank jullie wel voor de reacties in ieder geval anneloog en bosnimf, een spray erop doen is zowiezo een lastig verhaal, maar alles wat ik er op heb gedaan tot nu toe werkt averechts doordat zij het er direct af gaat likken en dat moet nu juist niet.
#3085082
Dank je wel voor haar vragen, lief van jou  :) Ze is er nog, heb toch samen met de da besloten om de atopica een kans te geven. De plekken zien er niet goed uit, maar zijn iig niet groter geworden. Het is zo ontzettend moeilijk om die knoop door te hakken, was ze nou echt ziek is het anders maar ze is best levendig. Nu nog van die rotplekken af.....
#3085181
Ja dat heeft zij vanaf begin december vorig jaar gehad, daar had ik veel sneller resultaat van moeten zien volgens de da. Toen die op waren ben ik overgestapt op Purizon brokjes (is zonder graan) en zij krijgt nu helemaal niets meer qua supermarkt voer. De plekken heeft zij al veel langer, maar eerder loste dit zich vanzelf weer vlot op en werden ze ook niet zo akelig groot en lelijk. Vorig jaar zomer is zij gestopt met eten, door dwangvoeding hebben we haar er weer bovenop gekregen, maar vanaf die tijd vallen we eigenlijk van het een in het ander. De herkomst van het stoppen met eten hebben we niet kunnen vinden en ze eet nu ook prima, tot de atopica dan tenminste maar dat is tijdelijk volgens de da.
#3085252
Je hebt dat hypo-allergeen dan heel lang volgehouden? Maanden?

Ik weet niet of er nog katten zijn die ook aan het hypo-allergeen voer allergisch zijn, maar dat lijkt mij wel mogelijk omdat er heel wat graan in zit.
Persoonlijk zou ik ook eens een volledig graanvrij-rauw vlees menu proberen, maar ja, dan moet ze dan wel willen eten.  ::)
#3085253
Is het geen optie om haar een kap om te doen nadat de plekken met iets 'lekkers' worden ingesmeerd? Desnoods alleen zo lang het spul moet intrekken. Een kap is misschien niet zo fijn als een shirt, maar het voorkomt wel het likken van de plekken.
#3085270
@ pearlsofpassion Nee niet maanden lang, ik schat een week of acht. In ieder geval lang genoeg om tenminste iets van resultaat te moeten zien (volgens da) en ik ben niet precies een fan van RC dus heb daarna mijn eigen plan getrokken. Het is zo ontzettend jammer dat zij geen rauw wil eten, kipfilet/karkas gaat wel (niet altijd) maar de rest hoeft zij echt niet. Mijn honden eten al jaren rauw dus ik probeer weleens wat maar helaas  ;)

Kap is gezien de plaats van de plek geen optie, maar bedankt voor het meedenken  O0

Hieronder een foto van gisteren, ze heeft er nog twee op haar borstkas waarvan eentje nu ook slechter lijkt te worden. De plekken op haar borstkas zijn van mijn gefabriceerde rompertje en die op haar poot van het rompertje van de da. Ze schijnt niet goed over de randjes van zo'n rompertje te kunnen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DewiSam op do 12 mar 2015, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#3085890
[quote="dinky89"]
Ik las recent nog over een kat die ook allergisch was en ook reactie kreeg op hypo-allergeen voer van RC.
Die is toen overgestapt op ander merk hypo-allergeen voer en daarop doet die kat het wel goed en heeft hij geen allergische reacties meer (is overgestapt op Trovet RRD http://trovet.nl/nl/product_detail.html ... D&dier=kat )
[/quote]


Op de purizon (en atopica) lijkt het nu aardig goed te gaan, dus eerst ga ik niets meer veranderen. Ze is vanavond wel weer bezig met de wond (ik denk de korstjes) maar hij wordt er niet groter door, dus heel voorzichtig aan begin ik wat positiever te worden. Bedankt in ieder geval voor de tip, en mijn da zei idd precies hetzelfde als jij, dat sommige katten toch nog allergisch reageren op de RC hypoallergeen. Voor honden hebben ze een 'betere' variant maar die bestaat nog niet voor katten.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door