Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3086468
Ik duim mee dat het beter wordt en haar wonden wat kunnen genezen.

Mijn voedselallergie-kater zou het ook niet goed doen op RC-hypoallergenic.  Hij is namelijk niet allergisch aan een eiwit, maar aan de bewaarmiddelen in voer.
Zolang ik strikt aan zijn rauw vleesvoer houdt, en geen brokken of menseneten geef, gaat het goed. Anders durft hij wel eens reageren.  Ook een stukje kaas of bakje tonijnsalade laten uitlikken is voor hem dus niet mogelijk. 
Vroeger had ik een paar merken brokken waar hij tegen kon, maar tegenwoordig reageert hij zelfs op 1 van die merken (ik had een klein zakje gekocht om af en toe als snackje te kunnen geven want gedroogde zaken lust hij niet graag), vermoed ik.  Ik moet het nog eens goed uittesten, maar ik vermoed dat het toch aan die brokjes ligt.  Misschien heeft de producent iets kleins verandert in de samenstelling...

Ale, het kan natuurlijk iets anders zijn bij jouw kat. Hoeft geen voedselallergie te zijn, maar het deed er mij wel meteen aan denken.
Die purizon heb ik zelf nooit geprobeerd bij Cuzco (bestond toen nog niet), maar ik kwam die onlangs wel toevallig tegen en ziet er zeker geen slecht merk uit, inderdaad.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 15 mar 2015, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#3086484
Ik sluit dat zeker niet uit, helemaal niet nadat de da en een berichtje hier hebben laten blijken dat zij ook best voor de RC allergisch kan zijn. Het gaat steeds een beetje beter met haar, ik heb gisteren mijn eerste petsie sinds lange tijd gehad, dus mevrouwtje begint zich ook beter te voelen  :biggrin2:
Waar ik van de week aan dacht is dat zij voorheen vaak abcessen had (2006), ik ben toen gestopt met enten en daarna is het eigenlijk goed met haar gegaan, dus ik heb de schuld bij het enten gelegd, dat was het niet alleen dus.

Eind volgende week zal ik een foto plaatsen, dan zullen we het zien  ;)
Laatst gewijzigd door DewiSam op zo 15 mar 2015, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#3093611
Lief dat je het vraagt, het gaat erg langzaam maar toch wel de goede kant op. Wel heeft zij veel last van de korstvorming, die haalt ze er ook iedere keer af. Dat zal ook zeker de reden zijn dat het zo langzaam gaat.

Mevrouw bliefde geen atopica meer, ondertussen overgestapt naar pred in gele vla, maar dat zevert zij ook net zo makkelijk weer uit haar mondje sinds een dag of drie. Dus nu zonder meds, als het niet goed gaat laat ik haar een prikje pred geven maar zolang het zonder meds kan heb ik dat liever.

De rest van de plekken gaan overigens prima, daar groeit weer haar op en ze zit daar ook zelden aan. We gaan het zien met het kattenkind, en zodra ik duidelijke verbetering heb komt er zeker een foto, maar dat is nu nog niet echt aan de orde  ;)
#3105330
Ow jakkes, ik ben helemaal vergeten om hier neer te zetten hoe het afgelopen is  :-[

Zonder de pred tabletjes redde zij het niet op een voor haar fijne manier dus ik heb haar moeten laten gaan. Haar algehele conditie ging ook steeds meer achteruit en de laatste maand wilde ze eigenlijk alleen nog maar op schoot. Haar kennende precies het tegenoverstelde van hoe zij eigenlijk was dus ik heb die kloteknoop maar doorgehakt  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door