Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3078746
Als ze nog steeds brokjes kan jatten, kan het ook gewoon daaraan liggen.
Persoonlijk denk ik ook dat ik minder bot zou voeren, gewoon om zeker geen verstopping of dergelijk te hebben.  Als je toch haarbal of zo zou verdenken, geef ik wat minder bot zodat het beter doorstroomt, om zo te zeggen. Gewoon om op zeker te spelen.
Haarbalpasta/licht laxeermiddel kan ook natuurlijk, dat werkt ongeveer hetzelfde maar pakt ook nog eens goed in.
Door Roosj
#3078790
[quote="pearlsofpassion"]
Als ze nog steeds brokjes kan jatten, kan het ook gewoon daaraan liggen.
Persoonlijk denk ik ook dat ik minder bot zou voeren, gewoon om zeker geen verstopping of dergelijk te hebben.  Als je toch haarbal of zo zou verdenken, geef ik wat minder bot zodat het beter doorstroomt, om zo te zeggen. Gewoon om op zeker te spelen.
Haarbalpasta/licht laxeermiddel kan ook natuurlijk, dat werkt ongeveer hetzelfde maar pakt ook nog eens goed in.
[/quote]

Ze heeft idd meer orgaan en meer visolie gehad.

Brokjes is onmogelijk. De hele dag door krijgt mijn brokken poes zo veel als ze in 1x op kan en dan hou ik het ook in de gaten.
Gebruikersavatar
Door Viking
#3078791
Jemig Roosj, dat is wel extreem, maar wat goed dat je ze zoveel hebt kunnen laten afvallen, wat een overgewicht zeg! Maar, die zal dan idd wel heel erg op haar eten zijn gefocussed, guttekes! Ik moet je zeggen, bij mij krijgen ze 's ochtends rauw en ik haal dat echt niet weg na 5 minuten maar laat het gewoon staan totdat het op is, of vreet ze alles snel op?

Ik heb dus ook een parttime brokkenkat erbij (jammerdepammer, die lust echt vrijwel niks qua rauw op een kipfilet en hazenrugje na) en voor hem heb ik de hele dag brokjes staan. Maar ik heb het geluk dat de vleeskat er niets van eet, ja hooguit 5 brokjes zeg maar.

success met je verbouwing overigens, klinkt heftig! Wij leven momenteel juist beneden!
Door Roosj
#3078807
[quote="Viking"]
Jemig Roosj, dat is wel extreem, maar wat goed dat je ze zoveel hebt kunnen laten afvallen, wat een overgewicht zeg! Maar, die zal dan idd wel heel erg op haar eten zijn gefocussed, guttekes! Ik moet je zeggen, bij mij krijgen ze 's ochtends rauw en ik haal dat echt niet weg na 5 minuten maar laat het gewoon staan totdat het op is, of vreet ze alles snel op?

Ik heb dus ook een parttime brokkenkat erbij (jammerdepammer, die lust echt vrijwel niks qua rauw op een kipfilet en hazenrugje na) en voor hem heb ik de hele dag brokjes staan. Maar ik heb het geluk dat de vleeskat er niets van eet, ja hooguit 5 brokjes zeg maar.

success met je verbouwing overigens, klinkt heftig! Wij leven momenteel juist beneden!
[/quote]

Klopt, ze is verslaafd aan eten. Als ze eten heeft is het zo snel mogelijk op. Echt knaagwerk knaagt ze (meestal) wel, maar kvv is in 2 tellen weg en zelfs dan kan ze om meer staan te zeuren (wat ze niet krijgt). Bekenden bellen mij niet in de ochtend en avond omdat er dan continu een kat doorheen miaauwt ;)
Het is echt zielig hoe erg gefixeerd ze is.

Van de gedragsdeskundige moest ik in een automaat voeren. Dat was de HELE dag feest en zodra wij uit het zicht waren, viel ze de machine aan. Het is een redelijk zwaar apparaat met 2 koel elementen. Ze kreeg hem door de lucht, op zijn kop en ongelooflijke diepe nagel sporen erin! Ze probeerde het zelfs met haar tanden te breken!

De gedragsdeskundige stelde ook voor om onbeperkt eten te geven. Dat is feest, want ze kent geen stop. In no time zou ze weer 10 kilo zijn..

Het is echt extreem.

We hebben nu zelf onder vonden dat vaste tijden en een vast ritme (eerst hond uitlaten) het beste werkt. Dan jankt ze het minste en heeft ze overdag rust om te slapen. Ze laat dan ook de andere dieren meer met rust.

Overigens.. Met die automaat in de keuken, had ik ineens ook een hond 24/7 in de keuken ;)
Laatst gewijzigd door Roosj op do 26 feb 2015, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Viking
#3078815
hahahaha! Bij mij werkte het ook niet, kvv met een automaat! De bakjes werden eruit gekieperd om vervolgens maar de koelelementen aan te vallen, das dus ook niks!
Door Roosj
#3078859
[quote="Viking"]
hahahaha! Bij mij werkte het ook niet, kvv met een automaat! De bakjes werden eruit gekieperd om vervolgens maar de koelelementen aan te vallen, das dus ook niks!
[/quote]

Lol. Hier kreeg ze het apparaat gelukkig niet open, maar des de frustreerender was het voor haar..
Door Roosj
#3082289
Het is nu weer over. Ik vermoed dat het toch de brokjes was of stress. We zitten nog in de verbouwing, maar haar stress level is nu enorm gezakt.

Bedankt voor het mee denken :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door