Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3053746
Helaas is Tirza al een tijdje overleden  :'(
Ze kreeg ook die hoge dosis en was ineens flink naar beneden getuimeld met de schildklier waarde.
Eten wou ze helemaal niet meer doen met die Fellimazole , ze moet eten zei de dierenarts , heb haar 1 maand aan een stuk moeten dwangvoeren, wou helemaal niets meer en ging achteruit met de dag.

Je moet ook heel goed de handen wassen na gebruik, zwangere vrouwen moet handschoenen aan doen , dit pilletje is heel giftig.
Kan je dan ook nagaan wat het diertje in zijn lichaam krijgt.


Carbimazol is ook in pilletjesvorm , minder giftig en makkelijker om te doseren.
Naar het schijnt gaat het bij sommige katten ook heel goed met het verwijderen van de schildklier .

Wat de jodium behandeling betreft , is heel duur , en niet iedereen heeft de middelen daarvoor.
Ook ziet het diertje echt af , en op een bepaalde leeftijd ,vind ik dan persoonlijk, dat je het dier niet zoveel meer moet doen afzien, is dan niet meer in het belang van het dier.

Tirza was 14 jaar , heeft een heel goed leven gehad , waarvoor we haar dankbaar zijn om haar bij ons te hebben gehad, maar Tirza was helemaal op, dan moet je een moeilijke beslissing nemen.
#3053760
Dank je wel Cheeta.
Tirza had ook kanker , hebben ze nadien opgemerkt , dus was niet alleen de schildklier.

Carbimazol is ook inderdaad te verkrijgen in een oorzalf , maar dan hoor je ook veel dat ze hun oren kapot krabben.
Als ze het goed doen op die Fellimazole , is er niets aan de hand , alleen goed in de gaten houden dat ze blijven eten, dat is wel heel belangrijk, want er zijn heel veel nevenwerkingen.

Zeker bijtijds het bloed laten prikken , zodat de waarden van de schildklier niet te hard naar beneden tuimelen.
Door Mariken
#3342303
Mijn poes gebruikt de felimazole nu al een paar jaar en zit inmiddels op 10 Mg per dag. Ze is 16 maar heeft geen bijwerkingen meer. In het begin een week of twee veel gebraakt maar de pilletjes sloegen toen goed aan. Helaas groeit de struma en resulteert in elke keer een verhoging van de dosis. 20 Mg is het maximum volgens mijn DA. Mocht het zover komen dan moet ik toch een moeilijke beslissing nemen vrees ik. Wat de prijs betreft: die valt mee.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door