Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3010372
Hallo iedereen even een update het ergste lijkt voorbij, ik geef hem zo om de anderhalf uur een beetje KVV, hij heeft sinds gisteren niet meer gespuugt, alleen toen ik daarstraks hem stukje kippen nek gaf, ging hij schrokken als gek, terwijl daar geen rede toe was, hij was helemaal alleen. Ja hoor nog geen 10min later gooide hij er alles weer uit. Dus op dit moment spuugt hij door het schrokken... Heeft iemand nog ideeën hoe dit is te stoppen, want het is een heel gedoe op deze manier een heel gedoe.. Ik kan hem maar niet rustig krijgen en als hij de ijskast nog maar hoort staat die als een gek naast me te miauwen :S.. Iemand nog raad?
#3010377
Lazy Garfield schreef: Weet niet og het bij een kat werkt, maar ik hield de kippennek in mijn hand en dan mocht ze kluiven.
Als ik het losliet schrokte ze het in één keer weg.
Door het vast te houden heb ik haar geleerd het rustig op te eten.
Heb dit geprobeerd, maar het is een echte kannibaal :O want hij bijt mij gewoon in men klauwen en gromt naar me als ik niet los laat :S dus eigenlijk niet echt een optie, denk anders maar eens men kat bestendige handschoenen boven te halen xD ow wacht die bestaan ook nog niet hihi xD
#3010429
Martine-Tom schreef: Hoeveel eet ie op een dag en wat weegt ie nu?
Soms eet hij op een dag 250 Gr, maar dan spreek ik over barf, de KVV nu ik denk 150gr per dag. Hij weegt iets meer dan 2kg, zou eigenlijk minimaal 2,5 moeten zijn. Het is ren slank ventje en is volgens de DA niet te mager, maar wil natuurlijk niet dat hij nog meer afvalt
#3010430
hannabelgje schreef: Als het beter gaat zou ik eerst de hoeveelheid kvv per keer gaan verhogen, gaat dat ook goed dan zou ik ipv een kippennek een complete kippenrug of een hele kwartel ofzo geven. Dat valt niet te schrokken.
Wat je hier aangeeft is indd wel een goede tip, dit ga ik doen, moet alleen even KVV inslaan, want ben er sinds vandaag helemaal doorheen.
Door Martine-Tom
#3010463
Inouchka schreef: Soms eet hij op een dag 250 Gr, maar dan spreek ik over barf, de KVV nu ik denk 150gr per dag. Hij weegt iets meer dan 2kg, zou eigenlijk minimaal 2,5 moeten zijn. Het is ren slank ventje en is volgens de DA niet te mager, maar wil natuurlijk niet dat hij nog meer afvalt
Dat is wel een verschil tussen kvv en barf, en meestal is het andersom, dat ze van kvv meer eten...ik zou proberen hem gewoon meer te voeren en de tip van Hannah is ook een goede!
#3010566
Oké, ik ga jullie raad opvolgen, hij is nog steeds veeleisend dus daaraan kan ik zien dat goed met hem gaat :) hij heeft nu sinds de ochtend zo'n 100gr KVV gehad en dat is er in gebleven :D hij zit nu op men schouders kopjes te geven xD omdat hij in men armen wil liggen (doet die heel erg graag :D als ik op de bank of stoel zit dan ligt hij meestal daar xD hij speelt ook lekker dus dat scheelt :D wanneer zou ik hem eventueel een kwartel of zo kunnen geven, ik ga namelijk zo portioneren en dan kan ik daar rekening mee houden..
#3010769
Oh Jummie! Een hele kwartel  :D
Ik kan me voorstellen dat hij daar heel blij mee gaat zijn.
Ik zit ook te denken dat hij gewoon te veel honger heeft en daarvan gaan schrokken.
Als het er dan niet in blijft, is zijn honger natuurlijk de volgende maaltijd nog groter en dat blijft maar duren.
Kittens mogen onbeperkt eten hebben, dus om het schrokken tegen te gaan zou ik hem even zoveel mogelijk voeren.  Misschien niet in te grote portie's met een keer, maar als je de kans hebt desnoods elk half uurtje wat. Tot zijn fixatie op eten over gaat.
Zoals je zelf zegt, mag hij nog wat aankomen dus hoef je je daar geen zorgen in te maken. Als hij op den duur toch wat dik wordt, is dat vroeg genoeg om in het oog te gaan houden hoeveel hij eet.
Als hij nu te lang honger houdt, is de kans groter dat zijn eetfixatie blijft en hij steeds onverzadigd gaat blijven. Hem nu even zoveel laten eten als hij op kan, zorgt dat hij dat misschien ontgroeit. En hij zal zowiezo beter in zijn vel zitten.  5 maanden zit hij nog net in de grote groei.
Ik duim mee.
#3010852
pearlsofpassion schreef: Oh Jummie! Een hele kwartel  :D
Ik kan me voorstellen dat hij daar heel blij mee gaat zijn.
Ik zit ook te denken dat hij gewoon te veel honger heeft en daarvan gaan schrokken.
Als het er dan niet in blijft, is zijn honger natuurlijk de volgende maaltijd nog groter en dat blijft maar duren.
Kittens mogen onbeperkt eten hebben, dus om het schrokken tegen te gaan zou ik hem even zoveel mogelijk voeren.  Misschien niet in te grote portie's met een keer, maar als je de kans hebt desnoods elk half uurtje wat. Tot zijn fixatie op eten over gaat.
Zoals je zelf zegt, mag hij nog wat aankomen dus hoef je je daar geen zorgen in te maken. Als hij op den duur toch wat dik wordt, is dat vroeg genoeg om in het oog te gaan houden hoeveel hij eet.
Als hij nu te lang honger houdt, is de kans groter dat zijn eetfixatie blijft en hij steeds onverzadigd gaat blijven. Hem nu even zoveel laten eten als hij op kan, zorgt dat hij dat misschien ontgroeit. En hij zal zowiezo beter in zijn vel zitten.  5 maanden zit hij nog net in de grote groei.
Ik duim mee.
Daar had ik niet eens aan gedacht, nu is het wel zo toen wij hem vonden was hij echt super mager en hij heeft kannibalistisch zijn broertje lopen opeten! Zou dit hier iets mee te maken hebben? Ik heb hem vandaag om het uur KVV aangeboden en Kwartel. Alles ging er met veel smaak in en is erin gebleven. Hij liet zelfs de helft van zijn kwartel staan, dus schotelen we straks weer voor!! Dat er nu even geen ritme in zit, denk niet dat het kwaad kan? Ik doe iig echt men best om hem zo goed mogelijk hem hierin te laten wennen, alleen men vingers zijn hier wel den dupe van xD dankj wel voor je reactie!!
#3010861
Er hoeft geen ritme in te zitten hoor. Nergens voor nodig. Fijn dat hij blij was met de kwartel. Als je hem zo'n grote stukken geeft dan gaat het vast goedkomen. Als hij dan steeds daarvan overhoudt dan zal hij toch wel in gaan zien dat schrokken echt niet nodig is. Als het enigzins kan.zou ik ook liever het overschot laten liggen dat hij niet de indruk krijgt dat het afgepakt wordt.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door