Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Shera
#3004923
Bedankt  :) fijn dat je dat gedaan hebt en dat ik je mag pb-en als dat nodig is.

Ik ben al lid van het forum suikerkatten. Al heel veel hulp gehad. Echt geweldig , helemaal toen we net begonnen met prikken en Siep op 3.2 bleek te zitten hahaha Zonder hun was ik denk ik toch lichtelijk in paniek geweest.
Ben ook lid bij diabetischkatten forum maar had eerst op Suikerkatten me voorgesteld en daar kreeg ik meteen goede reacties dus dacht dan lees ik gewoon mee op diabetisch forum en typ bij de andere.
Erg fijn dat er zoveel informatie is te vinden op internet over suiker. Helemaal omdat we er niets van wisten.
En het eerste gesprek wat ik bij de da had maakte me duidelijk dat ik daar niets zou opschieten. Daar wist ik toch met mijn geen kennis nog meer dan de da. Al belde later een andere die er wel meer van wist, dus beetje vertrouwen is wel terug.

Alleen met vers vind ik het dan weer fijn om hier ook informatie te vinden omdat hier alles vers is en daar is het natuurlijk gemengd vers,brok en blik.

Ik ga even nadenken over dat in 1 keer omzetten.
Ze krijgt nu 1.25 insuline. De derde dag.
Maar je hebt idd gelijk dat 2 x na elkaar opnieuw instellen ook niet zo handig is.
Door Shera
#3005583
Vandaag heeft ze dus haar eerste vers dag gehad. Ze vind het heerlijk, likt bakje helemaal na. Haar waarde zijn goed.  Nou ja, ze is niet als een gek gezakt. Ze zijn iets te hoog, maar voor een eerste dag vers en zo in 1 x omgeschakeld vind ik ze toch heel mooi en stabiel.
Ben heel benieuwd hoe het verder gaat deze week ivm de waardes en of we de insuline zo kunnen laten laten of nog verhogen. Maar heb er volste vertrouwen in. Ben in iedergeval superblij dat ze nu op kvv zit  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3005585
Goedzo! Heb je nu haar oude dosering gegeven of iets verlaagd ivm versvoeren?
Wat waren haar waardes gister en vandaag?
Door Shera
#3005642
De insuline is verlaagd. Ze had 1.25 en heeft nu 0.5

Gister 2 x 1.25 Eh en waarde 18.1 (pre) , 4 uur later 13.9 en 18.3 (pre)
Vandaag 2x0.5 Eh en waarde 22,4 (pre)en daarna elk uur gemeten tot ze weer omhoog ging -18.5-14.4 -11.7 -10.4 - 14.3 en 20.6 (pre)

Nu afwachten wat ze de komende dagen gaat doen. Ben heel benieuwd. Hopen dat ze nog wat gaat zakken de komende dagen.
Door Shera
#3005647
Dat vond ik ook. Geen gekke sprongen. En ze voelde zich lekker vandaag. Actief en genoot van het eten, zat helemaal goed in haar vel. Goede ontlasting.
Echt fijn  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door