Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2936873
Bloedwaarden gelijk gebleven, calcium nog steeds verhoogd. Waarde is niet gezakt, ook niet gestegen maar gewoon gelijk gebleven.  Waarde zou wijzen op een vorm van leukemie, maar dan zou Tom helemaal wegkwijnen.  Nou deed ie dat natuurlijk ook afgelopen weken, maar hij lijkt nu op te knappen.Heeft een prednison injectie als oppepper  en primperan tegen misselijkheid gehad + een shot metacam  :-X (allemaal tijdens de opname). Het is dus ook goed mogelijk dat het om een tijdelijke opleving gaat.  De (inmiddels de 3e) DA van gistermiddag gaf aan dat hij misschien een flinke griep heeft gehad en dat de waarde voor Tom zijn calcium misschien gewoon ideopatisch verhoogd is, dat het voor hem dus een normale waarde zou zijn. Het blijft allemaal nog onzeker en we zijn er nog niet echt gerust op dat het goed komt. Omdat Tom at, dronk en vrolijk was  kon hij gelukkig gistermiddag mee naar huis. Hij at zowaar gisteravond zijn avondmaal grotendeels op. Helaas kwam alles er na een half uur net zo hard weer uit. Na een half uur luid mauwend rondgelopen te hebben begon hij flink te braken. Daarna was hij rustig en trok zich terug in zijn (eigenlijk mijn) stoel.  Vandaag ging het best goed, we houden hem voorlopig nog even binnen om hem goed in de gaten te kunnen houden mbt eten, braken etc.  De onzekerheid over zijn bloedwaarden blijft en we zullen zien hoe het verder loopt, we hebben zaken duidelijk gekregen, maar ook blijft er nu veel onduidelijk. De toekomst blijft vooralsnog onzeker, zolang hij zich goed voelt en vrolijk is genieten we van hem.  Fingers crossed voorlopig.....
#2936874
Hij krijgt nu nog blik om hem even goed aan het eten te krijgen (en te houden), maar de koemnde dagen wil ik hem terugzetten op vers. Barf lijkt me nu niet echt handig dus wil ik KVV proberen. Iemand een suggestie voor een graan/rijstvrij katten KVV die redelijk algemeen verkrijgbaar is en niet met kilo's tegelijk afgenomen hoeft te worden ?
#2938024
Tom is een echte barfer (altijd al geweest ook) maar hij lijkt nu ie ziek is een tijdelijke afkeer van rauw te hebben.
KVV eet ie nog niet (hij houdt niet van gemalen) en zijn barfhappen laat ie staan. Het graanvrije blik wel en we gaan er nu even niet moeilijk over doen, dus hij krijgt in elk geval voedsel en vocht binnen. Scharrelt af en toe wat bij ons in de tuin rond en slaapt veel. Vandaag was ie wat kortademig, maar dat heeft ie vaker na zijn giga longontsteking van vorig jaar en bij de DA klonken zijn longen ook schoon.
Het kan twee kanten op, toch leukemie en dan zal hij de koemnde tijd weer slechter worden of een ideopathisch verhoogde calciumwaarde in zijn bloed waar hij rustig 20 mee kan worden.
Ik zal de rodi eens halen dinsdag, hij is sowieso wel gek op lamshart en andere onderdelen van schapen dus wie weet....
#2944133
Prednison lijkt uitgewerkt ?  Tom eet weer heel slecht, geeft over en is veel te rustig en wil niet door de kinderen aangehaald worden.  Hij drinkt wel, maar eet met veel moeite minder dan de helft van wat hij normaal eet.  Meer dan wachten hoe het verder gaat kunnen we niet  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door