Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sylvia
#333637
Afbeelding

Kleine Phoebe is nu 6 weken, de leeftijd waarop de meeste HTK katten weggehaald worden bij hun moeder en mee moeten met hun nieuwe eigenaar. Als ik Phoebe junior hier zie, nog een echte baby die de meeste maaltijden nog bij haar moeder haalt, die nog de meeste uren van de dag diep in slaap ligt, die buiten de bak bezoeken nog niet veel geleerd heeft van de dingen die een beetje kat hoort te weten, die nog een motoriek heeft van een kind dat nog bij zijn moeder hoort................dan wordt ik erg verdrietig als ik aan al die HTK katjes denk die ruw bij hun moeder worden weggerukt op een veel te jonge leeftijd.En arme moeders die nog vol verzorgings instincten zitten omdat ze met kinderen zitten die eigenlijk nog volop in de verzorging zitten, die met melkpakketten blijven zitten die op een pijnlijke manier moeten verdwijnen.

Ik heb Phoebe junior net even geknuffeld en haar even verteld dat ze hier pas op de helft van haar verblijf is, dat ze nog 6 weken baby mag zijn,mag leren wat een poesje moet leren van haar moeder, dat ze misschien nog wat jachtlessen van Boris gaat krijgen, en dat ze als stabiel kitten van 12 weken bij lieve baasjes mag gaan wonen.
Door Robian
#334384
Hoi Sylvia,

Ik snap het ook niet dat mensen de HTK katten met 6 weken wegdoen.
Pepper was met 6 weken net als kleine Phoebe veel te jong om op zichzelf te gaan wonen.

Laatst kwam er op de hondeclub nog iemand naar me toe en vroeg hoe het met Pepper ging.
Tussen neus en lippen door vertelde ze dat zij ook een kitten in huis had. En raad eens... een kitten van 6 weken. :'(
Ik heb gezegd dat is veel te jong, heb me omgedraaid en ben weggelopen.

Geniet nog maar flink van kleine Phoebe. En geef haar maar een knuffel. Ze mag blij zijn dat ze bij jou thuis is geboren.

Groetjes,
Sylvia
Door Nelly
#337475
Normaal mogen kittens toch pas met een week of 13 bij hun moeder weg? Hoewel, Zip was net goed en wel 5 weken en moest weg bij de boer waar hij op de hooizolder zat. Mistral was een goeie week ouder. :( Mistral heeft er niks aan over gehouden, maar Zipper is altijd een soort baby-kat gebleven; doet niks liever dan in m'n armen liggen en dan quasi op m'n arm sabbelen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#337480
Nelly schreef: Normaal mogen kittens toch pas met een week of 13 bij hun moeder weg? Hoewel, Zip was net goed en wel 5 weken en moest weg bij de boer waar hij op de hooizolder zat. Mistral was een goeie week ouder. :( Mistral heeft er niks aan over gehouden, maar Zipper is altijd een soort baby-kat gebleven; doet niks liever dan in m'n armen liggen en dan quasi op m'n arm sabbelen.
Kittens mogen met 12 weken weg, tegenwoordig is het zo dat de fokkers dan de tweede enting geven en een paar dagen willen wachten voor als er een reactie is op de enting.

Wettelijk gezien mogen ze met 7 weken weg.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 21 jun 2005, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door An
#341661
Robian schreef:
Tussen neus en lippen door vertelde ze dat zij ook een kitten in huis had. En raad eens... een kitten van 6 weken. :'(
Ik heb gezegd dat is veel te jong, heb me omgedraaid en ben weggelopen.
Je hebt het niet altijd in de hand he, zo'n reactie vind ik ook niet helemaal netjes als je niet heel de situatie kent. Lilly had ik ook op 6 weken. Of ik ging ze halen of ze gingen naar het asiel. Ik heb ervoor gekozen ze te gaan halen ipv ze in het asiel te laten belanden. Ik heb ook erg gemene reacties gekregen, maar ik blijf vinden dat ik voor haar dan het beste heb gedaan. Hier kwam ze dan ten minste terecht in een liefdevolle omgeving, niet in een hokje.
Door Jolly
#341665
An schreef: Je hebt het niet altijd in de hand he, zo'n reactie vind ik ook niet helemaal netjes als je niet heel de situatie kent. Lilly had ik ook op 6 weken. Of ik ging ze halen of ze gingen naar het asiel. Ik heb ervoor gekozen ze te gaan halen ipv ze in het asiel te laten belanden. Ik heb ook erg gemene reacties gekregen, maar ik blijf vinden dat ik voor haar dan het beste heb gedaan. Hier kwam ze dan ten minste terecht in een liefdevolle omgeving, niet in een hokje.
Ik denk dat dit meer zegt over de "fokker", die dus in het geheel niet weet waar die mee bezig is :-X

Als dit idd mij zou overkomen, zou ik denk ik hetzelfde doen, ookal weet je beter. :-\
Laatst gewijzigd door Jolly op di 28 jun 2005, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#341681
An schreef: Je hebt het niet altijd in de hand he, zo'n reactie vind ik ook niet helemaal netjes als je niet heel de situatie kent. Lilly had ik ook op 6 weken. Of ik ging ze halen of ze gingen naar het asiel. Ik heb ervoor gekozen ze te gaan halen ipv ze in het asiel te laten belanden. Ik heb ook erg gemene reacties gekregen, maar ik blijf vinden dat ik voor haar dan het beste heb gedaan. Hier kwam ze dan ten minste terecht in een liefdevolle omgeving, niet in een hokje.
Inderdaad, Phoebe was ook 6 weken toen ik haar kreeg Boris was 9 weken omdat zijn slimme moeder hem verstopt had.

Veel mensen weten ook niet dat katten tot 12 weken bij hun moeder horen, heel veel mensen met een nestje willen ze ook zo lang niet in huis A) ze gaan zelf eten zoveel keer per dag . B) je loopt kans dat ze de boel slopen . C) als het een boerderij kat is zijn ze verwilderd met 12 weken en dus niet meer plaatsbaar.
Door Robian
#341690
An schreef: Je hebt het niet altijd in de hand he, zo'n reactie vind ik ook niet helemaal netjes als je niet heel de situatie kent. Lilly had ik ook op 6 weken. Of ik ging ze halen of ze gingen naar het asiel. Ik heb ervoor gekozen ze te gaan halen ipv ze in het asiel te laten belanden. Ik heb ook erg gemene reacties gekregen, maar ik blijf vinden dat ik voor haar dan het beste heb gedaan. Hier kwam ze dan ten minste terecht in een liefdevolle omgeving, niet in een hokje.
Normaal gesproken probeer ik ook een gesprek met zo'n persoon aan te gaan en te ontdekken waarom het kittentje op die leeftijd al bij de moeder weg is gehaald.
Ze had de kitten bij een vriendin opgehaald en ach hij was zoooo lief dat ze hem meteen maar heeft meegenomen. :-\
Tja, en dan reageer ik misschien iets kort door de bocht. 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#341698
Robian schreef: Normaal gesproken probeer ik ook een gesprek met zo'n persoon aan te gaan en te ontdekken waarom het kittentje op die leeftijd al bij de moeder weg is gehaald.
Ze had de kitten bij een vriendin opgehaald en ach hij was zoooo lief dat ze hem meteen maar heeft meegenomen. :-\
Tja, en dan reageer ik misschien iets kort door de bocht. 8)
Als ze hem niet had meegenomen had een ander hem vast meegenomen, zo gaat dat met de meeste HT & K katjes, Phoebe junior en Bliss zijn ook geen HT & K katjes maar dat zijn Europees kortharen 8) ;D ;D ;D ;D
Door Yvonne1961
#341699
Onze Rex kwam met vijf en een halve week omdat ze haar nek wilden omdraaien...................Het was kiezen tussen kwaden.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#341700
Yvonne1961 schreef: Onze Rex kwam met vijf en een halve week omdat ze haar nek wilden omdraaien...................Het was kiezen tussen kwaden.
Dat is geen keuze
Door Robian
#341826
sylvia schreef: Dat is geen keuze
Daar ben ik het roerend mee eens. Dat is geen keuze.
Ik zou zo'n kitten ook onmiddellijk in huis nemen.

Ik ben van mening als je kittens bij je kat krijgt je er op z'n minst in moet verdiepen.
Je hebt een verantwoording voor je beesten dus ook voor de jongen die daaruit voortkomen.

Als je je erin zou verdiepen weet je dat een kitten 12 weken bij zijn moeder moet blijven, dat een kitten nageltjes en tandjes heeft die leuke dingen met je meubilair kunnen doen, dat je met kittens kunt blijven "zitten" en dat een asiel voor een kitten geen plek is om op te groeien.

Kun je dat niet of wil je dat niet moet zorgen dat er geen kittens komen, oftewel de poes laten steriliseren.

:-* Sylvia
Gebruikersavatar
Door sylvia
#341829
Robian schreef: Daar ben ik het roerend mee eens. Dat is geen keuze.
Ik zou zo'n kitten ook onmiddellijk in huis nemen.

Ik ben van mening als je kittens bij je kat krijgt je er op z'n minst in moet verdiepen.
Je hebt een verantwoording voor je beesten dus ook voor de jongen die daaruit voortkomen.

Als je je erin zou verdiepen weet je dat een kitten 12 weken bij zijn moeder moet blijven, dat een kitten nageltjes en tandjes heeft die leuke dingen met je meubilair kunnen doen, dat je met kittens kunt blijven "zitten" en dat een asiel voor een kitten geen plek is om op te groeien.

Kun je dat niet of wil je dat niet moet zorgen dat er geen kittens komen, oftewel de poes laten steriliseren.

:-* Sylvia

Ga dat eens aan de boeren vertellen, die verzuipen liever een nest dan geld uit geven voor een sterelisatie, ik heb jaren geleden ook wel eens naarstig naar mensen voor net geboren kittens gezocht, terwijl achteraf mijn schoonvader ze al verzopen had :'( :'(
Laatst gewijzigd door sylvia op di 28 jun 2005, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door An
#341865
sylvia schreef: Ga dat eens aan de boeren vertellen, die verzuipen liever een nest dan geld uit geven voor een sterelisatie, ik heb jaren geleden ook wel eens naarstig naar mensen voor net geboren kittens gezocht, terwijl achteraf mijn schoonvader ze al verzopen had :'( :'(
Ja dat is nu net wat ik bedoel, tegen zulkn slag mensen moet je niet beginnen over 12 weken en ja als ik dan op die moment een kitten zoek en ik hoor zoiets tja dan ga ik voor zo'n kitten of die dan 5, 6 of 12 weken is. Er is toen tegen mij ook vaak erg kort door de bocht gereageerd, maar als een kitten niet in het asiel laten belanden dierenbeulerij is, tja dan ben ik maar een dierenbeul ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door